Vi kan ikke blive enige!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Det er jo Heller ikke rimeligt at barnet får alt  fra ham men intet for dig 

Kan  ikke forstå hans logik 

Prøv at sig til ham at så vil du have jeres barn skal have alt fra dig vis han ikke kan være lidt rimelig. 

Og så spørg  ham Hvordan han har det med det 

Og at du har det på samme måde .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
2babygirls skriver:

Jeg ville stå fast på at barnet skulle hedde det samme som dig.

ville blive så ærgerligt hvis jeg ikke var sammen med faderen mere og børnene ikke hed det samme som mig.

kan jo se på mine to søstre hvor børnene hedder faderens efternavn.

Hvorfor? Børnene beholder jo stadig deres far, selvom han ikke er din mand/kæreste længerr? 

Til ts:

Jeg tror ikke jeres uenighed bunder i navne(for det virker latterligt i mine øjne), men evt. over jeres forhold. Det kan være han føler sig uretfærdig behandlet i andre situationer ig derfor står fadt i det her? Hvad med noget parterapi? Det kan måske redde jeres forhold. Jeres barn er kun en måned - det er synd at give op allerede. 

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor? Børnene beholder jo stadig deres far, selvom han ikke er din mand/kæreste længerr? 

Til ts:

Jeg tror ikke jeres uenighed bunder i navne(for det virker latterligt i mine øjne), men evt. over jeres forhold. Det kan være han føler sig uretfærdig behandlet i andre situationer ig derfor står fadt i det her? Hvad med noget parterapi? Det kan måske redde jeres forhold. Jeres barn er kun en måned - det er synd at give op allerede. 

Det gør det muligvis, men problemerne har stået på siden april.

der er grænser for hvad man kan holde til som menneske. Jeg skal også have overskud og energi til at være mor. 

Han er ikke interesseret i parterapi, da det åbenbart kun er mig der har et problem.

men tak for svar alle sammen. Jeg holder fast i, at det skal være mit efternavn.

Anmeld

18. november 2014

TNBC

2babygirls skriver:

Jeg ville stå fast på at barnet skulle hedde det samme som dig.

ville blive så ærgerligt hvis jeg ikke var sammen med faderen mere og børnene ikke hed det samme som mig.

kan jo se på mine to søstre hvor børnene hedder faderens efternavn.

Hvorfor. Børnene er vel ikke mindre dine, fordi de har deres fars efternavn. Hvad hvis du fandt en ny mand og tog hans navn, hvad så med børnene? Skulle de så også have hans? 3

mIn nevø har sin fars efternavn, mens hans bror, stedfar og mor har et andet.

Her i huset har begge børn fars navn og intet fra mor, fordi de ikke er gift. 

Jeg kan ikke se hvorfor SKAL have mors efternavn som efternavn, hvorfor kan det ikke være et mellemnavn? 

I ts' tilfælde synes jeg manden er uretfærdig, men jeg synes ikke man skal give sit barn sit efternavn, bare for at man har samme efternavn, hvis man går fra manden.

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvorfor. Børnene er vel ikke mindre dine, fordi de har deres fars efternavn. Hvad hvis du fandt en ny mand og tog hans navn, hvad så med børnene? Skulle de så også have hans? 3

Jeg kan ikke se hvorfor SKAL have mors efternavn som efternavn, hvorfor kan det ikke være et mellemnavn? 

I ts' tilfælde synes jeg manden er uretfærdig, men jeg synes ikke man skal give sit barn sit efternavn, bare for at man har samme efternavn, hvis man går fra manden.

Jeg tror vi er mange der føler sådan, fordi der så er et åbenlyst bånd i mellem forældre og barn. 

Det gør bare et eller andet at man deler efternavn med sit barn.. Ihvertfald for mig. 

Havde min kæreste og jeg været gift, så havde jeg også taget hans efternavn.

Anmeld

18. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg tror vi er mange der føler sådan, fordi der så er et åbenlyst bånd i mellem forældre og barn. 

Det gør bare et eller andet at man deler efternavn med sit barn.. Ihvertfald for mig. 

Havde min kæreste og jeg været gift, så havde jeg også taget hans efternavn.

Jeg delte ikke efternavn med min mor, at jeg har hendes nu, er fordi jeg har fået et nyt mellemnavn og efternavnet væk. Det samme med min søster. Min ældste bror havde hendes efternavn som efternavn(ingen far) og dE to andre har deres fars, aldrig haft noget fra moren. 

Er det vigtigst ikke bare at de har efternavnet, om det så er som efternavn eller mellemnavn er vel ligemeget? 

Jeg synes det er rart at hvis man går fra hinanden, har de noget fra faren, da de fledte jo bor hos moren,

Anmeld

18. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det gør det muligvis, men problemerne har stået på siden april.

der er grænser for hvad man kan holde til som menneske. Jeg skal også have overskud og energi til at være mor. 

Han er ikke interesseret i parterapi, da det åbenbart kun er mig der har et problem.

men tak for svar alle sammen. Jeg holder fast i, at det skal være mit efternavn.

Jeg forudser et kedeligt samarbejde - ærgeligt for jeres barn. 

Anmeld

18. november 2014

2babygirls

Yurie skriver:

Sådan er min holdning bare. Jeg har bare været heldig at min mand havde samme efternavn som mig, for jeg vil ikke ændre mit navn.

Anmeld

18. november 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Kære piger! 

Jeg har brug for at vide om jeg er helt urimelig. 

Inden jeg fortæller dilemmaet, vil jeg lige indskyde at forholdet i mellem min kæreste og jeg er skrantende. Vi lever på lånt tid, og ærligt, tror jeg det kun er spørgsmål om få måneder før jeg går. - Jeg skal lige have modet.

Vi blev forældre for en måneds tid siden, og i den forbindelse skal vi jo blive enige om navnet.

Fornavnet har været på plads længe. 

Mellemnavnet ønskede min kæreste skulle være hans afdøde farfars navn. - Fint for mig.

Mellemnavn ønskede min kæreste at bruge sit og resten af familiens. - Fint for mig.

men så knækker filmen for mig! Han vil også have, at vores søn skal have hans efternavn.

det synes jeg ikke er fair! Vi har begge to helt almindelige -sen efternavne, men nu har han fået sin

vilje med to mellemnavne. 

Burde jeg så ikke have det sidste ord omkring efternavnet?

det er virkelig vigtigt for mig, at mit barn og jeg har samme efternavn.. 

Særligt situationen taget i betragtning, at min kæreste og jeg tydeligvis ikke holder. 

What to do 

Din kæreste har valgt to mellemnavne til jeres barn, så selvfølgelig, skal jeres barn så have dit efternavn. Jeg synes ikke du er urimelig

Anmeld

18. november 2014

Levi&LilysMor

Han kan ikke både tage mellem og efter navne, det er slet ikke fair for dig .... Så må du sige at han må vælge for det hele kan han ikke tage ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.