Hvor gamle var jeres børn da...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

Chevro

Vivienne skriver:

...de startede i dagpleje/vuggestue?

Jeg havde egentligt planlagt at min søn skulle starte, når han er 10 måneder, da det var det råd vi fik, da vi var til fødselsforberedelse. Har derudfra planlagt min barsel og givet resten af barslen til min kæreste (som vi holder sammen).

Nu føler jeg mig vildt splittet, da jeg kan fornemme, at jeg ville have det bedre med, at han starter i dp/vs, når han er 1 år gammel

Ville han så være for gammel?

Ville det være for svært for ham at starte dér?

Nogen med erfaringer?

Hvordan kørte I jeres børn ind?

Min søn var godt 9 mdr da han startede, han var super tilpas derovre fra starten - så det tog ikke mange dage (: og afleverede og hentede en glad dreng hver dag, det betød alt! 

Og så var vi nødt til at køre ham hurtigt ind, da jeg pludselig fik et arbejde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

BinaMor

mine var begge mellem 13-14 måneder.

nr 1 havde en svær start og var ikke klar så jeg tog hende ud og hun kom tilbage da hun var ca 16 måneder

Anmeld

17. december 2014

Carina:-)

Og mhs til indkøring tror jeg det handler ligeså meget om barnet som alder.

Jeg har oplevet en på 11 mdr der skreg og græd sådan at jeg fik ondt i maven hver gang jeg afleverede drengene . Det stod på i uge vis og var så forfærdeligt .

En anden vinker bare når far går

En 3 er nu 2 år og græder stadig meget ved aflevering på trods af at h un har været der siden hun var 8 mdr. 

Så her tænker jeg det handler lige så meget om barnet er tryg og glad og har tillid til at mor og far kommer igen

Her var de 2 år og 1 ,9 da de startede i vugggestue - den ene græd da men accepterede det ret hurtigt og faldt godt til - den anden græd de første 6 mdr og først der virker han til at han er faldet til - men han har så også nogle oplevelser med i bagagen. 

Men brug god tid på idnkøring - har oplevet 2 gange på den enes stue at et barn blev efterladt der allerede den første dag og den ene endag med fuld dag fra dag 1 - det er altså hjetegribende at se et angst lille barn der ikke aner hvad er sker andet end at forældrene er væk og der er kun en masse fremmede mennesker - så indkæring ,indkøring indkøring det kommer kun alle til gode med et trygt og tillidsfuldt barn  

Anmeld

17. december 2014

Fine_007

Vivienne skriver:

Mange tak for svar

hvor lang tid brugte I med at køre ham ind? Hvordan foregik det?

Det var så lidt 

I vuggestuen anbefalede de, at vi satte ca 14 dage af til indkøringen. Vi fik plads fra december - jeg startede job og studie fra januar, så vi havde i teorien en hel måned, hvor jeg ikke var ophængt af studiet. Det var så dejligt, men ikke helt nødvendigt, for så længe var han ikke om at falde til 

De første 3-4 dage var jeg et par timer på stuen med Simon (hans pædagog tog sig af ham, jeg var bare til stede i rummet). På 5 og 6 dagen sad jeg et par timer i vuggestuens personalerum. Så efter en uges tid, gik jeg for første gang. De første par gange, jeg gik, blev han hentet efter frokost og så begyndte han stille og roligt at sove tiæ middag der.

Jeg tror, at indkøringsperioden afhænger af barnets væsen. Simon er en godmodig og tillidsfuld gut, han var nem at køre ind. Og så er det super vigtigt at man i den periode viser barnet, at alt bare er godt ved situationen  

De egentlige ufordringer, for os, kom i januar da Simon begyndte at få alle vugge sygdommene, som opkast og dårlig mave. 

Anmeld

17. december 2014

LinLin

Drengene har været lige knapt 12 mdr begge to. Lillesøster skal som det ser ud lige nu, starte når hun er 15 mdr (januar 2016 )

Anmeld

17. december 2014

Soffy27

Min ældste søn var 12 mdr da han startede - indkøring gik smertefrit. 

Den lille jeg er på barsel med nu skal allerede starte når han er 8 mdr  - det har jeg meget svært ved at forlige mig med. Vi havde selv sat behovsdato men havde sat den lavt, da der er mangel på pladser (den ældste fik institution 7 km væk) dette ville vi gerne undgå denne gang, men jeg havde

ikke troet Det ville gå så hurtigt. 

Anmeld

17. december 2014

Ciss

Min ene var 10 måneder og den anden lidt over 11 måneder.

Det gør egentlig ingen forskel for en selv. Det er nøjagtig lige traumatisk at måtte forlade sit barn hos andre for at få det passet hele dagen om barnet er 10 måneder eller 12 måneder.

Med dem begge to er jeg gået grædende fra vs'en - selv om de begge to elskede at være der fra første dag og var glade og trivedes på alle måder. Det var ikke dem, det var et stort problem for, det var mig.

Jeg skulle gerne have været hjemme med dem til de var f eks to år, men sådan er verden ikke skruet sammen.

Anmeld

17. december 2014

MorDk

9-10 mdr gammel...

Anmeld

17. december 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Begge mine børn var knap to år, da de begyndte i dp. Jeg ville personligt ikke kunne aflevere et mindre barn end det, da jeg føler, de har behov for mig, og jeg har været så heldig, at jeg har kunnet få det til at passe med arbejde hjemmefra mm, at det har været en mulighed.

Derudover har de kun været afsted 3-4 dage om ugen. Min datter er nu begyndt i skole, og det er første gang, hun er afsted fuld tid. 

Anmeld

17. december 2014

LLT.

Vivienne skriver:

...de startede i dagpleje/vuggestue?

Jeg havde egentligt planlagt at min søn skulle starte, når han er 10 måneder, da det var det råd vi fik, da vi var til fødselsforberedelse. Har derudfra planlagt min barsel og givet resten af barslen til min kæreste (som vi holder sammen).

Nu føler jeg mig vildt splittet, da jeg kan fornemme, at jeg ville have det bedre med, at han starter i dp/vs, når han er 1 år gammel

Ville han så være for gammel?

Ville det være for svært for ham at starte dér?

Nogen med erfaringer?

Hvordan kørte I jeres børn ind?

Den ældste var 16 mdr, den mellemste 13 mdr og den mindste bliver ca 11 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.