ErDetSnartNU skriver:
Hvad er formålet med det? Altså udover, at det er svært for barnet og andre at stave?
Det er et helt oprigtigt spørgsmål - jeg forstår virkelig ikke, hvorfor man vælger at stave sit barns navn så mærkeligt/"specielt" som muligt. 
hvis man har viljen til at lære at stave navnet så kan folk også lære det... Szhirley har kunne skrive sit eget navn siden hun var 3½ år... og jo der er mange som staver det forkert, men det bliver hverken hende eller jeg sure over for vi ved det er et svært navn... hun er 7 år nu og siger ofte til mig "mor, når folk ikke kan stave mit navn eller udtale det, så smiler jeg og tænker at jeg er speciel og jeg vil ikke være som alle andre"
vi kan godt li at når folk så snakker om hende at man ved hvem de snakker om så folk ikke spørger/tænker "hvem af dem??" fordi alle hedder det samme.. og jeg synes traditionelle navne er for kedelige... der er ikke længere noget flot over de navne fordi der er så mange som hedder det... jeg kan også li at navnet ser smukt ud når det bliver skrevet..
men folk er forskellige og det skal man have lov til at være... jeg acceptere andres meninger og holdninger hvis de acceptere mine
Anmeld