Udrensningskur, vægttab - hvor starter jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.837 visninger
21 svar
13 synes godt om
12. november 2014

Loa

Ja jeg bliver nok nødt til at erkende at jeg er blevet ALT for tyk

Og jeg kan faktisk ikke holde ud at kigge på mig selv mere.

Det ligner slet ikke mig selv mere.

Men aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte.

Ved ikke om jeg vil kunne undvære ris, kartofler og brød.
Ja kan snart heller ikke finde hoved og hale i hvad der er godt og spise eller ej. Synes sgu det bliver ændret hele tiden.

Og så overvejede jeg en slags udrensningskur til at starte med. Både for at sætte lidt skub i vægttabet (Da jeg ellers frygter at tabe motivationen/gejsten) og jeg tror virkelig jeg trænger til at komme af med en helt masse snask

Forslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

2børn2

Hmmm... det umiddelbare svar er at der ingen mirakelkur er.

Udrensning tror jeg ikke på men masser af vand og grøn te, gerne med citron i.

Og så selvfølgelig fokus på kosten, alt med måde, og så i gang med motion. Det handler jo om at forbrænde mere end man putter i munden.

Så det er helt op til dig

Jeg spiser rimeligt sundt, men synder også. Drikker masser af vand og grøn te. Løber 5+km hver anden dag og nogen gange laver jeg lidt hjemmetræning på gulvet.

Man lærer hurtigt at vælge de "dumme" ting fra i kosten fordi man kan mærke på sin krop hvad de gør, når man først går i gang med at tænke over tingene.

Så fat mod og god tur

Anmeld

12. november 2014

Loa

2børn2 skriver:

Hmmm... det umiddelbare svar er at der ingen mirakelkur er.

Udrensning tror jeg ikke på men masser af vand og grøn te, gerne med citron i.

Og så selvfølgelig fokus på kosten, alt med måde, og så i gang med motion. Det handler jo om at forbrænde mere end man putter i munden.

Så det er helt op til dig

Jeg spiser rimeligt sundt, men synder også. Drikker masser af vand og grøn te. Løber 5+km hver anden dag og nogen gange laver jeg lidt hjemmetræning på gulvet.

Man lærer hurtigt at vælge de "dumme" ting fra i kosten fordi man kan mærke på sin krop hvad de gør, når man først går i gang med at tænke over tingene.

Så fat mod og god tur

Tak for dit svar

Er helt obs på at guldkaramellerne skal væk om aftenen Selvom det er svært.

Morgenmaden har jeg også rigtig svært ved, ved ikke hvad der er sundt, nemt og mættende

Synes bare pludselig det er gået rigtig stærkt med kiloene er kommet på, og det skal simpelthen stoppe nu.

Ved ikke om jeg nogensinde lærer at løbe, synes det er svært at undgå at være opgivende når ens kondi vitterligt er minus 0.

Gør det nogen forskel overhovedet at starte med at gå lange ture, måske i rask tempo?

Anmeld

12. november 2014

DortheL

- Smid slikket ud

- Køb aldrig ind på tom mave

- Lav madplan. Find inspiration på nettet til sunde opskrifter

- Start med let motion. En lang gåtur er bedre end ingen gåtur.

- Skift bilen ud med cykel, hvis muligt

- Havregrød til morgenmad, fx med revet æble og kanel

- Drik et stort glas vand inden et hovedmåltid- så undgår du, at spise for meget

- Og drik vand, vand og atter vand

Pludselig mærker du, at der sker ting og sager i din krop.

Jeg har været lidt overvægtig, og gjorde noget ved det, fra den ene dag til den anden. I starten var jeg vildt træt og havde hovedpine, men ganske hurtigt fik jeg en masse energi, mit humør var i top og jeg følte mig rigtig godt tilpas! Det er altså det bedste, man kan gøre for sig selv :-)

Anmeld

12. november 2014

Loa

DortheL skriver:

- Smid slikket ud

- Køb aldrig ind på tom mave

- Lav madplan. Find inspiration på nettet til sunde opskrifter

- Start med let motion. En lang gåtur er bedre end ingen gåtur.

- Skift bilen ud med cykel, hvis muligt

- Havregrød til morgenmad, fx med revet æble og kanel

- Drik et stort glas vand inden et hovedmåltid- så undgår du, at spise for meget

- Og drik vand, vand og atter vand

Pludselig mærker du, at der sker ting og sager i din krop.

Jeg har været lidt overvægtig, og gjorde noget ved det, fra den ene dag til den anden. I starten var jeg vildt træt og havde hovedpine, men ganske hurtigt fik jeg en masse energi, mit humør var i top og jeg følte mig rigtig godt tilpas! Det er altså det bedste, man kan gøre for sig selv :-)

Lyder som nogle rigtig godt forslag.

Dem vil jeg printe ud og hænge op på køleskabet

Anmeld

12. november 2014

DortheL

Loa skriver:

Lyder som nogle rigtig godt forslag.

Dem vil jeg printe ud og hænge op på køleskabet

Ellers virker det rigtig godt, at hænge et billede af sig selv på køleskabet ;-)

Jeg har hver lørdag en cheat-day hvor jeg spiser et måltid af lige det, jeg har lyst til! :-) 

Anmeld

12. november 2014

Loa

DortheL skriver:

Ellers virker det rigtig godt, at hænge et billede af sig selv på køleskabet ;-)

Jeg har hver lørdag en cheat-day hvor jeg spiser et måltid af lige det, jeg har lyst til! :-) 

Haha så skulle det næsten være i undertøj hvis det skal have den rigtige effekt, men tror nu min datter vil glo lidt undrende

Men god idé med lørdagen... Det er ikke noget der ødelægger resten? Jeg tænker hvis man havde fået sig vænnet af med en speciel mad/slik/eller lign, og så spise det om lørdagen?

Anmeld

12. november 2014

DortheL

Loa skriver:

Haha så skulle det næsten være i undertøj hvis det skal have den rigtige effekt, men tror nu min datter vil glo lidt undrende

Men god idé med lørdagen... Det er ikke noget der ødelægger resten? Jeg tænker hvis man havde fået sig vænnet af med en speciel mad/slik/eller lign, og så spise det om lørdagen?

Det kræver selvfølgelig, at man kan holde det ved en gang i ugen fx. Og det kræver regelmæssig træning. Kroppen bliver "vant" til at den pludselig får en masse grøntsager og proteiner, og mindre fedt. Snyde måltidet har den effekt, at den giver kroppen er chok- kroppen får noget den ikke er vant til, og vil skynde sig, at få bugt med det. Så det har en rigtig god effekt! Du er velkommen til at skrive privat til mig, hvis du har spørgsmål :-) 

Anmeld

12. november 2014

2børn2

Loa skriver:

Tak for dit svar

Er helt obs på at guldkaramellerne skal væk om aftenen Selvom det er svært.

Morgenmaden har jeg også rigtig svært ved, ved ikke hvad der er sundt, nemt og mættende

Synes bare pludselig det er gået rigtig stærkt med kiloene er kommet på, og det skal simpelthen stoppe nu.

Ved ikke om jeg nogensinde lærer at løbe, synes det er svært at undgå at være opgivende når ens kondi vitterligt er minus 0.

Gør det nogen forskel overhovedet at starte med at gå lange ture, måske i rask tempo?

Ang. morgenmad. Jeg spiser havregryn med mælk hver morgen og det holder mig fint mæt.

Sørg for at få en masse protein dagen igennem da det holder dig mæt længere. Hytteost, skyr osv osv.

Ang. løb - jeg troede heller ikke jeg kunne få kondi til det.. men jeg startede med en app der hedder Endomondo. Betaler 25 kr om måneden og så kan man lave en træningsplan der for eksempel hedder fra begynder til 5 km på 24 uger.

Så bruger du den og den fortæller dig hvornår du skal gå og hvornår du skal løbe osv.. og den går selvfølgelig mest i starten, jeg har prøvet mange programmer men dette har virket for mig.

Og ja, hvis man ikke har selvkontrol til at lade de usunde ting være så skal man ikke have dem i huset. Men igen, alt med måde, det skal jo ikke være en pine for så holder det ikke..

Anmeld

12. november 2014

Mette.

Har du eventuelt overvejet at prøve madlog?

Jeg har selv tabt mig 15 kg ved brug af det. Det hjælper en til at få øjnene op for, hvor mange kalorier de forskellige fødevarer indeholder.

Dernæst vil jeg sige, at du skal forsøge at undgå ris, pasta og brød i så stort et omfang du kan. Spis mange grøntsager og dertil kød.

Til morgenmad spiser jeg skyr. Helst naturaludgaven og så toppet med et stykke frugt og eventuelt et lille drys musli/ tørrede jordbær/hindbær eller andet som du synes er lækkert.

Forsøg dig med motion - hvis løb ikke fungere, så fx powerwalk og gerne hver anden dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.