Hvor meget bruger I på jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.880 visninger
36 svar
6 synes godt om
12. december 2014

AMM00

Hejsa  

Jah så er julen her jo igen  

synes det er såå hyggeligt med alt det pynt der er i byen og alle de lysende juletræer og den gode julestemning.. 

Jeg holder ikke selv jul, men synes det er så fedt at se alle de mennesker i storcenter der køber gaver og har vognene fyldt med ting. 

Også kom jeg til at tænke hvor mange penge bruger man egentlig til gaver i julen. 

Hvor meget er jeres budget på? 

glædelig jul allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2014

EAF

AMM00 skriver:

Hejsa  

synes det er såå hyggeligt med alt det pynt der er i byen og alle de lysende juletræer og den gode julestemning.. 

Jeg holder ikke selv jul, men synes det er så fedt at se alle de mennesker i storcenter der køber gaver og har vognene fyldt med ting. 

Også kom jeg til at tænke hvor mange penge bruger man egentlig til gaver i julen. 

glædelig jul allesammen

Vi giver for 150kr. og gavebudgettet er på 2200kr. Jeg forsøger ihærdigt ikke at lade kronerne tælle, men vælge gave efter ønske og hjerte. Ved nogen af dem tilføjer jeg lidt ekstra i form af noget hjemmegjort afhængig af tilhørsforholdet. Men overstiger ikke budgettet, da det ikke er muligt. Vi giver så strømpegave til sønnike hver dag  hvor prisen kan veksle meget, men under 200kr. i december og køber (i teorien) så ikke een julegave til ham til juleaften, men det gør vi alligevel. Min mand vil bare ikke stå ved det  He he. På hans side giver vi kun til børnene, på min side giver vi til alle. Så han kommer absolut ikke til at mangle noget som helst, sidste år syntes jeg faktisk det var alt for meget af det gode. Det er dejligt han får gaver men syntes næsten det var absurd mange han fik. Og det var ikke fra os, men nær familie, kolleger og venner. Men det gode ved det er at noget af hans gamle legetøj så kan gå til børn der ikke har ret meget hvis noget. Budgettet i det hele ved jeg ikke. Vi køber eksempelvis kun et lille træ i år, da vi ikke skal være hjemme og i og med at vi ikke skal være hjemme så bliver der ikke brugt penge på samme måde. Og med mig som arbejdsøgende og min mand med fuldtid så skal budgettet vi lægger passe sammen. Men sådan lige kort er det sådan det ser ud. 

Anmeld

12. december 2014

PernilleogLouis

Jeg bruger nok 9-10000 på gaver til jul. Det er min søn og min kærestes gaver der trækker budgettet op

Anmeld

12. december 2014

Julemusen

AMM00 skriver:

Hejsa  

glædelig jul allesammen

Alt alt for mange penge 

Vi er nødt til at lægge penge til gaver til side hver måned for ikke at stå med overtræk i julen. 

I år er der brugt 5100 kr. Vi har 27 personer vi giver gaver. Og17 af dem er oldeforældre, bedsteforældre, faster og onkel som ellers ikke ville få andre gaver da vi sjovt nok er en lille familie. Vi er kun lige de 27 personer og alle de andre insistere på at give os gaver hvert år og siger også at de ikke forventer noget retur. Og de givet simpelthen kæmpe gaver da de kun har 2-6 personer de hver især giver til. Mit hjerte græder bare for dem, hvis de sidder uden gaver. Især min fars side af familien, hvor der kun er min oldemor, bedsteforældre, faster, onkel og far. Og min mands mormor. Alle andre har valgt dem fra!

Så her gives for mellem 100-300 kr fra vores lille familie til hver. 

Mange af dem er oppe i alderen, mellem 70-96 år, så om få år har vi kun 15 personer tilbage i familien. Så de skal simpelthen ikke snydes bare fordi de siger, at det nok skal gå hvis vi ikkegiver dem gaver! 

Anmeld

12. december 2014

Blop2

Vi giver hinanden og vores børn for 500 kr. og resten for 250-300 kr. så her er det løbet op i ca. 6000 kr. til gaver, de 1500 kr. er godt nok til fødselsdagsgaver da manden har fødselsdag i dag d. 12 december, vores søn d. 27 december og jeg selv d. 5 januar. 

Vi lægger penge til side hele året, så det ikke går ud over bugettet eller andre opsparinger. 

Anmeld

12. december 2014

lineog4

Vi har en lille familie, ja egentlig bare os og min mor så det hjælper jo en del på gavebudgettet  Men forsøger virkelig at holde det nede for synes gaveræset til jul kan blive alt for stort og min erfaring er med de små når gave nummer 3 er pakket op så er de mætte. Så max 500 til hvert barn med mindre der er en særlig ting  - i år får min datter en mini bærbar hun kan bruge i skolen fordi hendes stavning er af h.... Til for at sige det mildt og hun begrænses af det i opgaver så en lille computer med cdord håber vi og skolen kan hjælpe.

Så er der strømpegaver men de er købt i løbet af året og skal være som gennemsnit en 10er per gave så 240x3.

et juletræ til omkring de 300 

julemad bliver vel 500

6er gaver til så lidt som muligt - meget gerne max 200

mandelgave har mormor givet

så med gaver og juleaften og juledagene vel omkring 5000-6000 puha det er meget når man skriver det, troede faktisk vi holdt en forholdsvis billig jul - puha hvad ville det ikke koste hvis ikke vi tænkte over?

Anmeld

12. december 2014

esioul

AMM00 skriver:

Hejsa  

glædelig jul allesammen

har købt gaver for ca 4000,-

Anmeld

12. december 2014

lille-fisen

Denne jul vil jeg tro min kæreste og jeg bruger omkring 3000 kr til gaver til hans og min familie. Derudover har vi aftalt at give hinanden en ny seng i julegave - så vores gavebudget i år ryger derfor også op på i hvert fald 10.000 af den grund. Vi skal hjem til familien til jul, så mad/juletræ osv. Bruger vi ikke penge på, men omvendt bruger vi nok omkring min. 3000 på transport. Nå ja og så er der jo lige det der med at man også skal have noget pænt tøj på juleaften/til fester i julen. Det løber op det hele  fra januar af begynder vi også at spare op til næste jul, så vi ikke bliver totalt ruinerede til december 2015

Anmeld

12. december 2014

Stumpen

Vi plejer at sige 5-6000 også til mad.. Men i år får børnene noget dyrer gaver, så detnærmer sig nok de 8000 de får "hjemmebygget" senge

men har netop i denne månede oprettet en julekonto så vi overfører 500kr hver månede og ikke skal ud og finde 6000 hvert år i dec.. Det er gået de sidste år, men lige pludselig går det ikke mere og det kræver et bevilliget overtræk i banken og vil altså ikke "låne" penge for at kunne holde jul...

Anmeld

12. december 2014

LJMNA

Må ærligt sige at jeg ikk aner det. 

Vi køber gaver i løbet af året ud af vores almindelige forbrug (manglede 2 gaver da vi gik ind i december). 

Maden koster da nok lidt ekstra men ikk noget der gør at vi bruger af vores opsparinger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.