Frustreretkæreste.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

lineog4

Carina:-) skriver:

Line altså. D lyder bare til at være et fantastisk menneske

Tak - men jeg er så absolut ikke en helgen og har lavet rigtig mange af fejlene selv. Og jeg har ikke været den perfekte bonus mor selvom jeg holdt utrolig meget af den skønne dreng.

Men en masse år i bagagen gør måske man bliver mere large 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for luft 

Anmeld

6. januar 2015

eirene

mpr skriver:

Råd fra bonusmor til bonusmor 

Først og fremmest ALDRIG gå ned på dine principper! Det kan godt være der er et barn fra et tidligere forhold, men det gør ikke at du har mindre ret til at være menneske og dig? Det vil i sidste ende ødelægge dit forhold til kæresten og du vil stå som taberen med dårligt selvværd/selvtillid og uden kæreste.. 

Jeg blev selv meget overrasket da jeg trådte ind i forholdet og det virkelig blev hverdag, skulle først igennem et halvt år hvor jeg ikke måtte have noget med bonus at gøre for biomor, så det var både psykisk hårdt og mentalt hårdt det halve år med min mand i hendes lejlighed 3 gange om ugen.. Og så efter det halve år hvor jeg var blevet nedbrudt så pludselig at skulle stå med et barn der ikke kunne håndtere hvis der ikke skulle ske noget, enten i svømmehal, i biffen, på biblioteket eller andet. Det fik jeg sat en stopper for, da jeg mener at man ikke er forælder hvis man varder børnene op i hoved og røv og hopper og danser efter deres fløjte, det at skulle have noget hver evig eneste gang man havde barnet i huset, det var ikke at være forælder men at købe sit(sine) børn. 

At du gerne vil have et forhold til din bonussøn kan jeg sagtens forstå jeg har været så velsignet at min bonusdatter og jeg har haft det fantastisk fra starten Men det kræver i bund og grund at det også er noget far bakker op om, og ikke bliver noget drengen som sådan tilvælger, for i den alder kan det godt være fordi han håber han kan presse dig ud på et side spor så du forsvinder ud af hans liv igen.. Og det kan sagtens ske flere år efter. 

Med hensyn til udgifter, i betaler børnepenge og det er det så betaler i ikke mere ikke noget til telefonen, eller andet det er hendes job ellers skulle i ikke betale børne penge jo? 

Transporten står i faktisk for 100% og hvis i gik i sf ville de nok sige det samme i og med det er jer der er flyttet langt væk det kan hun ikke klandres før jo. Så glem det med at betale til alt muligt og så nøjes med at betale til det rejse kort som du selv siger 366 kr om året det er nok lige til at klare

At din svigermor er venner med biomor kan du ikke gøre så meget ved, er der nogen som skal slå foden ned er det din kæreste, og den skal slås hårdt ned hvis det er, du som bonusmor kan intet gøre der andet end at ligne en sur høne der puster sig godt op, det skal komme fra din kæreste, vi havde lidt samme problem fordi min svigerinde og bio var buddies og det blev bare for meget for os, fordi bio brugte det som våben. 

Håber virkelig jeg fik alt med og håber du klare dig igennem alt det her, bare husk dig selv i det hele. Følg dine principper og husk på du har lige så meget ret til at sige din mening som alle andre i den familie, du er den familie nu og længere er den ikke  

Statsforvaltningen siger man skal dele transporten. Uanset hvor langt fra hinanden den anden part vælger at flytte. Min eks er også flyttet så jeg står med transport på over 2½ time hver gang min søn skal hentes. 

Anmeld

6. januar 2015

eirene

Til TS vil jeg sige at jeg forstår dig udemærket. Er også bonusmor og har været det flere gange før. 

Du får det til at lyde som om det er dig der bestemmer det hele, men jeg gætter på at du snakker med din mand om dine bekymringer. Det gør man jo i et normalt forhold. Og han har sikkert bare levet med tingene som de var fordi det var det nemmeste. Ingen diskussioner med eksen. Og i nogle tilfælde er det nok også det nemmeste at gøre. Men efter min erfaring skal økonomien skilles fuldstændig ad. Og der skal være klare regler for hvem der betaler hvad og så hold det. 

Jule og fødselsdagsgaver til din mand fra hans søn har jo ikke noget med eksen at gøre. Hvis knægten vil give sin far gaver, kan han jo selv sørge for det. Han har åbenbart en del lommepenge og ellers som en anden skriver, kan du vælge at købe gave sammen med ham. 

Jeg er helt enig med dig i at når knægten er 12 kan han lette måsen og selv smøre sin mad eller hente noget at drikke. Den kamp har jeg også lidt her. 

Jeg synes heller ikke det er fedt at min svigermor og min kærestes eks hygger og laver ting sammen med børnene. Men et eller andet sted kan jeg jo godt forstå det, fordi jeg har nogle dejlige svigerforældre og det synes hun jo også de er. Problemet kommer når hun undskylder det med at børnene jo skal have lov til at se deres farmor og farfar. Jep det sørger vi for. Det er ikke hendes job.

Og med hensyn til transport så må i gå i statsforvaltningen. De vil fortælle jer at transporten er fælles ansvar og hun skal derfor tage sin del. 

Men det kunne være der er andre ting som statsforvaltningen kunne hjælpe med at få noteret. Også i forhold til det økonomiske.

Stort knus og skriv endelig PB hvis jeg kan hjælpe med noget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.