Jeg er træt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

Lukas&Liam<3

Kay skriver:

Nej mener heller ikke det skal være en hemmelighed eller et tabu der ikke skal snakkes om

Er sikker på folk vil tage pænt imod det også skal du heller ikke gå og være nervøs for at møde nogen du kender som kan stille disse "irriterende" spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

VNB

Kay skriver:

Af at svare på folks spørgsmål...

Træt af spørgsmålet "Hvordan køre amningen" 

Eller imens jeg giver Viva mad "hvorfor har du valgt ikke at amme?" 

Eller på Facebook "hvorfor er du så stille?" 

Eller folk der ikke forstår jeg ikke har det samme overskud lige nu

Træt af at folk ikke bare kan lade mig være... mest af alt venner og bekendte der ikke ved at Viva har "et mindre medfødt handicap"

Har på en måde lyst til at skrive det på Facebook, men ved ikke hvad jeg skulle skrive  eller om jeg måske bare skal ladevære

Først lige et stort kram til dig 

Og så vil jeg bare lige fortælle hvad vi gjorde dengang vi stod med en lille nyfødt som det viste sig der var syg. 

Vores dreng nr 2 er født med en alvorlig hjertefejl som krævede åben-kirurgi. Hjertefejlen blev opdaget til hans 5 ugers undersøgelse.

Vores verden faldt sammen, for her gik vi jo rundt og troede at han var sund og rask og at alt bare var i den skønneste orden.. 

Han havde meget svært ved at amme og han blev hurtigere træt. 

Vi som forældre havde klart nok heller ikke et vildt stort overskud, fordi vi stod med en storebror på 2 år og en lille nyfødt med hjertefejl . 

Folk vidste jo af gode grunde ikke hvorfor vi dog ikke havde overskud til at par-hygge hver weekend eller hvorfor jeg ikke brugte alle mine hverdage på at tage på cafe med veninderne... 

Så vi valgte i fællesskab at skrive en status på facebook hvor vi forklarede om lillebrors hjerte og hvad vi skulle gå igennem som familie det næste års tid frem. 

Det gav utrolig meget positiv respons! Alle var super forstående og vi fik alt den ro vi havde brug for. Derefter kunne vi i vores eget tempo bearbejde det hele, og dermed starte det sociale op igen når vi havde tiden og overskuddet :-) 

nu er vores søn vel ovre operationen og lige så rask som alle andre små drenge på næsten 2 år :-) Vores liv er fuldstændig tilbage til normalen og vi får stadig mange positive kommentarer om hvordan vi valgte at tackle hele situationen. 

Jeg ønsker jer alt held og lykke med jeres skønne lille pige! Er sikker på at både i og hende nok skal klare jer igennem - også selvom den første tid nu her føles total uoverskueligt og rodet! 

Man er stærkere end man lige tror ;-) 

mange knus fra mig! 

Anmeld

18. november 2014

Kay

VNB skriver:

Først lige et stort kram til dig 

Og så vil jeg bare lige fortælle hvad vi gjorde dengang vi stod med en lille nyfødt som det viste sig der var syg. 

Vores dreng nr 2 er født med en alvorlig hjertefejl som krævede åben-kirurgi. Hjertefejlen blev opdaget til hans 5 ugers undersøgelse.

Vores verden faldt sammen, for her gik vi jo rundt og troede at han var sund og rask og at alt bare var i den skønneste orden.. 

Han havde meget svært ved at amme og han blev hurtigere træt. 

Vi som forældre havde klart nok heller ikke et vildt stort overskud, fordi vi stod med en storebror på 2 år og en lille nyfødt med hjertefejl . 

Folk vidste jo af gode grunde ikke hvorfor vi dog ikke havde overskud til at par-hygge hver weekend eller hvorfor jeg ikke brugte alle mine hverdage på at tage på cafe med veninderne... 

Så vi valgte i fællesskab at skrive en status på facebook hvor vi forklarede om lillebrors hjerte og hvad vi skulle gå igennem som familie det næste års tid frem. 

Det gav utrolig meget positiv respons! Alle var super forstående og vi fik alt den ro vi havde brug for. Derefter kunne vi i vores eget tempo bearbejde det hele, og dermed starte det sociale op igen når vi havde tiden og overskuddet :-) 

nu er vores søn vel ovre operationen og lige så rask som alle andre små drenge på næsten 2 år :-) Vores liv er fuldstændig tilbage til normalen og vi får stadig mange positive kommentarer om hvordan vi valgte at tackle hele situationen. 

Jeg ønsker jer alt held og lykke med jeres skønne lille pige! Er sikker på at både i og hende nok skal klare jer igennem - også selvom den første tid nu her føles total uoverskueligt og rodet! 

Man er stærkere end man lige tror ;-) 

mange knus fra mig! 

Mange tak for jeres historie

Vi er her hjemme blevet enige om at vi i morgen når Viva fylder 1 måned skriver lidt på Facebook, men er i tvivl om hvor meget og hvor lidt  vi skal skrive

Anmeld

18. november 2014

VNB

Kay skriver:

Mange tak for jeres historie

Vi er her hjemme blevet enige om at vi i morgen når Viva fylder 1 måned skriver lidt på Facebook, men er i tvivl om hvor meget og hvor lidt  vi skal skrive

Velbekomme

Vi skrev kun det mest nødvendige... Vi gik ikke i detaljer, for det ville folk nok alligevel ikke helt kunne forstå. 

Men bare det at man lige giver til kende at der altså er en grund til at man er total udkørt for tiden, så har folk en chance for at forstå en 

Anmeld

19. november 2014

Kay

Opdatering: 

Jeg valgte idag hvorViva bliver en måned år skrive dette på Facebook

"Så er Viva en måned gammel, en ret chokerende og hård måned. 4 dage efter fødslen, og efter et stort vægttab fandt vi ud af at Viva har et mindre medfødt handicap, hun har ganespalte... det har været noget af en omvæltning for os forældre, og en nok især for mor en psykisk hård proces vi skal igennem, med operationer og eftervirkninger der vil påvirke resten af Vivas og vores liv... Derfor er vores overskud langt fra det samme som det var før! 

Men når det er sagt er Viva en skøn og smuk lille pige, som er elsket højt af far, mor og storesøster" ��

Anmeld

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kay skriver:

Opdatering: 

"Så er Viva en måned gammel, en ret chokerende og hård måned. 4 dage efter fødslen, og efter et stort vægttab fandt vi ud af at Viva har et mindre medfødt handicap, hun har ganespalte... det har været noget af en omvæltning for os forældre, og en nok især for mor en psykisk hård proces vi skal igennem, med operationer og eftervirkninger der vil påvirke resten af Vivas og vores liv... Derfor er vores overskud langt fra det samme som det var før! 

Men når det er sagt er Viva en skøn og smuk lille pige, som er elsket højt af far, mor og storesøster" ��

Super! Rigtig fint og uden for mange detaljer som folk ikke kan "overskue" hvad betyder alligevel.  

håber du har fået udelukkende positiv respons 

Anmeld

19. november 2014

Kay

Mor11 skriver:

Super! Rigtig fint og uden for mange detaljer som folk ikke kan "overskue" hvad betyder alligevel.  

håber du har fået udelukkende positiv respons 

Indtil videre ja  

Men hader den respons med "jamen lægerne er jo så dygtige i dag, så det skal nok gå" ja operationen skal nok gå men alt det andet der er påvirket bliver en lang sej kamp efterfølgende

Anmeld

19. november 2014

Stjerneskud84

Kay skriver:

Opdatering: 

Det er fint, folk der har kommenteret er så søde og forstående... 

Anmeld

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kay skriver:

Indtil videre ja  

Men hader den respons med "jamen lægerne er jo så dygtige i dag, så det skal nok gå" ja operationen skal nok gå men alt det andet der er påvirket bliver en lang sej kamp efterfølgende

Hehe, Jaa, men det er nok en klassisk kommentar for at prøve at være lidt opmuntrende prøv at tag det for hvad det er, et forsøg på opmuntring i en svær tid  

igen, de aner ikke hvad det indebærer helt ned i detaljer, de ved bare det er noget med et hul og det skal lukkes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.