Tre stk...
Grunden de tre er for det første at der skal være tid og overskud til hver enkelt 
men derud over prioriterer vi:
at bo i hus, ALDRIG lejlighed hvis vi på nogen måde nogensinde kan undgå det.
alle SKAL have eget værelse, et must for at et barn kan få sit privatliv lidt senere hen, ikke lige når de er to år, men de alle eget værelse nu også.
Der skal være råd til:
at rejse udenlands i ny og næ. Vi prioriterer at vores børn får set verden sammen med os, at vi sammen tager ned i sydens sol og kobler af, bader, spiser is, smager nye ting og hører andre sprog, og hvor JEG som mor ikke er på med madlavning konstant, tøjkassen og støvsugning
en sommerhustur i ny og næ hvor vi så ikke rejser udenlands, men F.eks Ebeltoft, hvor der er masser af se og hygge med.
At der er råd til weekendture jævnligt, F.eks sommerland, zoo, biografen, Jesperhus, Kattegat eller måske en tur i Den Gamle By. Så hyggeligt.
vi prioriterer at hvert barn SKAL gå til en form for sport, om det så er tennis, gymnastik, dans eller hvad de nu lyster. Vi har også sat et max på 2 ting pr barn fordi der ikke skal kæres hver dag i ugen. Dette er fordi vi også værdsætter familietiden sammen og VIL spise sammen til aften stort set alle dage i ugen.
Vi har et ønske om et godt ægteskab hvor der også er plads til os som par og ikke kun som mor og far. Vi har erkendt at for hvert barn, ryger lidt af denne tid og det ender i mange familier med skilsmisse før eller siden. Ikke for blot at se på statistikker, men det er sådan det er. Med alle de skilsmisse børn der findes, inklusiv mig selv, håber jeg at mine børn skal vokse op med begge sine forældre, og se hvor meget de elsker hinanden.
vi har to gange været på kærestetur i fire dage, for at holde i hånd, spise ude sammen, sove længe( hvert fald til kl 8.30
) og lade forældrekontoen op.
jeg ved det er et mærkeligt punkt, men prioriterer kvalitetstøj til mine børn. F.eks undgår jeg Bilkas vinterstøvler fordi jeg synes det er det værste lort, køber måske Ecco i stedet, helst på tilbud, men altså, ja, de skal have godt tøj. Især fodtøj og overtøj da de i den alder de har nu, har brug for det fordi de er ude hver dag i mange timer. Hvad der er indenunder er ikke så vigtigt, bare det er rent. Kan ikke sende et beskidt barn afsted
i og med alle disse punkter er vigtige for os, er det nok mest fornuftigt at holde her. Her hvor vi er nu fungerer det, selv om der er pres på visse dage.
Her hvor vi er nu har vi mulighed for disse ting. Det skulle vi gerne blive ved med. Og da ingen af os tjener mere end ca 240.330.000 om året, så tænker jeg at økonomisk set er det fornuftigt at stoppe her.
undersøgelser viser at jo mere presset familier er økonomisk, jo større chance for opbrydning. Så, selv om jeg egentligt godt kunne ønske mig en mere, ved jeg det er et fornuftigt træk ikke at gøre det, at stoppe mens legen er god. At stoppe mens ci føler at vi har tiden til at sidde med børnene på skødet og kysse og kramme og nyde de gode timer i hverdagen sammen.
Tja, det er MIN historie om hvorfor vi stopper hvor vi stopper, ret lang, men vi har også gjort os mange tanker om børneantallet og ægteskabet