Loa skriver:
Tusind tak for dit rigtig fine svar!!!!!
Du har helt ret i at der gemmer sig rigtig mange undskyldninger, og en kæmpe afhængighed/dårlig vane bag.
Jeg tror (kunne ikke forestille mig det i hvert fald) at jeg duer til at stå og knokle nede i et motionscenter.
Tiden (igen en undskyldning
) er der heller ikke rigtig til det synes jeg. Har vores datter meget alene da min mand arbejder meget og tit semi sent. Så når hun først er puttet og han er kommet hjem, så er energien brugt op og det eneste det bliver til er lidt serie/film steneri på sofaen inden tidligt i seng.
Og så har jeg de vildste chokolade abstinenser når jeg ikke har spist det en hel dag. Jeg ved godt det lyder mega sørgerligt, men jeg kan virkelig mærke en helt afslappet følelse i kroppen når jeg får lov at få (okay ikke får lov, jeg TAGER mig lov) en skide stykke chokolade.
Men gad jeg godt vide hvad der ligger til grund for at mine tanker konstant kredser om chokolade 
sødeste det su beskriver der er jo helt normalt. jeg er nødt til at være ærlig, og måske lidt hård og kontant, uden det er min hensigt, og alt er self skrevet med et smil på læben
hvis jeg kunne stå dernede og se sjov og dum ud så kan alle, - tro mig
og man blir afhængig af det - jeg gjorde i hvert fald men nu er jeg gravid så er ret begrænset i forhold til visse ting men så må man arbejde sig udenom jo
det med tiden er et prioriteringsspørgsmål, jeg er sikker på du ville kunne finde en barnepige 3-4 gange om ugen hvis det var fordi du skulle ned og træne, du behøver ik stå der mere end en time jo. du ville sagtens kunne få det til at fungere, det handler bare om at du kæmper lidt for det. og vælger et godt liv frem for de sørgelige ensomme aftener foran fjernsynes med sukkeret i hånden
aaarrrhhh chokolade, vores alle bedste ven men samtidig værste fjende
chokoladen er der ALTID, den svarer ikke igen og den har ikke behov for at hverken kritisere dig el rette på dig el sige til dig du lige bør tage en slapper med den næste plade marabou el hvad det nu kunne værre... den er der bare, klar til art blive pakket ud og spist, damn you chokolate
det var også min største fristelse, det var godt nok den chokolade der. men ved du hvad jeg startede på... jeg tog 5 el 7 dadler, udstenede dem, kom dem i lidt vand så de blev lidt bløde, bagefter i minhakkeren med ca en spsk kakao, lidt mandelessens el anden essens som man nu synes er lækker, men pas på der skal virkelig kun en meget lille dråbe i, el blir man næsten helt skæv af det hehe... og så kørte jeg det i minihakkeren et par gange til det blev en fast masse... så lagde jeg det i en miniskål og dryssede koks på, og så nippede jeg til det med en ske og det VIRKEDE faktisk... dadler mætter meget og ens sukkerbehov bliver altså stillet ved det og bagefter har man ik lyst til noget faktisk...
hvis jeg skal være ærlig ud fra hvad du har skrevet så "føler" jeg du mangler det sidste skub til at komme i gang, og det kan hverken jeg el andre give dig, det kommer KUN fra dig selv, der kommer bogstavelig talt et øjeblik hvor der faktisk går et lys op foran dig, og det er ikke løgn, i DET øjeblik er du 110% klar men jeg er bange for det ikke sker før....
men hvad med din datter, skal hun vokse op med en doven og ulden mor der bare sidder og guffer chokolade i sofaen og ikke leger med hende osv.... ved godt jeg er hård men gør det kun af cyberlove... dine/jeres vaner bliver jo lagt over på hende når hun bliver ældre og jeg VED uden at kende dig at du ville gå gennem ild og vand for at hun altid skal have det godt, så hvad stopper dig her?