Eksperthjælp: Til spørgsmålet om hvor længe man kan rejse fra små børn og hvorfor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

Mettefpigen

Sandratoft skriver:

Men din situation har jo intet at gøre med ts situation, så synes det er et lidt underligt svar du kommer med. 

Dejligt at det fungerede for jer at din søn blev passet, men der er absolut ingen grund til at sige at det sagtens kan lade sig gøre, for der er en grund til at børn bør være hos deres primærpersoner det første lange stykke tid...

Jaa det er der... Pointen var at man godt kan tage væk uden at det skader barnet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

Sandratoft

Mettefpigen skriver:

Jaa det er der... Pointen var at man godt kan tage væk uden at det skader barnet... 

Det gjorde det heldigvis ikke for din søn, men det kan det meget nemt komme til at gøre for hendes barn, så jeg synes ikke det er iorden at du sådan giver grønt lys for det :/ 

Anmeld

19. december 2014

StudPsyk

Mettefpigen skriver:

Jeg skriver at det kan lade sig gøre... Og at man godt kan gøre det... Også uden at barnet tager skade.... 

Du kan da på ingen måde allerede nu vide om der har konsekvenser på sigt

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg skriver at det kan lade sig gøre... Og at man godt kan gøre det... Også uden at barnet tager skade.... 

For ikke at gentage vil jeg erklære mig enig med sandtatoft og Janne t 

Anmeld

19. december 2014

lineog4

Mettefpigen skriver:

Jeg kan godt forstå du har behov for at pointere det. For hver gang man hører om ligefrem følgeskader på ens barn og det er noget man har gjort, så skær den dårlige samvittighed også selvom man godt et klar over det var en nødvendighed og man gjorde det godt og og og og.... Jeg kunne da heller ikke lade være at tænke på jeg var væk 5 dage før min søn blev 2 år, det var mit arbejde og sådan var det bare...

men at din søn kunne klare det, eller rettere at du og din familie kunne skabe de rammer så din søn havde det godt i det, at folk i tidligere tider overlod deres baby til fremmede efter 3 mnd for at starte arbejde, at min søn klarede jeg tog væk i 5 dage osv. Betyder jo ikke man skal råde til det hvis det bare er fordi - måske er det hårdt at sige: de tager skade. Men faktum er det ville være bedre at ts blev hjemme eller tog sin søn med på ferie, hvilket absolut ville være mit råd, ferie med en tumling er det skønneste og man har også tid til at være forelskede også forelskede i hinanden som forældre hvilket bare forstærker forelskelsen...

Anmeld

19. december 2014

Mettefpigen

lineog4 skriver:

Jeg kan godt forstå du har behov for at pointere det. For hver gang man hører om ligefrem følgeskader på ens barn og det er noget man har gjort, så skær den dårlige samvittighed også selvom man godt et klar over det var en nødvendighed og man gjorde det godt og og og og.... Jeg kunne da heller ikke lade være at tænke på jeg var væk 5 dage før min søn blev 2 år, det var mit arbejde og sådan var det bare...

men at din søn kunne klare det, eller rettere at du og din familie kunne skabe de rammer så din søn havde det godt i det, at folk i tidligere tider overlod deres baby til fremmede efter 3 mnd for at starte arbejde, at min søn klarede jeg tog væk i 5 dage osv. Betyder jo ikke man skal råde til det hvis det bare er fordi - måske er det hårdt at sige: de tager skade. Men faktum er det ville være bedre at ts blev hjemme eller tog sin søn med på ferie, hvilket absolut ville være mit råd, ferie med en tumling er det skønneste og man har også tid til at være forelskede også forelskede i hinanden som forældre hvilket bare forstærker forelskelsen...

Jeg er ikk enig i at de tager skade efter en gang..... 

Det ville være bedre at hun blev hjemme, det ville være bedre at ferien ikk varede 10 dage...

Men ville stadig skrive min oplevelse med det....

Anmeld

19. december 2014

Mettefpigen

Janne T. skriver:

Du kan da på ingen måde allerede nu vide om der har konsekvenser på sigt

Jeg har mine grunde til at tro på at det ikk skader barnet at gøre det en gang... 

Anmeld

19. december 2014

Mettefpigen

Sandratoft skriver:

Det gjorde det heldigvis ikke for din søn, men det kan det meget nemt komme til at gøre for hendes barn, så jeg synes ikke det er iorden at du sådan giver grønt lys for det :/ 

Jeg fortæller in oplevelse med det, og det har jeg lov til...  Men jeg tror ikk på at en enkelt gang skader barnet... 

Anmeld

19. december 2014

Mami

Mettefpigen skriver:

Jeg fortæller in oplevelse med det, og det har jeg lov til...  Men jeg tror ikk på at en enkelt gang skader barnet... 

At du ikke tror på det, må du selvom, men nu er det sådan med videnskabelige faktorer at de er "sandheden" uanset personlig overbevisning, så det giver ikke mening at sige jeg tror ikke på det.

det giver derimod mening at bringe faktuelle punkter på for hcorfor det ikke skader, og derfra udtrykke sin holdning. 

Men lad mig da spørge dig ligeud, hvorfor tror du ikke det skader at efterlade en 13 mdr baby hos nogle andre end de primære omsorgspersoner i 10 dage? 

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Jeg har mine grunde til at tro på at det ikk skader barnet at gøre det en gang... 

Hvis du ikke har tænkt dig at fortælle dem kan jeg da ikke se hvad ts skal bruge dit svar til ift. Linda Stæhrs svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.