Udrensningskur, vægttab - hvor starter jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2014

forår

og spis hver 3. time sunde og små måltider, som holder dit blodsukker stabilt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

modesty

Loa skriver:

Ja jeg bliver nok nødt til at erkende at jeg er blevet ALT for tyk

Og jeg kan faktisk ikke holde ud at kigge på mig selv mere.

Det ligner slet ikke mig selv mere.

Men aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte.

Ved ikke om jeg vil kunne undvære ris, kartofler og brød.
Ja kan snart heller ikke finde hoved og hale i hvad der er godt og spise eller ej. Synes sgu det bliver ændret hele tiden.

Og så overvejede jeg en slags udrensningskur til at starte med. Både for at sætte lidt skub i vægttabet (Da jeg ellers frygter at tabe motivationen/gejsten) og jeg tror virkelig jeg trænger til at komme af med en helt masse snask

Forslag?

Udrensning har ingen beviselig effekt, hverken på den ene eller den anden måde, så det ville jeg nok ikke satse på.

Som du selv siger, så ER det altså meget effektivt at droppe stivelsen. Hvis du ikke kan droppe den, så skær så meget ned som muligt. Det samme med sukker. Ud med kager, slik, sodavand o.s.v. Det er det værste. Og derefter så meget du kan af stivelsen.

Anmeld

13. november 2014

mortilsilke

Ja jeg bliver nok nødt til at erkende at jeg er blevet ALT for tyk

Og jeg kan faktisk ikke holde ud at kigge på mig selv mere.

Det ligner slet ikke mig selv mere.

Men aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte.

Ved ikke om jeg vil kunne undvære ris, kartofler og brød.
Ja kan snart heller ikke finde hoved og hale i hvad der er godt og spise eller ej. Synes sgu det bliver ændret hele tiden.

Og så overvejede jeg en slags udrensningskur til at starte med. Både for at sætte lidt skub i vægttabet (Da jeg ellers frygter at tabe motivationen/gejsten) og jeg tror virkelig jeg trænger til at komme af med en helt masse snask

Forslag?

Jeg skal selv til at starte et større vægttab, skal tabe mig 40 kg. 

Jeg kan dog ikke fordrage skyr, desværre. Men altså, jeg har researchet en del, og er kommet frem til at det ihvertfald er sådan at det er bedst at indtage dine kulhydrater morgen og middag - intet aften.

Massere af vand! 

Hvis du bliver sliksulten så spis mandler, men kun en håndfuld - og gerne bær da de indeholder nogle antiordioxianter (jeg kan ikke lige stave til det).

Behersk portioner, og få massere af gode proteiner. Spis så meget kylling og kalkun som du kan holde ud, gerne med bønner til.

Personligt faldt jeg over denne artikel: http://slankedoktor.dk/artikler/mad/3913/eg-til-morgenmad-giver-energi-hele-dagen.aspx - jeg synes det var helt fantastisk, for efter at jeg prøvede at spise 2 spejlæg oven på 1 rugbrød og nogle gode grøntsager som gulerødder, agurker eller lign til morgenmad, kan jeg godt mærke at jeg har mere energi og holder mig mæt :-)

Anmeld

13. november 2014

Sajida2006

når man gerne vil tabe sig handler det i bund og grund om de kcal man forbrænder vs dem man indtager. 1 kilo er 7000 kcal. en person der gerne vil tabe sig skal holde sig på mellem 12-1800 kcal om dagen alt afhængig af vægt, højde alder aktivitetsniveau osv... 

der fines apps og utallige sider på nettet der kan hjælpe med at regne kcal ud. grønt er en sikker vinder da det er minimalt hvad det indeholder af kcal. frugt er også godt men i moderate mængder da det indeholder flere kcal end man altså lige regner med. derimod melon er en vinder da den ligger næsten lavest på listen, sammen med feks bær. det er en god ide at lave en maddagbog så man kan holde styr over hvad man har indtaget i løbet af dagen og tro mig man får et chok over hvor hurtigt det faktisk kan gå hvis man ikke vælger de rigtige ting. når det er sagt så handler det self. også om at vælge de rigtige produkter, det nytter ikke noget at sige nåh jamen jeg må få 1500 kcal det skyller jeg ned med en snickersbar morgen middag og aften - det taber du sig sikkert af ja. men dit velvære ryger helt i bund og du ender med at blive tyndfed som man kalder det 

vælg de rigtige former for fedt så som æg, avocado, nødder, mørk chokolade (i moderate mængder) bananer osv i den dur. dadler er et kanon godt alternativ hvis man har lyst til lidt sødt og virkelig ikke kan holde sig. 

i maj 2013 steg jeg på vægten og jeg brød tudende sammen, den sagde 122 kilo og jeg er 176 høj så der var PÆNT mange kilo for meget på kroppen. jeg meldte mig dagen efter ind i fitness, men allerede da jeg kom hjem traf jeg valget om at ændre min livsstil. talte hver enesta kcal, trænede i starten 4 timer om dagen, og jeg elskede hvert et sekund af den følelse det gav mig. MEN det var jo ikke sundt, for hulan da også ens stress niveau ryger helt op i lamperne og det duer jo bare ikke. jeg tabte mig rigtig hurtigt, efter 5 mdr havde jeg allerede smidt de første 26 kilo. men hvor var jeg bare ikke glad  det er jeg i dag efter jeg har fundet roden til mine problemer omk den voldsomme vægtøgning. og har lært at håndtere det.  i dag står vægten på 81. 

det at tabe sig handler så meget mere om det mentale end om det fysiske, det er SÅ nemt at stille sig ned til fitness og træne og forbrænde 2000 kcal og så spise sundt og alt det der nu hører med. men folk glemmer at oplyse om at det altså lige så meget hvis ikke mere handler om ens mentale tilstand også. come on jeg kom jo ik til at veje så meget ved et uheld vel 

det er enormt vigtigt at have en ved din side der virkelig støtter dig 110% gennem hele forløbet, for står man alene blir det tæt på umuligt. hen af vejen finder man så småt ud af hvorfor man har truffet de valg man har gjort. mange af os tager på og vi kommer med alverdens undskyldninger om hvorfor. min var at jeg fik hormon medicin og det tog jeg på af, ja jeg blev da mere sulten men det handlede da om SÅ meget mere end bare det. man tager jo ik knap 50 kilo på over nogle år sådan bare fordi man er mere sulten. man kan jo godt se den er gal når man stiger op på vægten og så tænker man jah ok skidt pyt det er kun to kilo ekstra det skal jeg nok rende af mig, jeg starter på mandag  det duer bare ikke det med mandag, el jeg skal lige have overstået den her julefrokost osv osv... man skal starte NU ikke på mandag el den 1. januar. der er sgu da heller ikke nogle der gider stå med total hang overs den 1. januar og skære grøntsager og stege sellerifrikadeller vel 

jeg har selv været et laaaaangt forløb igennem og du er meget velkommen til at skrive privat til mig hvis du har spørgsmål el bare har brug for at læsse lort ud  for sådan får man det altså nogle dage. 

det handler om at finde en balance, og finde den der indre ro vi alle har så godt gemt væk et eller andet sted. det ER hårdt det er pisse hårdt men mere mentalt end noget andet synes jeg i hvert fald personligt. nu ved jeg intet om dig og aner ik hvor meget overvægt der er tale om men selv 10 kilo kan gøre en forskel på vores velvære så det er altså bare om at komme i sving og pakke alle undskyldningerne væk for good 

ønsker dig alt godt og håber virkelig at du træffer valget om at komme i gang hvis det er det du ønsker, men du skal gøre det for DIG ikke for din kæreste/mand el ander det skal handle om DIG!

sender dig kram og en masse positive tanker herfra. 

Anmeld

13. november 2014

Sajida2006

glemte at nævne at alle de der nupokure, udrensningskure osv osv er en gang bogus  du taber dig sikkert ja, men det ryger ligeså hurtigt på igen, det handler ikke om at finde en kur det handler om at ændre sin livsstil  desuden vil din krop helt automatisk rense sig selv i takt med at du starter på en ny og sund livsstil. 

Anmeld

13. november 2014

Loa

Sajida2006 skriver:

når man gerne vil tabe sig handler det i bund og grund om de kcal man forbrænder vs dem man indtager. 1 kilo er 7000 kcal. en person der gerne vil tabe sig skal holde sig på mellem 12-1800 kcal om dagen alt afhængig af vægt, højde alder aktivitetsniveau osv... 

der fines apps og utallige sider på nettet der kan hjælpe med at regne kcal ud. grønt er en sikker vinder da det er minimalt hvad det indeholder af kcal. frugt er også godt men i moderate mængder da det indeholder flere kcal end man altså lige regner med. derimod melon er en vinder da den ligger næsten lavest på listen, sammen med feks bær. det er en god ide at lave en maddagbog så man kan holde styr over hvad man har indtaget i løbet af dagen og tro mig man får et chok over hvor hurtigt det faktisk kan gå hvis man ikke vælger de rigtige ting. når det er sagt så handler det self. også om at vælge de rigtige produkter, det nytter ikke noget at sige nåh jamen jeg må få 1500 kcal det skyller jeg ned med en snickersbar morgen middag og aften - det taber du sig sikkert af ja. men dit velvære ryger helt i bund og du ender med at blive tyndfed som man kalder det 

vælg de rigtige former for fedt så som æg, avocado, nødder, mørk chokolade (i moderate mængder) bananer osv i den dur. dadler er et kanon godt alternativ hvis man har lyst til lidt sødt og virkelig ikke kan holde sig. 

i maj 2013 steg jeg på vægten og jeg brød tudende sammen, den sagde 122 kilo og jeg er 176 høj så der var PÆNT mange kilo for meget på kroppen. jeg meldte mig dagen efter ind i fitness, men allerede da jeg kom hjem traf jeg valget om at ændre min livsstil. talte hver enesta kcal, trænede i starten 4 timer om dagen, og jeg elskede hvert et sekund af den følelse det gav mig. MEN det var jo ikke sundt, for hulan da også ens stress niveau ryger helt op i lamperne og det duer jo bare ikke. jeg tabte mig rigtig hurtigt, efter 5 mdr havde jeg allerede smidt de første 26 kilo. men hvor var jeg bare ikke glad  det er jeg i dag efter jeg har fundet roden til mine problemer omk den voldsomme vægtøgning. og har lært at håndtere det.  i dag står vægten på 81. 

det at tabe sig handler så meget mere om det mentale end om det fysiske, det er SÅ nemt at stille sig ned til fitness og træne og forbrænde 2000 kcal og så spise sundt og alt det der nu hører med. men folk glemmer at oplyse om at det altså lige så meget hvis ikke mere handler om ens mentale tilstand også. come on jeg kom jo ik til at veje så meget ved et uheld vel 

det er enormt vigtigt at have en ved din side der virkelig støtter dig 110% gennem hele forløbet, for står man alene blir det tæt på umuligt. hen af vejen finder man så småt ud af hvorfor man har truffet de valg man har gjort. mange af os tager på og vi kommer med alverdens undskyldninger om hvorfor. min var at jeg fik hormon medicin og det tog jeg på af, ja jeg blev da mere sulten men det handlede da om SÅ meget mere end bare det. man tager jo ik knap 50 kilo på over nogle år sådan bare fordi man er mere sulten. man kan jo godt se den er gal når man stiger op på vægten og så tænker man jah ok skidt pyt det er kun to kilo ekstra det skal jeg nok rende af mig, jeg starter på mandag  det duer bare ikke det med mandag, el jeg skal lige have overstået den her julefrokost osv osv... man skal starte NU ikke på mandag el den 1. januar. der er sgu da heller ikke nogle der gider stå med total hang overs den 1. januar og skære grøntsager og stege sellerifrikadeller vel 

jeg har selv været et laaaaangt forløb igennem og du er meget velkommen til at skrive privat til mig hvis du har spørgsmål el bare har brug for at læsse lort ud  for sådan får man det altså nogle dage. 

det handler om at finde en balance, og finde den der indre ro vi alle har så godt gemt væk et eller andet sted. det ER hårdt det er pisse hårdt men mere mentalt end noget andet synes jeg i hvert fald personligt. nu ved jeg intet om dig og aner ik hvor meget overvægt der er tale om men selv 10 kilo kan gøre en forskel på vores velvære så det er altså bare om at komme i sving og pakke alle undskyldningerne væk for good 

ønsker dig alt godt og håber virkelig at du træffer valget om at komme i gang hvis det er det du ønsker, men du skal gøre det for DIG ikke for din kæreste/mand el ander det skal handle om DIG!

sender dig kram og en masse positive tanker herfra. 

Tusind tak for dit rigtig fine svar!!!!!

Du har helt ret i at der gemmer sig rigtig mange undskyldninger, og en kæmpe afhængighed/dårlig vane bag.

Jeg tror (kunne ikke forestille mig det i hvert fald) at jeg duer til at stå og knokle nede i et motionscenter.

Tiden (igen en undskyldning ) er der heller ikke rigtig til det synes jeg. Har vores datter meget alene da min mand arbejder meget og tit semi sent. Så når hun først er puttet og han er kommet hjem, så er energien brugt op og det eneste det bliver til er lidt serie/film steneri på sofaen inden tidligt i seng.

Og så har jeg de vildste chokolade abstinenser når jeg ikke har spist det en hel dag. Jeg ved godt det lyder mega sørgerligt, men jeg kan virkelig mærke en helt afslappet følelse i kroppen når jeg får lov at få (okay ikke får lov, jeg TAGER mig lov) en skide stykke chokolade.

Men gad jeg godt vide hvad der ligger til grund for at mine tanker konstant kredser om chokolade

Anmeld

13. november 2014

Carina:-)

Sådan her tabte jeg mig 1½ - 2 kg pr uge 

Morgen 1 stk rugbrød med 30% ost ingen smør og the med mælk uden sukker.

Formiddag 1 stk rugbrød med hamburgerryg eller 30 % ost eller 2 stk knækbrød med det samme.

Frokost 300 g grønt og 1 - 2 skiv er rugbrød med fedtfattig pålæg max 10 % fedt.

Eftermiddag 1 stk frugt + ½ stk rugbrød

Aften 300 g grønt - 1 stk kød - 2 små kart. eller lidt ris eller lidt paste- kørte med ½ tallerken grønt 1/4 stivelse og 1/4 kød  -Kun 1 port.

Aften 1 skive rugbrød.

Min 1 times gåtur i rask tempo hver eneste dag uanset vejret.

Det raslede af mig og det er en ordentligt måde at tabe sig på

Maden skal være max 10% fedt -og min 5 % kostfibre  max 2 stk frugt ,min 600 g grønt 2 ll vand om dagen og ingen sukker -- Fik det af en diætist. 

Anmeld

13. november 2014

Sajida2006

Loa skriver:

Tusind tak for dit rigtig fine svar!!!!!

Du har helt ret i at der gemmer sig rigtig mange undskyldninger, og en kæmpe afhængighed/dårlig vane bag.

Jeg tror (kunne ikke forestille mig det i hvert fald) at jeg duer til at stå og knokle nede i et motionscenter.

Tiden (igen en undskyldning ) er der heller ikke rigtig til det synes jeg. Har vores datter meget alene da min mand arbejder meget og tit semi sent. Så når hun først er puttet og han er kommet hjem, så er energien brugt op og det eneste det bliver til er lidt serie/film steneri på sofaen inden tidligt i seng.

Og så har jeg de vildste chokolade abstinenser når jeg ikke har spist det en hel dag. Jeg ved godt det lyder mega sørgerligt, men jeg kan virkelig mærke en helt afslappet følelse i kroppen når jeg får lov at få (okay ikke får lov, jeg TAGER mig lov) en skide stykke chokolade.

Men gad jeg godt vide hvad der ligger til grund for at mine tanker konstant kredser om chokolade

sødeste det su beskriver der er jo helt normalt. jeg er nødt til at være ærlig, og måske lidt hård og kontant, uden det er min hensigt, og alt er self skrevet med et smil på læben  hvis jeg kunne stå dernede og se sjov og dum ud så kan alle, - tro mig  og man blir afhængig af det - jeg gjorde i hvert fald men nu er jeg gravid så er ret begrænset i forhold til visse ting men så må man arbejde sig udenom jo

det med tiden er et prioriteringsspørgsmål, jeg er sikker på du ville kunne finde en barnepige 3-4 gange om ugen hvis det var fordi du skulle ned og træne, du behøver ik stå der mere end en time jo. du ville sagtens kunne få det til at fungere, det handler bare om at du kæmper lidt for det. og vælger et godt liv frem for de sørgelige ensomme aftener foran fjernsynes med sukkeret i hånden

aaarrrhhh chokolade, vores alle bedste ven men samtidig værste fjende  chokoladen er der ALTID, den svarer ikke igen og den har ikke behov for at hverken kritisere dig el rette på dig el sige til dig du lige bør tage en slapper med den næste plade marabou el hvad det nu kunne værre... den er der bare, klar til art blive pakket ud og spist, damn you chokolate  det var også min største fristelse, det var godt nok den chokolade der. men ved du hvad jeg startede på... jeg tog 5 el 7 dadler, udstenede dem, kom dem i lidt vand så de blev lidt bløde, bagefter i minhakkeren med ca en spsk kakao, lidt mandelessens el anden essens som man nu synes er lækker, men pas på der skal virkelig kun en meget lille dråbe i, el blir man næsten helt skæv af det hehe... og så kørte jeg det i minihakkeren et par gange til det blev en fast masse... så lagde jeg det i en miniskål og dryssede koks på, og så nippede jeg til det med en ske og det VIRKEDE faktisk... dadler mætter meget og ens sukkerbehov bliver altså stillet ved det og bagefter har man ik lyst til noget faktisk... 

hvis jeg skal være ærlig ud fra hvad du har skrevet så "føler" jeg du mangler det sidste skub til at komme i gang, og det kan hverken jeg el andre give dig, det kommer KUN fra dig selv, der kommer bogstavelig talt et øjeblik hvor der faktisk går et lys op foran dig, og det er ikke løgn, i DET øjeblik er du 110% klar men jeg er bange for det ikke sker før....

men hvad med din datter, skal hun vokse op med en doven og ulden mor der bare sidder og guffer chokolade i sofaen og ikke leger med hende osv.... ved godt jeg er hård men gør det kun af cyberlove... dine/jeres vaner bliver jo lagt over på hende når hun bliver ældre og jeg VED uden at kende dig at du ville gå gennem ild og vand for at hun altid skal have det godt, så hvad stopper dig her?

Anmeld

13. november 2014

Loa

Carina:-) skriver:

Sådan her tabte jeg mig 1½ - 2 kg pr uge 

Morgen 1 stk rugbrød med 30% ost ingen smør og the med mælk uden sukker.

Formiddag 1 stk rugbrød med hamburgerryg eller 30 % ost eller 2 stk knækbrød med det samme.

Frokost 300 g grønt og 1 - 2 skiv er rugbrød med fedtfattig pålæg max 10 % fedt.

Eftermiddag 1 stk frugt + ½ stk rugbrød

Aften 300 g grønt - 1 stk kød - 2 små kart. eller lidt ris eller lidt paste- kørte med ½ tallerken grønt 1/4 stivelse og 1/4 kød  -Kun 1 port.

Aften 1 skive rugbrød.

Min 1 times gåtur i rask tempo hver eneste dag uanset vejret.

Det raslede af mig og det er en ordentligt måde at tabe sig på

Maden skal være max 10% fedt -og min 5 % kostfibre  max 2 stk frugt ,min 600 g grønt 2 ll vand om dagen og ingen sukker -- Fik det af en diætist. 

Tak

Det er hermed kopieret og printet ud

Lyder også som noget man (læs: jeg) ville kunne overskue....  

Anmeld

13. november 2014

Sajida2006

igen så må du virkelig ikke tage tingene som at jeg sidder og dømmer dig for det kunne ALDRIG falde mig ind, jeg kan bare så godt genkende mig selv i de ting du skriver og ved bare hvor desperat jeg selv var og der var bare ingen der gav mig det der rusk jeg havde brug for... ville ønske der var nogle der havde taget fat i mig inden det gik så galt og sagt hey moster så tager vi lige en slapper... tuff love skal der til somme tider, men man skal huske at der ligger ren godhed bag den tuff love der kommer fra andre mennesker der forsøger at hjælpe en... man kan nemlig meget nemt blive nærtagende fordi man er så selvkritisk og hurtigt tror at andre folk bare dømmer en fordi man er "andeledes" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.