Sove alene - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig om hvornår jeres børn sov alene uden jer første gang?

Jeg får nemlig konstant at vide, at det er BEDST at barnet sover på sit eget værelse så HURTIGST muligt.....

Og der bliver også set ned på, hvis man "venter" med at barnet er mere end 4 måneder........

Jeg er selv overbevist om, at det skal være i barnets tempo, og man ikke kan sætte et facit op, men gud, hvor er jeg TRÆT af at høre og blive set ned på, hvis barnet sover hos en....!!!!

Mone piger sov i min armhule til de begge var ca 3 mdr.

det nøøøød jeg, og ingen så skævt på det.

og har de behovet, putter jeg dem stadig i revnen (de er knap 2 og 4)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Dette er ikke korrekt. Sundedsstyrelsen har udgivet denne pjece om at undgå vuggedød og her står intet om, at man skal sove sammen med sit barn det første år.

Der står godt nok, at det sikreste sted at sove er i egen seng i samme rum som forældrene, men der står intet sted, at dette skal være i et år. Ifølge min sundhedsplejerske skyldtes anbefalingen om at sove i samme rum mest, at spædbørn indtil en vis alder har en spinkel stemme og måske ikke kan råbe sine forældre op, hvis barnet ikke er i samme rum.

Hvis det skulle øge risikoen for vuggedød, hvis barnet sover alene, er det da helt ansvarsløst, at vi i Danmark ligger spædbørn ud at sove alene i deres barnevogn. Der sover barnet ikke bare i et andet rum, men helt uden for, mens vi mødre ofte opholder os inden for.

Vores datter kom for øvrigt på eget værelse, da hun var ca. 6 måneder.

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2012/BOFO/Boern/Vuggedoed_foraeldr1udg.pdf

Det er hvad min sundhedsplejerske sagde og hvis du læser den her artikel på sundhedsstyrelsens hjemmeside så bliver anbefalingen omkring at barnet skal sove i samme rum som forældrene sat i direkte forbindelse med vuggedød. http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/folkesundhed/boern-og-unge/nyfoedte/vuggedoed&nbsp0

Men du har ret i at der ikke står noget om årstal - det er dog noget jeg fik at vide af både min tidligere og nuværende sundhedsplejerske. 

Anmeld

4. november 2014

mollymatthissen

Vores dreng er snart 2 og sover hos os det meste af natten. I al vores naivitet lægger vi ham ind på sit eget værelse når han er faldet i søvn (i vores seng) og han vågner 2 timer efter og vil tilbage i vores seng. Vi har opgivet, og nu er det bare sådan det er. En eller anden dag er han teenager og syntes vi er platte, så vi suger al den kærlighed vi kan nu, selvom vi ligger a H til! Nogle gange må jeg også ind og sove videre på sofaen fordi han har overtaget sengen. Vi får også bemærkninger hele tiden. Heldigvis har vi lært ikke at forsvare os over vores rutiner mere. Vi gør hvad der skal til for at alle kan være trygge og sove og være glade. Vi nægter at lade vores dreng græde sig i søvn eller savne tryghed om natten. Egentligt også mærkeligt med de mange uskrevne regler om børn og opdragelse. :/ så længe alle trives og barnet er trygt og glad så er det vel bare at mærke sig frem til hvornår man rammer en rutine som duer for de enkelte familier. 

Anmeld

4. november 2014

SandraXOXO

Vores har sovet hos os længe, dog oftes i egen seng. Og de kommer stadig indimellem ind til os, knægten på knap 4 sov i mellem os i nat. Har aldrig hørt noget negativt om samsovning, det er da så dejligt. Og så slipper man også for at stå op 30 gange for at tjekke om de trækker vejret og ligger godt, når man bare lige kan se dem fra sin seng

Anmeld

4. november 2014

M &.I

mollymatthissen skriver:

Vores dreng er snart 2 og sover hos os det meste af natten. I al vores naivitet lægger vi ham ind på sit eget værelse når han er faldet i søvn (i vores seng) og han vågner 2 timer efter og vil tilbage i vores seng. Vi har opgivet, og nu er det bare sådan det er. En eller anden dag er han teenager og syntes vi er platte, så vi suger al den kærlighed vi kan nu, selvom vi ligger a H til! Nogle gange må jeg også ind og sove videre på sofaen fordi han har overtaget sengen. Vi får også bemærkninger hele tiden. Heldigvis har vi lært ikke at forsvare os over vores rutiner mere. Vi gør hvad der skal til for at alle kan være trygge og sove og være glade. Vi nægter at lade vores dreng græde sig i søvn eller savne tryghed om natten. Egentligt også mærkeligt med de mange uskrevne regler om børn og opdragelse. :/ så længe alle trives og barnet er trygt og glad så er det vel bare at mærke sig frem til hvornår man rammer en rutine som duer for de enkelte familier. 

Vi har ligesom jer  

Anmeld

4. november 2014

Tulle28

Når det føles rigtigt for JER! Min ældste kom på eget værelse, da hun var 8 mdr. (men kom ind til os næsten hver nat til hun var ca. 2,5 - nu er hun 4,5 og gør det stadig ind imellem), den yngste er 2,2 år og sover i smørhullet. Det bliver hun ved med lidt endnu, tror jeg 

Anmeld

4. november 2014

Wik

Jeg ved ikke hvem der siger de ting, men godt de ikke siger det til mig Jeg synes de skal sove ved deres forældre til de er et års tid. Måske endda mere hvis de har behov for det. Min den første var faktisk 2 før hun sov på eget værelse. Der kan være børn der har brug for totalt ro og bedst finder ro i egen seng i eget værelse, andre gør ikke. Jeg har hørt ligeså mange sige at de første leveår skal børnene være så tæt på deres forældre som muligt, måske endda i sammen seng mener nogen.

Dit barn, dit tempo og dine regler

Anmeld

3. december 2014

Milas14

Sludder!! 

Du skal gøre som du har lyst til! Her har alle 3 sovet i værelse med os til mellem 9-12 mdr.. 

Den eneste grund til den sidste på 9 mdr er kommet på eget værelse, er fordi han vågner når vi går i seng! 

Min store dreng på 7 sover hos mig så tit han får lov)

Anmeld

3. december 2014

Clisolka

Jeg er lidt nysgerrig om hvornår jeres børn sov alene uden jer første gang?

Jeg får nemlig konstant at vide, at det er BEDST at barnet sover på sit eget værelse så HURTIGST muligt.....

Og der bliver også set ned på, hvis man "venter" med at barnet er mere end 4 måneder........

Jeg er selv overbevist om, at det skal være i barnets tempo, og man ikke kan sætte et facit op, men gud, hvor er jeg TRÆT af at høre og blive set ned på, hvis barnet sover hos en....!!!!

Først når det føles rigtigt for jer! 

Begge mine børn har været omkring 3-4 måneder før de ikke sov sammen med os i vores seng  De  har dog ligget i tremmesengen ved siden af vores seng. 

Den ældste kom først på eget værelse, da hun var 2,9 år gammel  Lillebror blev rykket ind på hendes værelse for et par måneder siden, han er 15 mrd. nu 

Anmeld

3. december 2014

Ka+Ma=Be

Vælg det der passer jer!  

Min søn på 3 år sover  stadig hos os og det er trygt og hyggeligt for os alle 3  (jo også for faren - det var hans ide &nbsp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.