Frustreretkæreste.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2014

SandraXOXO

Jeg kan godt forstå du lige trænger til at puste ud herinde og brokke dig. Men når det så er sagt så er det jo bagateller. Der er jo ingen rigtige problemer i det du skriver, svigermor og mormor må da være veninder med hvem de vil. Og ak ja, de 30 kr om mdr for rejsekort havde jeg nok bare betalt. Og ligeledes er det da kun fair at far betaler gaver hvis sønnen har en fødselsdag i hans weekend. din mand og moren lyder ikke til at have problemer, det fungerede før du kom til. Det lyder til at du har problemer med måden det forgår på fordi du ville gøre det anderledes. Men det betyder jo ikke at deres måde er forkert. nyd livet. Det lyder til at i har et dejligt et, skøn mand og hus og projekt baby. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2014

lineog4

Puha kunne skrive et alen langt svar, men vil prøve at begrænse mig 

Jeg er selv bonus mor, følt jeg havde mødt manden i mit liv og skulle forholde mig til han før mig havde været manden i en andens liv og ikke nok med det han havde også stiftet familie med den kvinde, og det barn havde en mor, havde en far der bestemte hvordan det skulle opdrages og pludselig skulle jo bo sammen med en familie med værdier som ikke var skabt i fællesskab - det var sindsygt svært...

Jeg har nu fået børn med den mand, og vi er vokset sammen som forældre, slebet kanter, fundet kompromiser - når man kommer som bonusmor er den proces godt i gang og man må hoppe med på toget og lade det være en langsom proces - man kan ikke på 2 år gå ind og ændre alt.

Jeg har så også været 12 år og skulle til min far og hans nye kone et stykke væk fra mine venner - når man er 12 jo forældre er vigtige men venner er bare vigtigere. I har som voksne valgt at flytte 40 km væk fra hans venner og han har ret til at være sur og hvem er nemmere at være sur på end dig som jo også på dir indlæg lyder som du også gerne vil bestemme over en del af din kærestes forhold til hans søn. Du kom, du tog hans far, du flyttede ham, du sætter nye krav og regler og rammer. Som 12 årig har man ret til at reagere umodent.

Penge - puha det er jo altid der det gør ondt... Hvorfor skal vi ikke have for at din søn og hans mor skal have... Kan kun sige det må din mand bestemme og hatten af for han vil holde fødselsdag sammen med mor og giver et tilskud. Hatten af for han køber ting til sin søn og ikke tror det hele er gjort med børnepenge. Og ja måske er jeres penge små, men bent når du står med dig eget barn man mangler gerne for at forkæle dem lidt for meget 

Og så farmor - der må jeg sige, jeg forstår din usikkerhed og det må være svært for dig. Men hvor må det dog være helt fantastisk for farmor og søn at de kan se hinanden ofte, at farmor kan være en del af sit barnebarns hverdag og ikke bare være weekend farmor når det passer ind i jeres planer. Tænk om I hver anden weekend skulle være sammen med mormor alle dagene for hun kunne få et tæt forhold til sit barnebarn. Ja det må være mærkeligt, men hvad så du/I er de voksne og må så klare det. Se det skønne i det, det fritstiller også jer en del. Og din kærestes søn får en farmor... Det tager ikke noget fra jeres fremtidige børn. I det hele tage, at din kærestes søn får noget økonomisk eller menneskeligt tager ikke noget fra jer...

og så lige til sidst, selvsagt gælder almindelig ordentlig opførsel og man siger pænt goddag og farvel også uafhængig af hvem der bor hvor.

Anmeld

13. december 2014

modesty

Mathias Villads skriver:

Øh skal far betale til fødselsdage, som foregår i moderens hjem? Ææ nej det skal han da ved Gud ikke... Men han kan holde sin egen for sin familie... Hvis det er.... Men ellers må det stå for modéren, når det er hendes familie, som er der....

nu har de fælles udgifter, da de bor sammen, så self må hun forbyde ham hvad hun vil... Han er nok en voksen mand, som ikke formår at sige fra, og synes da faktisk ikke det er urimelig ting, som hun forbyder... Jo måske kan han godt betale en f.gave til en børnef.dag, men ellers skal han ikke bare punge ud, fordi moderen prioterere hendes økonomi på en anden måde... 

Med hensyn til transport, som en anden skriver, så skal de dele udgiften... Det er ALDRIG kun faderens udgift... Og det står gså på statsamterne hjemmeside...

med hensyn til opdragelse, så skal han jo ikke opvarte en dreng på 12, bare fordi han kun er der hver anden weekend, det er forfejlet kærlighed... Og self skal knægten da hilse på dem, som nu er i huset, når han kommer og går... Det er da alm opdragelse... Det er det her i hytten... 

Fødselsdagen var fælles, men fordi mors familie er større end fars, mener TS at far ikke skulle bidrage. Selvom den foregår i mors hjem, er det jo stadig en fælles fødselsdag når både mors og fars familie er med, og derfor helt fair at far bidrager (det lyder ikke som om han har betalt halvdelen, når der bliver skrevet "bidrag").

Anmeld

13. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle!

Jeg blev lidt lettet da jeg sad og læste de forskellige indlæg herinde, for jeg er brændt inde med en masse frustrationer, gennem længere tid, over at være en del af familien som "fars kæreste".
Og det ville virkelig være en lettelse at få andres perspektiv på det også, og måske samle noget inspiration til, måske ikke at få ændret situationen, men i hvert fald "give slip" på mine egne principper, og bare lade tingene så sin gang.

Jeg er 27, og har i snart 2 år været kæreste, og boet sammen med ham der uden tvivl er manden i mit liv. Han er 9 år ældre end mig, og vi er også gået i gang med at forsøge, på vores første fælles barn. Han har en søn på nu 12 år, som bor hos sin mor, og er her fredag-søndag hver anden uge.
Jeg vidste godt fra start af, at han havde en søn. Vi mødtes gennem en fælles bekendt, og tanken om det havde jeg det helt fint med.
Tænkte faktisk at det kunne blive fedt, for jeg har altid været god til store børn, og altid selv været lidt af en "drengepige".
Men for pokker hvor blev jeg overrasket!

Vi flyttede sammen ret hurtigt, fordi at vi bare var overbevist om, at det skulle være os for altid, og sådan har vi det begge stadig.
Og jeg ville ikke "invadere" hjemmet, så til at begynde med, så pakkede jeg min taske, og tog på weekend hos venner når han kom, så lidt senere hen var jeg hjemme fredag-lørdag, og så senere hele weekenden.
Jeg har prøvet at vise interesse for drengen, ved at spørge ind til hans computerspil, eller andre ting han har beskæftiget sig med. Men hver gang følte jeg en afvisning.
Jeg har prøvet at arrangere fælles ture og spilleaftener for os, for ligesom at "ryste os sammen" alle sammen, og det prøvede jeg på i lang tid. Men igen uden noget resultat.
Og de weekender hvor han var hos os, var min kæreste mere hans tjener end hans far. Var han tørstig hentede min kæreste, noget at drikke til ham. Var han sulten smurte han frokost til ham. 
Men der er der nu blevet ændret på, for min kæreste var helt enig med mig i, at han altså godt kan selv, når han er så gammel.
Han sagde heller ikke "Hej" eller "Farvel" til mig, til trods for at jeg var der, det måtte min kæreste tit "bede" ham om. Det har heldigvis også ændret sig efter en seriøs snak om, at jeg altså er her for at blive, og man hilser når man kommer ind i andre folks hjem.
Det lader til at knægten kun går op i to ting. Sin computer, penge og dyre ting. Som regel når han taler om noget, så er det om noget dyrt han gerne vil have, noget som ham lige har købt, eller nogle af de "professionelle gamere" som han følger via. facebook eller andre medier.
Og til trods for at han kun er 12, så må hans mor give ham store lommepenge. For jeg synes altså det er ret utroligt at man har råd til at give 1700 kr. for et løbehjul, af egne lommepenge når man kun er 12 år gammel.
Han keder sig også tit når han er her, for vi er flyttet til rækkehus m. have, lidt længere væk, og har dermed større udgifter. Så der er ikke råd til biografture og sådan hver anden weekend han er her.
Som han jo så ellers har været vant til, fordi hans far følte at han var nødt til, konstant at skulle underholde ham, for at han havde lyst til at komme, og for rent faktisk at få noget samvær udover computerspil.
Og hjemme hos hans mor planlægger hun vidst alt for ham, så han skal noget hele tiden.
Så knægten har ikke et begreb om hvordan man kobler fra. 
Og helt ærligt.
Jeg har aldrig stiftet bekendtskab med den slags børn før?
Hvordan i alverden håndterer man, et hjem med et barn, hvor alt ved ungen, strider mod ens principper og egne værdier?

Og hans mor.
Til trods for at min kæreste altid har betalt børnepengene han skal, og til tiden. Så har hun altid brugt ham lidt som en bank.
"Kan du ikke lige købe?", "Kan du ikke lige...", "Kan du ikke lige...".
Og min kæreste har altid gjort det. (Gør han så ikke længere) 
Han har bidraget til mad på knægtens fødselsdag. Til trods for at hans familie kun tæller ham selv og hans mor.
Han har betalt hans mobilregning i flere år, selvom de havde en aftale om at det var 50/50.
Drengen er dukket op i weekenden, skulle til klassefødselsdag, og havde ikke fået nogen gave med, flere gange.
Hun giver aldrig besked hvis han er syg, i en weekend hvor han skal være her. Ikke en sms med info eller noget.
Og hans far får aldrig gaver til fødselsdag, og kun en sjælden gang imellem til jul.
Og den nyeste tvist stod på i fire måneder, og det var omkring transporten, til og fra vores nye bopæl.
Vi er flyttet ca. 40 km. væk, hvor vi før boede 3 km. væk.
De har fælles forældremyndighed.
Til at starte med måtte min kæreste ligge og køre frem og tilbage fredag og søndag. For hun ville ikke acceptere at de skulle dele transporten.
Så foreslog jeg at de kunne sætte ham på bussen, men ak nej.
Knægten bliver jo køresyg (Vi har altså kørt med ham flere gange uden problemer!).
Så satte jeg stolen for døren, og konsekvent nægtede min kæreste at køre frem og tilbage. Det var dyrt for os, det var jo kun mest fair hvis hun sørgede for den ene vej.

Så han fik lov til at tage toget ind til sin fars arbejde, og mødes med ham på stationen, og så skulle de følges resten af vejen, og så bliver han kørt hjem søndag. Det gik hun så meget imod sin vilje med til.
Første gang, måtte jeg tage toget en time, for at hente ham, fordi at hun ikke havde købt billet.
Anden gang havde hun kun købt billet halvdelen af vejen.
Så blev de enige om at hun skulle bestille et rejsekort til ham.
Næste weekend han kom herhjem, havde hans mor sagt, at min kæreste skulle bestille kortet.
Så undskyldte hun det med, at hun ville have automatisk optankning, og det kunne man kun få med et dankort.
Og så få dag efter, kommer der en sms igen med at hun nægter at betale halvdelen af turen.

Det skal så lige siges, at det vil koste hende 30,50 kr. om måneden med et rejsekort. altså 366 kr. om året.
Hvor at vores udgift for at fragte ham hjem i bil ligger på over 1000 kr. om året. Og så er de også to voksne med fuldtidsjob derhjemme. Her er vi en med fuldtidsjob og en studerende.
Og ja, har man så ikke råd til at betale 30,50 om måneden.
Så prioriterer man nok sine penge lidt forkert.

Desuden har min svigermor også et super forhold til hende. De bor tæt på hinanden, og hun går tit derover og drikker kaffe og hyggesludrer.
Hun ses også privat med drengens mormor, og de er også rigtig gode veninder.
Hun har også haft drengen og hans lillesøster OG bonusfars datter sovende til hygge.
Og så er det her, jeg bare føler det er "lidt for hyggeligt"
Det er sgu lidt mærkeligt i mine øjne. Det føler min kæreste faktisk også, og efter jeg kom ind i billedet, er han også begyndt at tage afstand fra det. 
Vi var hos svigermor til middag for kort tid siden.
Og så fortalte hun at drengens mor, og hendes kæreste igen venter et nyt barn. Jeg kunne ikke lade være med at tænke mit.
For hvis hun mener, at hun ikke kan bruge 30,50 om måneden på en togtur. Så har de vel heller ikke råd til et barn mere?

Eller er det bare mig.
Hun skaber bare hele tiden nye problemer. Og ærligt talt, så er det fandme lidt anstrengende.
Nu har hun endelig fået sat stolen for døren, børnepengene er hævet en smule, og så har hun fået at vide, at der er lukket land, hun får ikke mere.
Men jeg føler allerede at det næste problem ligger lige om hjørnet.
Så jeg venter bare.

Der er en del 12årige, der altså ikke gider at være sammen med voksne, så lad ham være.

Har du aldrig hentet noget, lavet noget til en anden?

Han er tolv, ja computer er stor del af børn og unges liv, hvis du er gode til store børn, burde du vide det. Computer, mobiler, spillekonsoler... Og det er super fedt at følge hvad andre laver, professionelle, det kan jeg også gøre. Det er også meget det jeg kan snakke om, mine hobbyer.. Det er vel meget normalt. Han er 12, han har hobbyer...

Bare fordi man er 12år, kan man jo godt hjælpe familier og venner for at tjene lidt ekstra, lave en aftale med sine mor om at man får forskud på lommepengene, fordi der er noget man VIRKELIG gerne vil have.'

Vil du ikke også kede dig, hvis du hver anden weekend tog 40km væk fra alle dine venner, og bare kunne sidde i et hus med to voksne?  Man kan jo godt lave ting der ikke koster noget.

Han er en ganske alm preteen.
Bare fordi at forældre lære en god maner, betyde det ikke at børnene bliver ved med at være sådan. De går oprør, bliver teenagere og prøver grænser af, præcis som små børn.

Bør det ikke være hans beslutning om hvad han køber eller ej? Hvis han vil hjælpe hende med at købe det, så er det hans valg. Hvis han ikke har råd, siger han det vel til hende.

Hvorfor må han ikke bidrage til sin egen søns fødselsdag, bare fordi det kun er ham og hans mor? Det havde været noget andet, hvis de ikke var med. Men når de er med, synes jeg det er ok. Og det er jo bare et bidrag.

Mobilregningen, det er jo hans egen skyld, fordi han gør det, for så behøver hun ikke. Han skulle jo bare lade vær. Det kan du ikke ligge på hende.

Hvorfor skal han have gave med fra moren? Hvorfor kan faren ikke tage sin søn med ud og købe en gave?

Skal moren sørge for en gave til hendes søns far?

I har valgt at flytte væk, ikke hende. Så må i finde en løsning..

Har I kørt bil eller tog hvor han blev køresyg?
Jeg kender en der bliver køresyg i bus, men ikke bil eller tog. Jeg kan blive køresyg når jeg er alene(tog/bus), men kan klare det bedre i en bil med andre. Så det kan godt være rigtigt.

Hvorfor ikke bare bestille kortet?? Hvis hun skal betale halvdelen, så sig det bliver trukket fra børnepengene.. eller noget.

De har TO børn hjemme, i har EN tre dage hver 14.dag. Tror nok de bruger lidt flere penge end i gør.

Hvorfor må bedste ikke have sine børnebørn på overnatning? (Ja, jeg siger børnebørn til dem alle, for jeg synes det er stort at hun tager dem alle tre, når det jo kun er drengen der er hendes barnebarn)

Hvorfor er det mærkeligt? Det er sku da super at hun stadigvæk er gode venner med sin exsvigerdatter, så farmor ikke kun er weekendfarmor? (Tror du er måske lidt jaloux over det??)

I kan ikke blande jer i hvem moren og drengen ser hjemme hos dem selv, eller hvem de besøger. Det er rager ikke jer.

Anmeld

13. december 2014

TNBC

Mathias Villads skriver:

Øh skal far betale til fødselsdage, som foregår i moderens hjem? Ææ nej det skal han da ved Gud ikke... Men han kan holde sin egen for sin familie... Hvis det er.... Men ellers må det stå for modéren, når det er hendes familie, som er der....

nu har de fælles udgifter, da de bor sammen, så self må hun forbyde ham hvad hun vil... Han er nok en voksen mand, som ikke formår at sige fra, og synes da faktisk ikke det er urimelig ting, som hun forbyder... Jo måske kan han godt betale en f.gave til en børnef.dag, men ellers skal han ikke bare punge ud, fordi moderen prioterere hendes økonomi på en anden måde... 

Med hensyn til transport, som en anden skriver, så skal de dele udgiften... Det er ALDRIG kun faderens udgift... Og det står gså på statsamterne hjemmeside...

med hensyn til opdragelse, så skal han jo ikke opvarte en dreng på 12, bare fordi han kun er der hver anden weekend, det er forfejlet kærlighed... Og self skal knægten da hilse på dem, som nu er i huset, når han kommer og går... Det er da alm opdragelse... Det er det her i hytten... 

Hans egen familie var der jo. Ham og hans mor. Og han gav bare et bidrag.

Det er vel det samme som hvis man holder en fælles juleaften, og man bidrager med forskellige ting.

Anmeld

13. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Som jeg ser det så er det kun dig der ser problemerne og desværre har du fået din kæreste med på dine tanker.

Anmeld

13. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes du får nogle ret ufølsomme svar, TS! Håber du er ok! 

Anmeld

13. december 2014

Julie0802

Ville egentligt ikke kommentere denne tråd, da jeg ville komme til at skrive et uendelig langt svar!

men.. JEG FORSTÅR DIG!! 100%. Synes du skal lade være at læses Carinas indlæg fx, da det er tydeligt hun ikke selv har prøvet være bonusmor - men det er jeg også! 

De SKAL dele transport som er opgivet flere steder ihh. Samværsaftale. Desuden kan det ikke være rigtigt at han skal agere bank eller noget andet, da man som bopælsforældre selv tager ansvaret for dette. Der blir betalt børnepenge og hun for desuden penge hvert kvartal som også er til udgifter! 

At han smøre en mad, selvfølgelig gør man det. Men det er jo ikke det du mener, som du synes er problemet.. Problemet er at drengen bruger faderen som tjener i og med han er der så sjældent. Han udstikker ordre og faderen lystre imens drengen sidder med hans computerfx. Han er stor nok til at man spiser når der er måltider og ellers kan han selv flytte rumpetten og tage et glas vand osv. FX!!

skidt være med at bedsteforældrene har et godt forhold, glem det! 

Til slut vil jeg sige igen, lad være læs de opslag som siger du er jaloux eller den er helt galt med dig, for det er den ikke! Det viser bare tydeligt at de ikke har prøvet være i vores sko. Som flere skriver er det meste meget normale problemer når man er bonusmor, men derfor har man stadig brug for at få det luftet :-) 

held og lykke. Det er en hård opgave vi har, da det er svært at føle sig god nok og svært at finde grænsen mellem hvor man burde blande sig og hvor man ikke skal! Tro mig.. Vi har de vildeste problemer herhjemme med Eks. Så vær glad for dine (hvis man kan sige det). 

Anmeld

13. december 2014

Carina:-)

Julie0802 skriver:

Ville egentligt ikke kommentere denne tråd, da jeg ville komme til at skrive et uendelig langt svar!

men.. JEG FORSTÅR DIG!! 100%. Synes du skal lade være at læses Carinas indlæg fx, da det er tydeligt hun ikke selv har prøvet være bonusmor - men det er jeg også! 

De SKAL dele transport som er opgivet flere steder ihh. Samværsaftale. Desuden kan det ikke være rigtigt at han skal agere bank eller noget andet, da man som bopælsforældre selv tager ansvaret for dette. Der blir betalt børnepenge og hun for desuden penge hvert kvartal som også er til udgifter! 

At han smøre en mad, selvfølgelig gør man det. Men det er jo ikke det du mener, som du synes er problemet.. Problemet er at drengen bruger faderen som tjener i og med han er der så sjældent. Han udstikker ordre og faderen lystre imens drengen sidder med hans computerfx. Han er stor nok til at man spiser når der er måltider og ellers kan han selv flytte rumpetten og tage et glas vand osv. FX!!

Til slut vil jeg sige igen, lad være læs de opslag som siger du er jaloux eller den er helt galt med dig, for det er den ikke! Det viser bare tydeligt at de ikke har prøvet være i vores sko. Som flere skriver er det meste meget normale problemer når man er bonusmor, men derfor har man stadig brug for at få det luftet :-) 

held og lykke. Det er en hård opgave vi har, da det er svært at føle sig god nok og svært at finde grænsen mellem hvor man burde blande sig og hvor man ikke skal! Tro mig.. Vi har de vildeste problemer herhjemme med Eks. Så vær glad for dine (hvis man kan sige det). 

Hvad ved du om hvad jeg har prøvet??

Og hvis man ikke er enig må man ikke svare eller hvad?

Læg mærke til at der er mere end en bonusmor der også giver sit besyv med som ikke klapper i hænderne over ts indlæg.

Men godt at vide at du er SÅ sikker på hvad jeg har oplevet og ikke har oplevet - godt gået!

Anmeld

13. december 2014

SandraXOXO

Julie0802 skriver:

Bare et forslag, men det kunne jo tænkes du også er galt på den, præcis som mange fortæller ts at hun er at to begår samme fejl, gør det ikke rigtigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.