Nytårsaften alene - er jeg uretfærdig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg forstår jer alle sammen.

for mig har nytårsaften heller aldrig været noget specielt, men det var det heller ikke for min ekskæreste så vi hyggede os altid sammen med god mad, spil og film - og det synes jeg virkelig var hyggeligt. At sidde helt alene, synes jeg virker ret tarveligt. 

Jeg spurgte min kæreste for 1-2 mdr siden hvad hans planer var nytårsaften, der fik jeg svaret "jeg ved ikke endnu hvad jeg har lyst til, men jeg skal nok fortælle dig når jeg ved det". Han er typen der så bliver irriteret hvis jeg spørger igen, derfor fik jeg først svar i går. 

Jeg vidste godt at han mest var til vild fest, men alligevel troede jeg faktisk han havde andre planer. evt hygge med nogle af hans par venner med børn. 

jeg kan sagtens finde ud af at sidde alene og hygge med den mindste den aften, men ærlig talt så føler jeg faktisk ikke han kan være det bekendt.... 

Så i teorien vidste du for 1-2måned siden at han nok skulle ud nytårsaften, ellers havde han jo sagt, at han ville tilbringe den sammen med jer. Men han siger; Det ved jeg ikke endnu, men hvad han har lyst til.
Hvis du ved han er til vilde fester, ville jeg gætte mig til at det var det han ville nytårsaften. Så kunne du jo have haft en back-up plan, hvis det var det han valgte.

Du kunne jo også have fortalt ham hvad din plan var.

Synes det er en god deal at han bliver hjemme og spiser. Synes jeg er sødt af ham at tilbyde nu hvor han ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Han er sent ude - men forstår ham godt. For 10 år siden havde jeg også valgt sådan.

Forstår også godt dig, ville da selv synes det var røv at han ikke gad blive hjemme og hygge stille og roligt. Men tror du må acceptere den... Kan du invitere en veninde??

Synes det var et fint kompromis med at han spiser hjemme og så tager til fest

For 15 år siden havde jeg bestemt også valgt sådan. Men nu er jeg 34 og han er 31, så jeg forstår ganske enkelt ikke hans prioritering... 

Anmeld

16. december 2014

Tip!

Send ham afsted og lad ham have en fantastisk aften.. 

Jeg vil selv stejle på "at skulle spørge om lov" til noget. Selvom man er kærester, behøver man ikke sidde i lårene på hinanden.. 

Hvis jeg var dig, ville jeg spise sammen med ham, og når han er smuttet, hygge max med dit barn og nyde roen.. 

Her skal jeg selv hygge med flere venner med børn, mænd, hunde osv.. Men jeg har bedt dem om at smuttet byen, når ungerne sover, så har jeg fred... Og jeg har ikke tømmermænd som dem dagen efter.. 

Anmeld

16. december 2014

M &.I

Anonym skriver:

Egentlig er det en lang historie, men jeg forsøger at gøre den kort. Jeg har en kæreste nu på 8 mdr., som jeg bor sammen med (vi flyttede sammen med det samme, fordi vi følte os ret sikre på hinanden - og det har vist sig at være den rigtige beslutning ).

Han har ingen børn, jeg har to piger fra tidligere. Den store pige skal være hos sin far, og den mindste skal være hos mig nytårsaften.

jeg havde så i min naivitet tænkt at vi som familie skulle være sammen/lave noget sammen nytårsaften. I går meldte han så pludselig op, at han skal til vild fest med alle sine single venner. Jeg blev faktisk noget skuffet, og sagde det også til ham. Han sagde at han godt kunne spise hjemme, for bagefter at tage til fest. Det sagde jeg nej tak til. 

Nu skal min nytårsaften så tilbringes alene med min yngste datter.

mine venner holder altid sådan noget par noget, der har jeg været med en gang og det gør jeg ikke igen som det tredje hjul.

min familie kan jeg af forskellige årsager ikke være sammen med.

jeg forlanger naturligvis ikke at min kæreste skal blive hjemme, men nøj hvor jeg synes det er tarveligt af ham at efterlade min datter og jeg her alene. 

Er jeg bare super egoistisk, og burde tage mig sammen? 

Det skal jeg og min søn også!!!!! 

Min mand rejser næste uge og så er vi to helt alene til nytårsaften ....

Anmeld

17. december 2014

Flomse

Hold da op, hvor er I alle nogle rummelige mennesker

jeg synes han er en røv og kan sagtens forstå din skuffelse. Jeg mener, at når man er et par, så holder man nytår sammen og han har jo valgt hele pakken med dig og børn.

Anmeld

17. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Abrazos skriver:

jeg synes han er en røv og kan sagtens forstå din skuffelse. Jeg mener, at når man er et par, så holder man nytår sammen og han har jo valgt hele pakken med dig og børn.

AMEN!

Anmeld

17. december 2014

migxher

Abrazos skriver:

Det er du da not fis at fordi man er kærester må man ikke have et liv for uden at sidde på lårene af hinanden. 

Nok har han valgt en kæreste med børn men det forpligter ham altså ikke til at han skal være sammen med hende og børnene evig og altid. Det er jo hendes børn. Og slet ikke når de ikke har aftalt noget. Jeg kunne forstå hvis han brændte hende af men det gør han ikke. Hun har bare sat sine forventninger for højt. 

Anmeld

17. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
migxher skriver:

Det er du da not fis at fordi man er kærester må man ikke have et liv for uden at sidde på lårene af hinanden. 

Nok har han valgt en kæreste med børn men det forpligter ham altså ikke til at han skal være sammen med hende og børnene evig og altid. Det er jo hendes børn. Og slet ikke når de ikke har aftalt noget. Jeg kunne forstå hvis han brændte hende af men det gør han ikke. Hun har bare sat sine forventninger for højt. 

Nej, hun har da ej! 

De er et par! En familie! Han har jo valgt hele pakken. 

Jeg synes også, at han er en røv.

Anmeld

17. december 2014

migxher

ES90 skriver:

Nej, hun har da ej! 

De er et par! En familie! Han har jo valgt hele pakken. 

Jeg synes også, at han er en røv.

Og som sagt, selvom man er et par er det okay at lave ting hver for sig. Jeg synes ikke han på nogen måde er forpligtet overfor hendes børn efter kun 8 måneders forhold, så er forholdet jo stadig nyt og jeg vil bestemt ikke kalde det en familie endnu efter kun så kort tid. hvorfor er det lige han er en røv? Fordi han ikke sidder hjemme med hende og er børne kedelig men har lavet andre planer?? Hvad skal hun forresten sige til ham. Skal han spørge om lov til at tage ud nytårsaften og så skal hun sige NEJ det må du ikke! Helt ærligt, hun er jo ikke hans mor. Han har lov til at tage ud hvis det er det han vil.

så hurra for alle os der ikke omklamrende vores mænd og forbyder dem at have en liv ved siden af forholdet. 

Anmeld

17. december 2014

Trekløver(:

Egentlig er det en lang historie, men jeg forsøger at gøre den kort. Jeg har en kæreste nu på 8 mdr., som jeg bor sammen med (vi flyttede sammen med det samme, fordi vi følte os ret sikre på hinanden - og det har vist sig at være den rigtige beslutning ).

Han har ingen børn, jeg har to piger fra tidligere. Den store pige skal være hos sin far, og den mindste skal være hos mig nytårsaften.

jeg havde så i min naivitet tænkt at vi som familie skulle være sammen/lave noget sammen nytårsaften. I går meldte han så pludselig op, at han skal til vild fest med alle sine single venner. Jeg blev faktisk noget skuffet, og sagde det også til ham. Han sagde at han godt kunne spise hjemme, for bagefter at tage til fest. Det sagde jeg nej tak til. 

Nu skal min nytårsaften så tilbringes alene med min yngste datter.

mine venner holder altid sådan noget par noget, der har jeg været med en gang og det gør jeg ikke igen som det tredje hjul.

min familie kan jeg af forskellige årsager ikke være sammen med.

jeg forlanger naturligvis ikke at min kæreste skal blive hjemme, men nøj hvor jeg synes det er tarveligt af ham at efterlade min datter og jeg her alene. 

Er jeg bare super egoistisk, og burde tage mig sammen? 

Jeg forstår udemærket din skuffelse, og jeg synes ikke at din kæreste kan være det bekendt. Bevares, man skal da kunne have et liv hver for sig også, men lige nytårsaften, når han ved dig og dit barn så skal sidde alene. Nej det er ikke i orden i min bog! Og jeg tror nu de fleste ville blive rigtig ærgerlige, hvis det var deres mand/kone/kæreste som prioterede sådan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.