De skøreste navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2014

TbCp

Putte... har jeg engang arbejdet sammen med.
Spurgte en af de andre hvad "Puttes" rigtige navn var, for jeg var sikker på det var et kælenavn, men nej, hun hed Putte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2014

ErDetSnartNU

AnoMe skriver:

der er nogen som er til traditionelle navne og nogen er til specielle navne... jeg er til specielle navne... og er navnet ikke specielt, så skal det staves specielt... jeg synes det er synd hvis mine børn kommer i børnehave/skole og der er 4-5 andre som hedder det samme og så får de øgenavne/kælenavne... så for vores tilfælde er det specielle navne eller navne som ikke bliver brugt så tit

Min store datter hedder Szhirley Melizza

Hvad er formålet med det? Altså udover, at det er svært for barnet og andre at stave? 

Det er et helt oprigtigt spørgsmål - jeg forstår virkelig ikke, hvorfor man vælger at stave sit barns navn så mærkeligt/"specielt" som muligt. 

Anmeld

22. november 2014

Wish

Lukas&Liam<3 skriver:

Kender du nogen der hedder det? Har aldrig hørt det 

Nej dog ikke  

jeg læste det et eller andet sted , også søgte jeg på det på navne statistikken - og der er 12 i 2014 der hedder det  men sys det er lidt for weird ! 

Anmeld

22. november 2014

AnoMe

ErDetSnartNU skriver:

Hvad er formålet med det? Altså udover, at det er svært for barnet og andre at stave? 

Det er et helt oprigtigt spørgsmål - jeg forstår virkelig ikke, hvorfor man vælger at stave sit barns navn så mærkeligt/"specielt" som muligt. 

hvis man har viljen til at lære at stave navnet så kan folk også lære det... Szhirley har kunne skrive sit eget navn siden hun var 3½ år... og jo der er mange som staver det forkert, men det bliver hverken hende eller jeg sure over for vi ved det er et svært navn... hun er 7 år nu og siger ofte til mig "mor, når folk ikke kan stave mit navn eller udtale det, så smiler jeg og tænker at jeg er speciel og jeg vil ikke være som alle andre"

vi kan godt li at når folk så snakker om hende at man ved hvem de snakker om så folk ikke spørger/tænker "hvem af dem??" fordi alle hedder det samme.. og jeg synes traditionelle navne er for kedelige... der er ikke længere noget flot over de navne fordi der er så mange som hedder det... jeg kan også li at navnet ser smukt ud når det bliver skrevet..

men folk er forskellige og det skal man have lov til at være... jeg acceptere andres meninger og holdninger hvis de acceptere mine

Anmeld

24. november 2014

Fru Frederiksen.

Fru. Blog skriver:

Hvad er de skøreste navne i kender? Er bare nysgerrig

De 3 skøreste navne jeg er stødt på er (læste det på TV2):

1.Hashtag

2.Facebook

3.Google

Det er selvfølgelig ikke i DK - men tendenser kommer jo ofte fra udlandet!!!!!!!!!!!!!

Kender en der hedder Lilla, det er et lidt fjollet navn, hun hedder Lilla fordi det er hendes mors ynglingsfarve. 

Anmeld

24. november 2014

FamilenStorm

Har læst navne som

sommer

tung

dreng 

bror

de findes på denne liste sammen med mange andre meget specielle navne 

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/indland/2012/08/10/094422.htm

Anmeld

24. november 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

1. Tristan, er et smukt navn, men det betyder "den der bærer sorg" og det er da for TRIST at give sit barn det navn..                                                                                      

2. Loke, ærlig talt han er jo en halv Gud halv jætte og ikke en særlig rar skikkelse i den nordiske mytologi, faktisk ham de er skyld i ragnarok, synes det svarer til at kalde sit barn Kain eller lucifer

Anmeld

24. november 2014

Mor til Ella

Venter sig :) skriver:

Kender en der hedder Lilla, det er et lidt fjollet navn, hun hedder Lilla fordi det er hendes mors ynglingsfarve. 

Er OVERHOVEDET ikke til særlige navne eller stave måder, det er besværligt for barnet og for alle os andre i forhold til at stave og udtale

Det er sjældent jeg høre et navn der ikke er så kendt jeg synes er pænt, men sunes faktisk Lilla er ret sødt hvis det ikke udtales som farven men så det skrives

Har en lille pige som hedder Ella, og har altid tænkt det er da lige ud af landevejen, men hvad børn ikke kan gå ud af de bogstaver, så i VS hedder hun mest ALLA

Anmeld

24. november 2014

AnoMe

jeg har engang hørt om et forældrepar som havde en datter og en søn og dem kaldte de Liv og Aske... hver for sig nogen almindelige navne men det passer ikke til søskende... det svare til at sige Liv og Død... det synes jeg ikke er i orden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.