AMM00 skriver:
Hejsa
Jah så er julen her jo igen
synes det er såå hyggeligt med alt det pynt der er i byen og alle de lysende juletræer og den gode julestemning.. 
Jeg holder ikke selv jul, men synes det er så fedt at se alle de mennesker i storcenter der køber gaver og har vognene fyldt med ting.
Også kom jeg til at tænke hvor mange penge bruger man egentlig til gaver i julen.
Hvor meget er jeres budget på?
glædelig jul allesammen
Alt alt for mange penge 
Vi er nødt til at lægge penge til gaver til side hver måned for ikke at stå med overtræk i julen.
I år er der brugt 5100 kr. Vi har 27 personer vi giver gaver. Og17 af dem er oldeforældre, bedsteforældre, faster og onkel som ellers ikke ville få andre gaver da vi sjovt nok er en lille familie. Vi er kun lige de 27 personer og alle de andre insistere på at give os gaver hvert år og siger også at de ikke forventer noget retur. Og de givet simpelthen kæmpe gaver da de kun har 2-6 personer de hver især giver til. Mit hjerte græder bare for dem, hvis de sidder uden gaver. Især min fars side af familien, hvor der kun er min oldemor, bedsteforældre, faster, onkel og far. Og min mands mormor. Alle andre har valgt dem fra!
Så her gives for mellem 100-300 kr fra vores lille familie til hver.
Mange af dem er oppe i alderen, mellem 70-96 år, så om få år har vi kun 15 personer tilbage i familien. Så de skal simpelthen ikke snydes bare fordi de siger, at det nok skal gå hvis vi ikkegiver dem gaver!
Anmeld