Hvor gamle var jeres børn da...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår startede dit barn i dagpleje/vuggestue?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.840 visninger
35 svar
8 synes godt om
16. december 2014

Vivienne

...de startede i dagpleje/vuggestue?

Jeg havde egentligt planlagt at min søn skulle starte, når han er 10 måneder, da det var det råd vi fik, da vi var til fødselsforberedelse. Har derudfra planlagt min barsel og givet resten af barslen til min kæreste (som vi holder sammen).

Nu føler jeg mig vildt splittet, da jeg kan fornemme, at jeg ville have det bedre med, at han starter i dp/vs, når han er 1 år gammel

Ville han så være for gammel?

Ville det være for svært for ham at starte dér?

Nogen med erfaringer?

Hvordan kørte I jeres børn ind?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Fine_007

Jeg kørte min søn ind, da han var 10 mdr.

Hvis jeg sammenligner 10 mdr gammel Simon med 12 mdr gammel Simon, så er der ikke den helt store forskel på, hvad han kunne.. ergo tror jeg ikke, det ville have gjort en stor forskel.

Jeg ville også gerne have ventet til han var 12 mdr, hvilket desværre ikke var optimalt ift mit studie og arbejde. Indkøringen gik dog over al forventning 

Held og lykke med det

Anmeld

17. december 2014

Vivienne

Fine_007 skriver:

Jeg kørte min søn ind, da han var 10 mdr.

Hvis jeg sammenligner 10 mdr gammel Simon med 12 mdr gammel Simon, så er der ikke den helt store forskel på, hvad han kunne.. ergo tror jeg ikke, det ville have gjort en stor forskel.

Jeg ville også gerne have ventet til han var 12 mdr, hvilket desværre ikke var optimalt ift mit studie og arbejde. Indkøringen gik dog over al forventning 

Held og lykke med det

Mange tak for svar

hvor lang tid brugte I med at køre ham ind? Hvordan foregik det?

Anmeld

17. december 2014

Trekløver(:

Vivienne skriver:

Jeg havde egentligt planlagt at min søn skulle starte, når han er 10 måneder, da det var det råd vi fik, da vi var til fødselsforberedelse. Har derudfra planlagt min barsel og givet resten af barslen til min kæreste (som vi holder sammen).

Nu føler jeg mig vildt splittet, da jeg kan fornemme, at jeg ville have det bedre med, at han starter i dp/vs, når han er 1 år gammel

Nogen med erfaringer?

Min datter er lige startet i dagpleje, og hun er knap 17 måneder. I vores tilfælde tror jeg, at hun havde været lettere at køre ind, da hun var omkring 10-12 måneder, da hun er meget mere bevidst nu. Dog fortryder jeg ikke et sekund, at jeg har passet hende hjemme indtil nu. 

Hun trives rigtig fint i dagplejen, men har svært ved at give slip på os, hvilket nok vil tage noget tid.

Held og lykke med det hele 

Anmeld

17. december 2014

Lunae

Min datter startede i institution da hun var 15 mdr. Min søn startede da han var 11 mdr, men havde en MEGET blid start på et par mdr

Anmeld

17. december 2014

JH12

11 måneder 

Anmeld

17. december 2014

lineog4

Kan ikke lige bestemme mig hvilken en af dem jeg skal stemme for 

Med den første var jeg studerende og kunne have beholdt hende hjemme resten af livet, men manden pressede på så hun begyndte i vuggestue da hun var 16 mnd

med nummer 3 der gik jeg vidst til jeg ikke havde mere barsel (har egentlig aldrig tjekket om jeg har noget i rest og nu er det vist for sent), dvs. Til han var 10 mnd og en slat.

med nummer 4 var jeg heldig det passede med ferie, så jeg startede arbejde da han var 13 mnd. Vi havde ikke fået plads hvor vi ønskede så min mor tog ham og startede ham blidt op da han var 17 mnd.

Synes alle 3 indkøringer var nemme og de havde en god første tid.var glad for de alle kunne gå da de startede.

Anmeld

17. december 2014

LJMNA

Den ældste var 7 mdr. Hvilket jeg på mange måder har fortrydt men på det tidspunkt var det sådan det måtte være og min datter havde den bedste dp som vi stadig ser.

den mellemste når at blive 24 mdr inden start ligesom at den yngste ihvertfald ogs når at blive 13 mdr. 

Anmeld

17. december 2014

Missy_B

Vivienne skriver:

Nogen med erfaringer?

Min den første var 7,5 måned da h*n startede i dp. Det var vi nødsaget til pga økonomien blev for stram på barselsdagpenge. H*n blev efterfølgende skiftet til vuggestue da h*n var 13 måneder. Jeg havde ingen problemer med indkøring i dp, og vuggestue var heller intet problem. Den næste kommer til at starte i vs som 9 måneder ca.

Anmeld

17. december 2014

Carina:-)

Nr 1 var 8 mdr da han blev passet hver formiddag imens jeg gjorde min skole færdig ( var teenager da jeg fik den første)

Nummer 2 først da hun skulle i børnehave

Nummer 3 det samme

Nummer 4 nåede ingenting da hun rejste fra os igen.

Nummer 5 -3 år

Nummer 6 2,9 år

Nummer 7 lige fyldt 2 år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.