ErDetSnartNU skriver:
Jeg så et sted at navnet Og er godkendt i Dk. Hvem kalder sit barn det?! Og hvad hvis man har 3 børn: "mine børn hedder Søren, Og, Mette" 
Derudover studser jeg tit over den måde, som folk vælger at stave deres børns navne på, for at det skal se "smart" ud - de glemmer bare lige de danske grammatikregler for udtalen af ord med/uden dobbeltkonsonant.
Jeg hedder fx Anne, og alle er vel enige om, at hvis man tager det ene n væk, ville det udtales :Aaane:
Det samme med navnet Filuca, som, udfra mine grammatikkundskaber/de fonetiske regler jeg kender ville udtales :Fiiiluuuca: i stedet for det Fillucca (med korte vokaler) som de vel mener. Eller Christofer som bliver til :Christoooofer:
der er nogen som er til traditionelle navne og nogen er til specielle navne... jeg er til specielle navne... og er navnet ikke specielt, så skal det staves specielt... jeg synes det er synd hvis mine børn kommer i børnehave/skole og der er 4-5 andre som hedder det samme og så får de øgenavne/kælenavne... så for vores tilfælde er det specielle navne eller navne som ikke bliver brugt så tit
Min store datter hedder Szhirley Melizza
Anmeld