Nytårsaften alene - er jeg uretfærdig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

Anonym trådstarter

anjo01 skriver:

Jeg synes det er fint at han stadig kan være sig selv, og at du ikke presser ham. Er du aldrig med når han er social?

derudover ville jeg ikke finde mig i ikke at kunne få at vide hvad min kæreste går og overvejer af planer. Synes det er respektløst. 

Nej jeg er aldrig med, når han er afsted. Og det er helt fint. Han har et stort behov for at komme afsted med drengene og slå sig løs, og det er okay... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

migxher

Anonym skriver:

Jeg synes det er fin debat.

Jeg vil sige at vi har et ret frit forhold. han kan gøre hvad han vil, når han vil det. Han tager ofte i sommerhus, til sportsarrangementer osv. i snit er han til fest med overnatning ca. 1 gang pr mdr, måske lidt mere. Han er minimum sammen med sine venner 1-2 gange om ugen. 

Han har det altså rigtig frit, og i min verden synes jeg jo bare han kunne tage til en stor fest en hvilken som helst anden dag - det ville jeg være fuldstændig ligeglad med.

Jeg har sagt til ham, at jeg synes det er rigtig ærgerligt at skulle sidde alene, og at det gør mig rigtig ked af det, at han har valgt os fra. Jeg havde måske håbet at vi kunne lave noget sammen. Han har også venner med børn, og jeg havde i mit stille sind, tænkt at vi kunne lave noget sammen med dem. Det var måske ikke min første prioritering, men det havde jeg gerne gjort for ham...

Han har faktisk endnu ikke indvilligt mig i hvad det er han skal. Vi ved begge godt det er et ret ømtåleligt emne, så jeg får nok først af vide på selve dagen hvad han egentlig beslutter sig for... 

Jeg tror at en anden gang skal du være mere tydelig i dine forventninger, din kæreste er jo ikke tankelæser, og at du går og tænker noget i dit eget stille sind, altså hvor skal han vide det fra. Men så skal du jo heller ikke være bange for at give udtryk for dine forventninger og det lyder lidt som om at du er det, du skriver det er et ømt emne, han kan ikke lide at du spørger flere gange osv. Altså der må du jo så steppe lidt op og ikke være bange for at have forventninger til til, så længe du bare er klar og tydelig i dine forventninger, istedet for det der, jeg gik liiige oh håbede lidt i mig selv osv. han er jo ikke tankelæser. Jeg synes du skulle have sagt til ham klart og tydelig, jeg vil gerne holde nytår med dig og kunne godt tænke mig at vi er her hjemme, eller hygger med nogle af dine venner med børn, hvad siger du til det? Men nu har han jo sagt til dig at han skal noget andet, og så er det jo så op til ham hvad han skal.
Men sørg nu for at få sagt til ham at næste år ville det være fedt hvis i kunne være sammen, om det ikke er noget han er med på 

Anmeld

17. december 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg tror at en anden gang skal du være mere tydelig i dine forventninger, din kæreste er jo ikke tankelæser, og at du går og tænker noget i dit eget stille sind, altså hvor skal han vide det fra. Men så skal du jo heller ikke være bange for at give udtryk for dine forventninger og det lyder lidt som om at du er det, du skriver det er et ømt emne, han kan ikke lide at du spørger flere gange osv. Altså der må du jo så steppe lidt op og ikke være bange for at have forventninger til til, så længe du bare er klar og tydelig i dine forventninger, istedet for det der, jeg gik liiige oh håbede lidt i mig selv osv. han er jo ikke tankelæser. Jeg synes du skulle have sagt til ham klart og tydelig, jeg vil gerne holde nytår med dig og kunne godt tænke mig at vi er her hjemme, eller hygger med nogle af dine venner med børn, hvad siger du til det? Men nu har han jo sagt til dig at han skal noget andet, og så er det jo så op til ham hvad han skal.
Men sørg nu for at få sagt til ham at næste år ville det være fedt hvis i kunne være sammen, om det ikke er noget han er med på 

Jeg tror bestemt du har ret. Og i princippet kunne det være mig selv der havde skrevet det svar. Nogle gange er det bare meget nemmere for det første at se det bagefter, men for det andet også at føre det ud i livet. Jeg er generelt ret konfliktsky, og kunne ALDRIG finde på at sige nej til noget han ville/havde lyst til.

Anmeld

17. december 2014

migxher

Anonym skriver:

Jeg tror bestemt du har ret. Og i princippet kunne det være mig selv der havde skrevet det svar. Nogle gange er det bare meget nemmere for det første at se det bagefter, men for det andet også at føre det ud i livet. Jeg er generelt ret konfliktsky, og kunne ALDRIG finde på at sige nej til noget han ville/havde lyst til.

Men jeg synes helt klart du skal sige til ham at du gerne vil spise med ham, så får du jo set ham lidt den aften og så aftal at i lige ringer sammen klokken 12 og siger godt nytår 
Og så få snakket ud med ham om dine forventninger, selvom det kan være svært hvis du er lidt konfliktsky. Alting er meget nemmere når man kender hinandens forventninger til hinanden.

Anmeld

17. december 2014

mpr

Nu skal du huske på at det ikke er alle der ville priotere at skulle sidde hjem hvert eneste år fordi kæresten har barn hjemme uanset alder. I har ikke barn sammen og at du forventer at han skal tilbringe nytårs aften hjemme hos dig og din yngste datter er måske også lige i overkanten når i kun har været sammen i 8 måneder  

Han ved han går ind i et forhold med børn, og i og med det lyder til at du hvert år har børn hjemme til nytår så synes jeg faktisk det er okay at han siger ikke første nytår, at det er så sent han melder helt klart synes jeg måske er lidt skidt fra hans side, men han har sagt for 1-2 måneder siden at han ikke vidste hvad han skulle, hvilket i mine øre ikke lyder som om han havde i tankerne at skulle være sammen med dig der Du kunne selv have spurgt for 1-2 måneder siden om han ikke ville være sammen med jer i stedet for at lade den svæve og så når han vælger ikke at være det at blive sur.. Det er dårlig stil. 

Synes det er et fint kompromis at han bliver hjemme og spiser med jer og det lyder også ganske hyggeligt Du kan prøve at høre om der er nogen du kender der kunne tænke sig og komme hjem til dig og holde nytår med dig og din datter så i ikke sidder helt alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.