De skøreste navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2014

IngenKoPåIsen

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Dengang jeg ventede Ida kiggede jeg på godkendte drengenavne (vi kendte ikke kønnet endnu). 

CAMILLAS. 

Det er det mærkeligste jeg nogensinde er stødt på! 

Tænk at hedde Camillas og have en kæreste der ikke hedder Camilla 

Så tænk at hedde Camilla og have en kæreste der hedder Camillo  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

Kløver

Natteravnen skriver:

Jovist, det er jeg klar over  Men det at min første indskydelse når jeg hørte hende kalde på sin dreng var vasketøj og skyllemiddel såeh... og de var ikke fra Holland 

He he er nu mere bare sjovt at skære navne kan være helt normalt i andre lande  

Anmeld

20. november 2014

Chevro

Var der ikke en der for nyligt skrev at hun havde læst om en dreng der hed Olfert?  Knap så heldigt!! Altså nogle gange tænker folk altså ikke så langt i deres valg  

Anmeld

20. november 2014

Chevro

Pinkrose skriver:

Jeg mødte for et par år siden, en kvinde på ca 19 år , som hed lillemor, spurgte om navnet, og det var altså det hun rigtigt hed. 

Det er nok det mærkeligste navn til især et barn jeg har hørt

Seriøst!  Ville ikke engang bryde mig om min kæreste kaldte mig det nu!  Snart mor til to... Hehe men at der er så mange der hedder det, er sku underligt! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. november 2014

AnoMe

ErDetSnartNU skriver:

Jeg så et sted at navnet Og er godkendt i Dk. Hvem kalder sit barn det?! Og hvad hvis man har 3 børn: "mine børn hedder Søren, Og, Mette" 

Derudover studser jeg tit over den måde, som folk vælger at stave deres børns navne på, for at det skal se "smart" ud - de glemmer bare lige de danske grammatikregler for udtalen af ord med/uden dobbeltkonsonant. 

Jeg hedder fx Anne, og alle er vel enige om, at hvis man tager det ene n væk, ville det udtales :Aaane: 

Det samme med navnet Filuca, som, udfra mine grammatikkundskaber/de fonetiske regler jeg kender ville udtales :Fiiiluuuca: i stedet for det Fillucca (med korte vokaler) som de vel mener. Eller Christofer som bliver til :Christoooofer: 

der er nogen som er til traditionelle navne og nogen er til specielle navne... jeg er til specielle navne... og er navnet ikke specielt, så skal det staves specielt... jeg synes det er synd hvis mine børn kommer i børnehave/skole og der er 4-5 andre som hedder det samme og så får de øgenavne/kælenavne... så for vores tilfælde er det specielle navne eller navne som ikke bliver brugt så tit

Min store datter hedder Szhirley Melizza

Anmeld

21. november 2014

Morgensol

Jeg datede forresten en gang i mine unge dage en Benno. Han blev godt nok tit spurgt hvad han RIGTIG hed..

Anmeld

21. november 2014

Kindfed

Rejer og Stener..  

Anmeld

21. november 2014

Monski

Fru. Blog skriver:

Hvad er de skøreste navne i kender? Er bare nysgerrig

De 3 skøreste navne jeg er stødt på er (læste det på TV2):

1.Hashtag

2.Facebook

3.Google

Det er selvfølgelig ikke i DK - men tendenser kommer jo ofte fra udlandet!!!!!!!!!!!!!

Bang-on  det udtales selvfølgelig ikke som man lige umiddelbart skulle tro, men det er altså stadig det sjoveste navn jeg er stødt på

Anmeld

21. november 2014

Spirrevip

Jeg kendte engang en der hed Felipa... ganske nydelig, dog med en meget pivet stemme og lidt løse håndled.... og selvfølgelig en mand. Felipa til en mand... Pære dansk og forældrene hed Thomas og Anna (eller Anne)  jeg har tit tænkt at de vist havde håbet på at det blev en pige  

Stakkels mand, men ellers ganske sjovt 

Anmeld

21. november 2014

Mami

Jeg flirtede faktisk en gang med en mand (ikke fra dk) der hed pikum! Det var bare ikke fedt. 

Udtales pik-uhm 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.