Jeg er træt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kan udemærket forstå det er træls for dig! Men må også sige at det jo kan være meget svært for folk omkring dig at tage et hensyn når de ikkr ved at i har andre opstartsproblemer end de almindelige.

mange undre sig måske over du ikke ammer fordi du har været meget opsat på at amme (så vidt jeg husker er du blevet opereret netop for at få mulighed for amning?) det ved jeg selfølgelig ikke om disse mennesker ved, det var bare en tanke

og ellers,  tja. Jeg tænker at det vil være hårdt at fortælle helt offentligt allerede hvordan det hele står til, og på den anden side er det jo ikke en hemmelighed men en del af lille Viva, så måske det bare skulle fortælles. Helt kort og konkret. måske din mand kunne gøre det hvis han har mere overskud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

Kay

Sandratoft skriver:

Smart opdeling  

Men er det vennerne eller dine bekendte der spørger ind til jer?

Mest venner, det er kun den nærmeste familie og venner der ved noget, og dem som har spurgt og fået historien

Anmeld

18. november 2014

Kay

Lukas&Liam<3 skriver:

Jeg havde skrevet det, folks spørg jo ikke for at være irriterende og når de på et tidspunkt finder ud af det vil de nok ha det skidt med at ha spurgt, men de vidste det jo ikke det vel ikke en "hemmelighed"?

Nej mener heller ikke det skal være en hemmelighed eller et tabu der ikke skal snakkes om

Anmeld

18. november 2014

Linda Stæhr

Profilbillede for Linda Stæhr
Kay skriver:

Nej mener heller ikke det skal være en hemmelighed eller et tabu der ikke skal snakkes om

Nej det er ikke godt at tabuisere problemstillinger væk... min egen erfaring er at åbenhed er meget bedre, og giver plads til at andre med andre problemstillinger en dag tør stå frem med deres, hvis jeg er ærlig om mine problemer....

MEN men men... facebook er ikke lavet til at begrænse oplysninger men til at DELE oplysninger. Selvom du har en indstilling for kun venner og bekendte... så skal der ikke andet til end at EN af dine venner eller bekendte LIKE'r eller deler din oplysning til at den cirkel er brudt og dermed er alt hvad du deler delt med den vens venner og bekendte... og så er der ingen privatliv mere.

Bare lige lidt Facebook-forsigtighed herfra. VH Linda

Anmeld

18. november 2014

Kay

Mor11 skriver:

Jeg kan udemærket forstå det er træls for dig! Men må også sige at det jo kan være meget svært for folk omkring dig at tage et hensyn når de ikkr ved at i har andre opstartsproblemer end de almindelige.

mange undre sig måske over du ikke ammer fordi du har været meget opsat på at amme (så vidt jeg husker er du blevet opereret netop for at få mulighed for amning?) det ved jeg selfølgelig ikke om disse mennesker ved, det var bare en tanke

og ellers,  tja. Jeg tænker at det vil være hårdt at fortælle helt offentligt allerede hvordan det hele står til, og på den anden side er det jo ikke en hemmelighed men en del af lille Viva, så måske det bare skulle fortælles. Helt kort og konkret. måske din mand kunne gøre det hvis han har mere overskud? 

Jeg ved det er velmenede også derfor jeg tænkte at Facebook var en god måde til en kollektiv besked

Anmeld

18. november 2014

Kay

Linda Stæhr skriver:

Nej det er ikke godt at tabuisere problemstillinger væk... min egen erfaring er at åbenhed er meget bedre, og giver plads til at andre med andre problemstillinger en dag tør stå frem med deres, hvis jeg er ærlig om mine problemer....

MEN men men... facebook er ikke lavet til at begrænse oplysninger men til at DELE oplysninger. Selvom du har en indstilling for kun venner og bekendte... så skal der ikke andet til end at EN af dine venner eller bekendte LIKE'r eller deler din oplysning til at den cirkel er brudt og dermed er alt hvad du deler delt med den vens venner og bekendte... og så er der ingen privatliv mere.

Bare lige lidt Facebook-forsigtighed herfra. VH Linda

Er ret meget inde i Facebook privatlivs indstillinger og har gjort sådan at intet jeg ligger ud kan deles, og bliver ikke vist til venners venner hvis de liker ��

Ved godt at det jeg putter ud altid vil være der, også derfor jeg ikke vil udpensle det men skrive det kort og konkret men på en ordentlig måde

Anmeld

18. november 2014

Stjerneskud84

Kay skriver:

Af at svare på folks spørgsmål...

Træt af spørgsmålet "Hvordan køre amningen" 

Eller imens jeg giver Viva mad "hvorfor har du valgt ikke at amme?" 

Eller på Facebook "hvorfor er du så stille?" 

Eller folk der ikke forstår jeg ikke har det samme overskud lige nu

Træt af at folk ikke bare kan lade mig være... mest af alt venner og bekendte der ikke ved at Viva har "et mindre medfødt handicap"

Har på en måde lyst til at skrive det på Facebook, men ved ikke hvad jeg skulle skrive  eller om jeg måske bare skal ladevære

Som du nok har set, har jeg lagt kortene på bordet med min datter, mange synes det er usmageligt, det er ikke mit problem at nogle synes det.. Jeg har meget familie spredt i alle vindes retninger og som følger vores familie den vej..

Du kan skrive kort på Facebook hvorfor, så kan man håbe at det også stopper spørgsmålene... 

Anmeld

18. november 2014

Missy_B

Jeg tror faktisk jeg havde lavet et opslag på fb, for at få oplysningerne ud i plenum så du kan få ro.

Da jeg fødte havde jeg nogle hårde dage, blev sat igang før tid pga ssf, mistede meget blod, og mit barn fik gulsot, samtidig løb min mælk ikke til så jeg skulle give mme. Alle disse oplevelser valgte jeg at beskrive i en lang mail til min arbejdsplads - netop for at alle mine kollegaer var bekendt med vores opstartsproblemer. Det resulterede i jeg ved ikke hvor mange søde mails, sms'er mv med held og lykke og god bedring med det hele, ig ikke en eneste stillede spørgsmål til noget.

Anmeld

18. november 2014

Kay

Stjerneskud84 skriver:

Som du nok har set, har jeg lagt kortene på bordet med min datter, mange synes det er usmageligt, det er ikke mit problem at nogle synes det.. Jeg har meget familie spredt i alle vindes retninger og som følger vores familie den vej..

Du kan skrive kort på Facebook hvorfor, så kan man håbe at det også stopper spørgsmålene... 

Ja det er nemlig også den måde vi bruger Facebook fordi familien er spredt og gerne vil følge med så måske lidt inspireret af dig og selvfølgelig læser jeg med 

Anmeld

18. november 2014

Stjerneskud84

Kay skriver:

Ja det er nemlig også den måde vi bruger Facebook fordi familien er spredt og gerne vil følge med så måske lidt inspireret af dig og selvfølgelig læser jeg med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.