Vi kan ikke blive enige!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.185 visninger
37 svar
16 synes godt om
17. november 2014

Anonym trådstarter

Kære piger! 

Jeg har brug for at vide om jeg er helt urimelig. 

Inden jeg fortæller dilemmaet, vil jeg lige indskyde at forholdet i mellem min kæreste og jeg er skrantende. Vi lever på lånt tid, og ærligt, tror jeg det kun er spørgsmål om få måneder før jeg går. - Jeg skal lige have modet.

Vi blev forældre for en måneds tid siden, og i den forbindelse skal vi jo blive enige om navnet.

Fornavnet har været på plads længe. 

Mellemnavnet ønskede min kæreste skulle være hans afdøde farfars navn. - Fint for mig.

Mellemnavn ønskede min kæreste at bruge sit og resten af familiens. - Fint for mig.

men så knækker filmen for mig! Han vil også have, at vores søn skal have hans efternavn.

det synes jeg ikke er fair! Vi har begge to helt almindelige -sen efternavne, men nu har han fået sin

vilje med to mellemnavne. 

Burde jeg så ikke have det sidste ord omkring efternavnet?

det er virkelig vigtigt for mig, at mit barn og jeg har samme efternavn.. 

Særligt situationen taget i betragtning, at min kæreste og jeg tydeligvis ikke holder. 

What to do 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Kære piger! 

Inden jeg fortæller dilemmaet, vil jeg lige indskyde at forholdet i mellem min kæreste og jeg er skrantende. Vi lever på lånt tid, og ærligt, tror jeg det kun er spørgsmål om få måneder før jeg går. - Jeg skal lige have modet.

Vi blev forældre for en måneds tid siden, og i den forbindelse skal vi jo blive enige om navnet.

Mellemnavnet ønskede min kæreste skulle være hans afdøde farfars navn. - Fint for mig.

Mellemnavn ønskede min kæreste at bruge sit og resten af familiens. - Fint for mig.

men så knækker filmen for mig! Han vil også have, at vores søn skal have hans efternavn.

det synes jeg ikke er fair! Vi har begge to helt almindelige -sen efternavne, men nu har han fået sin

Særligt situationen taget i betragtning, at min kæreste og jeg tydeligvis ikke holder. 

What to do 

jeg er selv af den holdning at barnet skal have samme efternavn som deres far, men hvis det var som dig ville jeg også holde på mit eget efternavn - noget skal barnet jo have fra dig.

Herhjemme har vi givet vores datter fire navne hvor det er to fra hver...

Anmeld

17. november 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jo, jeg synes faktisk det er helt rimeligt at I bruger dit efternavn, når han allerede har fået sin vilje ang. de to mellemnavne. Det lyder som om at begge jeres efternavne passer lige godt til resten af barnets navn, derfor synes jeg klart du skal holde fast i at dit efternavn skal bruges.

I øvrigt synes jeg det er underordnet om I ender med at gå fra hinanden i forhold til barnets navn, I er stadig lige meget forældre af den grund. Men synes det er helt rimeligt at jeres barn har familienavne både fra dig og faren.

Anmeld

17. november 2014

Nystart

synes da egentlig også han er ret urimelig..

her er mellemnavn hans efternavn, og efternavn er mit(for han ser hende slet ikke)

man kan ikke blæse og ha mel i munden på samme tid, men det har ingen vist lært ham...

SELVFØLGELIG skal barnet da ha begge jeres navne, og ikke kun hans og hans families... 

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! 

Hvad sker der hvis der går helt i hårdknude og vi slet ikke bliver enige? Hvor henvender man sig så?

Anmeld

17. november 2014

Ms.Momo

Anonym skriver:

Tak for jeres svar! 

Hvad sker der hvis der går helt i hårdknude og vi slet ikke bliver enige? Hvor henvender man sig så?

på  https://ast.dk/born-familie/navne/navngivning står der at hvis barnet ikke har fået et navn enten via dåb eller navngivning, så får det morens efternavn... hvis barnet ikke har et fornavn inden da, så kan man få en bøde...

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

på  https://ast.dk/born-familie/navne/navngivning står der at hvis barnet ikke har fået et navn enten via dåb eller navngivning, så får det morens efternavn... hvis barnet ikke har et fornavn inden da, så kan man få en bøde...

Tak! Så er jeg mere rolig. 

Synes simpelthen han er så urimelig!

Anmeld

17. november 2014

Ms.Momo

Anonym skriver:

Tak! Så er jeg mere rolig. 

Synes simpelthen han er så urimelig!

det kan jeg godt forstå... jeg var også blevet ked af det hvis min søn ikke havde fået et navn fra mig udover det fornavn vi blev enige om...

Anmeld

17. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Kære piger! 

What to do 

Så må du slå i bordet og sige;
Enten får barnet farfarens navn eller faren mellemnavn, som mellem navn.

dit efternavn som mellemnavn og så fars som efternavn.  Han kan ikke få alt.

Anmeld

17. november 2014

Louise-Nicki-buddi

Hvorfor ikke bare begge jeres efternavne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.