Jeg er træt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.351 visninger
28 svar
22 synes godt om
17. november 2014

Kay

Af at svare på folks spørgsmål...

Træt af spørgsmålet "Hvordan køre amningen" 

Eller imens jeg giver Viva mad "hvorfor har du valgt ikke at amme?" 

Eller på Facebook "hvorfor er du så stille?" 

Eller folk der ikke forstår jeg ikke har det samme overskud lige nu

Træt af at folk ikke bare kan lade mig være... mest af alt venner og bekendte der ikke ved at Viva har "et mindre medfødt handicap"

Har på en måde lyst til at skrive det på Facebook, men ved ikke hvad jeg skulle skrive  eller om jeg måske bare skal ladevære

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

anonym10101

Havde ikke skrevet det og havde helt sikkert ignoreret spørgsmålenede hvis der ganske enkelt ikke var noget overskud til det

Anmeld

18. november 2014

Kay

frknorit skriver:

Havde ikke skrevet det og havde helt sikkert ignoreret spørgsmålenede hvis der ganske enkelt ikke var noget overskud til det

Det er bare ret svært at ignorere dem der spørg ansigt til ansigt 

Når man møder dem på gaden osv

Anmeld

18. november 2014

Sandratoft

Kay skriver:

Træt af at folk ikke bare kan lade mig være... mest af alt venner og bekendte der ikke ved at Viva har "et mindre medfødt handicap"

Har på en måde lyst til at skrive det på Facebook, men ved ikke hvad jeg skulle skrive  eller om jeg måske bare skal ladevære

Hvis det var mig, havde jeg sikkert heller ikke noget overskud, og havde nok bare skrevet en status om Viva og hvordan det går nu. Så slipper du for at skulle bruge tid på at fortælle hver enkelt om jeres situation

Men det kommer selvfølgelig også an på hvor privat/ikke privat du er på Facebook

Anmeld

18. november 2014

Kay

Sandratoft skriver:

Hvis det var mig, havde jeg sikkert heller ikke noget overskud, og havde nok bare skrevet en status om Viva og hvordan det går nu. Så slipper du for at skulle bruge tid på at fortælle hver enkelt om jeres situation

Men det kommer selvfølgelig også an på hvor privat/ikke privat du er på Facebook

Jeg har indstillet så jeg har venner og "bekendte" og kun venner kan læse med i alle status opdateringer, hvor imod gamle klassekammerater eller folk jeg bare ikke rigtig snakker med er "bekendte" 

Er nok en af dem der deler rigtig meget på Facebook   

Anmeld

18. november 2014

Sandratoft

Kay skriver:

Jeg har indstillet så jeg har venner og "bekendte" og kun venner kan læse med i alle status opdateringer, hvor imod gamle klassekammerater eller folk jeg bare ikke rigtig snakker med er "bekendte" 

Er nok en af dem der deler rigtig meget på Facebook   

Smart opdeling  

Men er det vennerne eller dine bekendte der spørger ind til jer?

Anmeld

18. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Kan virkelig godt forstå dig!! Generelt synes jeg det er hårdt at få et barn. Nu er det godt nok vores første, men jeg kan da mærke at jeg ikke er nær så social som før. Der er nogle der heller ikke kan forstå at vi ikke bare lige gør... Eller ikke bare lige kan.. Synes ikke overskuddet er der(har så også lige en fødselsreaktion).

men altså pointen er, skriv dog(hvis du overhovedet skal skrive noget) at midt i flytterod og nyt medlem af familen, ja så er tiden prioriteret anderledes. 

Til dem der spørger til amningen. Spørg om de har tænkt på om der kan være andre grunde til at man ikke ammer. End at det er fravalgt. Ja så burde de spørgsmål stoppe.

Anmeld

18. november 2014

Sprit25

Kay skriver:

Først vil jeg sige: at folk spørger ind er jo sødt og fordi de bekymre sig om dig og din datter. Ang amning: jeg er selv flaskemor og jeg er faktisk aldrig blevet spurgt: hvorfor ammer du ikke? Synes også det er sært at spørge om. Folk spørger jo ikke: hvorfor ammer du 

ang din datters handicap nu ved jeg ikke hvad hun fejler men jeg havde nok skrevet: "Flere har nu spurgt hvordan det går, så derfor denne opdatering. Viva har det godt og vejer X og er X lang. Desværre er hun blevet født med (sygdom) hvilket har været rigtigt hårdt og derfor trænger vi til ro! Tak for jeres interesse og opmærksomhed. "

Anmeld

18. november 2014

got2b

Jeg vil bestemt ik skrive det på facebook, da det jo endelig ikke rager dem. Måske du skal lade Facebook være i nogle dage og bare være sammen med din familie? ��

Anmeld

18. november 2014

Lukas&Liam<3

Jeg havde skrevet det, folks spørg jo ikke for at være irriterende og når de på et tidspunkt finder ud af det vil de nok ha det skidt med at ha spurgt, men de vidste det jo ikke det vel ikke en "hemmelighed"?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.