tryghedsscanning, føler vores lys blev slukket.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.465 visninger
39 svar
21 synes godt om
2. december 2014

missyM

Hej Alle 

Jeg har i dag præcis for 1 time siden været til tryghedsscanning. Jordmoderen var simpelthen bare så skide sød - rigtig sød og sympatisk menneske. 

MEN hun kunne ikke se noget som helst. Hun mente at hun måske kunne se sækken hvor "spiren" var i, men hun var ikke sikker. 

Min livmoder er åbentbart meget bagoverbøjet, hvilket ikke betyder noget andet end det åbenbart kan være svære at se et foster i maven. så tidligt.. 

- jeg skal derop om 10 dage igen da hun håber at det er fordi jeg ikke er så langt henne som jeg åbenbart selv tror. 

mine spørgsmål ..

bliver fostersækken væk hvis man har haft en SA/MA ? eller bliver den bare tom? 

Er der nogen der har prøvet noget lignende 

lige nu er jeg frustreret og rigtigt ked af det  

Hun sagde som det sidste inden jeg gik, at nu måtte jeg ikke gå hjem og føle at alt håb var ude... Men det er faktisk det jeg føler. Og det tror jeg faktisk også at hun gjorde, hun ville bare være sikker inden hun fortæller mig det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

Trekløver(:

missyM skriver:

Hej Alle 

Jeg har i dag præcis for 1 time siden været til tryghedsscanning. Jordmoderen var simpelthen bare så skide sød - rigtig sød og sympatisk menneske. 

MEN hun kunne ikke se noget som helst. Hun mente at hun måske kunne se sækken hvor "spiren" var i, men hun var ikke sikker. 

Min livmoder er åbentbart meget bagoverbøjet, hvilket ikke betyder noget andet end det åbenbart kan være svære at se et foster i maven. så tidligt.. 

- jeg skal derop om 10 dage igen da hun håber at det er fordi jeg ikke er så langt henne som jeg åbenbart selv tror. 

mine spørgsmål ..

Hun sagde som det sidste inden jeg gik, at nu måtte jeg ikke gå hjem og føle at alt håb var ude... Men det er faktisk det jeg føler. Og det tror jeg faktisk også at hun gjorde, hun ville bare være sikker inden hun fortæller mig det. 

Krydser fingre for at det er fordi, at du ikke er så langt henne Kan godt forstå du er bekymret. Men håbet er bestemt ikke ude

Anmeld

2. december 2014

Troldemommi

missyM skriver:

Hej Alle 

mine spørgsmål ..

Vi må da håbe den lille fis bare leger gemmeleg 

Monica 

Anmeld

2. december 2014

missyM

Jeg håber virkelig også at den bare driller mig. Og hvis vi ender med at få det barn, får den skæld ud som det første

Jeg har lige talt med nogle andre, de under sig gevaldigt over at skanningen ikke foregik indvendigt, når min livmoder er meget bagoverbøjet. 

så lige nu håber jeg at hun bare ikke har kunne finde den fordi hun scannede mig uden på maven :p

Anmeld

2. december 2014

l.kjoeller

missyM skriver:

Jeg håber virkelig også at den bare driller mig. Og hvis vi ender med at få det barn, får den skæld ud som det første

Jeg har lige talt med nogle andre, de under sig gevaldigt over at skanningen ikke foregik indvendigt, når min livmoder er meget bagoverbøjet. 

så lige nu håber jeg at hun bare ikke har kunne finde den fordi hun scannede mig uden på maven :p

Hvis hun scannede udenpå maven må du slet ikke føle lyset er slukket. Ofte kan det ikke ses ved  udvendig  scanning  så tidligt. Og undrer mig hun ikke forsøgte  indvendig.  Har selv akkurat  været til tryghedsscanning.  Måtte også foretages  indvendig  for at hun  kunne  se. Krydser fingre.  

Anmeld

2. december 2014

Snorkfrøkenen

Tidlige scanninger plejer at foregå indvendigt, så dén detalje studser jeg over. Specielt med tanke på at du har bagudvendt livmoder.

Jeg har selv været til en tidlig scanning, hvor vi fik at vide at fosteret var gået til. Det viste sig senere at vi bare var kortere henne end antaget og allerede få dage senere var der hjerteblink.

Yderligere har jeg oplevet en spontan abort omkring 11. uge, hvor kun fostersækken og moderkagen var tilbage og fosteret på 'mystisk vis' var forsvundet, så ja, det kan godt ske, men min krop skilte sig selv af med resterne før jeg fik en udskrabning. Ergo kan begge dele opleves.

Umiddelbart ringer mine alarmklokker altså ikke, når jeg læser dit oplæg. Prøv at tænke lidt positivt - personligt ville jeg ikke mene at løbet er kørt endnu. Mange tanker og krydsede fingre herfra. 

Anmeld

2. december 2014

Julemusen

Jeg har selv meget bagudvendt livmoderen og selv ved 12. Uge kunne de ikke rigtig se noget ved scanning uden på maven. Kun gennem indvendig scanning. Og jeg er ikke overvægtig eller sådan noget der ellers skulle gøre det svært at scanne. Så tag den med ro og be om indvendig scanning næste gang!

Anmeld

2. december 2014

missyM

L.kjoller 

Jeg håber bestemt også at det bare viser sig at, de ikke kunne se spiren. Men jeg kan bare ikke lade være med at tænke at jeg selvfølgelig ikke er gravid og at den er gået til. Igen bliver jeg så glad når jeg læser at de heller ikke kunne se din baby, men at de fandt den

Snorkfrøkenen

Jeg håber igen at de bare viser sig at hun simpelthen ikke har kunne se den fordi den gemte sig. For hun kunne jo ikke engang garentere mig at det var blommesækken/fostersækken som hun så

Kitty-katten

Jeg skal op til lægen på torsdag og ha taget blodprøver for at se om HCG'en ligger hvor den skal, og der tænker jeg at tale for en tryghedsscanning på sygehuset. For ærligttalt må jeg indrømme at jeg efter idag er meget mindre tryg end jeg var da jeg tog derud i morges. Jeg er meget mere i tvivl om min graviditet end jeg er nu. Og egentligt vil jeg gerne bare vide om den på nuværende tidspunkt er død  

Anmeld

2. december 2014

esioul

missyM skriver:

Hej Alle 

mine spørgsmål ..

Hvilken klinik blev du scannet hos? kan se du bor i 9000.

Jeg blev scannet hos det der sted der ligger i kennedy, og det var også udenpå maven. 

Anmeld

2. december 2014

missyM

esioul skriver:

Hvilken klinik blev du scannet hos? kan se du bor i 9000.

Jeg blev scannet hos det der sted der ligger i kennedy, og det var også udenpå maven. 

Det var inde i Scanningsklinikken, i kennedy arkaden jeg blev scannet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.