Sove alene - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.977 visninger
39 svar
41 synes godt om
2. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er lidt nysgerrig om hvornår jeres børn sov alene uden jer første gang?

Jeg får nemlig konstant at vide, at det er BEDST at barnet sover på sit eget værelse så HURTIGST muligt.....

Og der bliver også set ned på, hvis man "venter" med at barnet er mere end 4 måneder........

Jeg er selv overbevist om, at det skal være i barnets tempo, og man ikke kan sætte et facit op, men gud, hvor er jeg TRÆT af at høre og blive set ned på, hvis barnet sover hos en....!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2014

Sandratoft

Min datter er 4 måneder og bliver puttet i sin egen seng (som står på værelse). Når hun så vågner om natten, kommer hun over i sengen og bliver ammet, og sover med os derfra Vi bor i en 2 værelses lejlighed men flytter i noget større til februar, og derfra satser jeg på at hun skal begynde og sove ved sig selv

Anmeld

2. november 2014

Frk.S

Hmm jeg har altid kun hørt anbefalingen at de helst skal sove i samme rum indtil 6 mdr. 

Freja blev flyttet ind i rummet ved siden af da hun var 6 mdr. Jeg regner med at vi gør det samme med Sofie. 

Anmeld

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg får nemlig konstant at vide, at det er BEDST at barnet sover på sit eget værelse så HURTIGST muligt.....

Og der bliver også set ned på, hvis man "venter" med at barnet er mere end 4 måneder........

Jeg er selv overbevist om, at det skal være i barnets tempo, og man ikke kan sætte et facit op, men gud, hvor er jeg TRÆT af at høre og blive set ned på, hvis barnet sover hos en....!!!!

Jeg har aldrig mødt den holdning - tværtimod. 

Sundhedsstyrelsen anbefaler også (grundet risiko for vuggedød) at man sover i samme rum det første år. 

Anmeld

2. november 2014

MoarMoar

Mine børn er først kommet eget værelse da var 1 år. Nu sover de på sammen værelse og kommer stadig ind vores seng om natten. De er næste 2 og 4 år. 

Anmeld

2. november 2014

AnneBJ

Min søn var ca. 3½ mdr. Det forstyrrede både ham og jeg at vi sov i samme rum - ikke samme seng. Han lå i værelset lige ved siden af soveværelset og det gav os alle en langt bedre nat. Han spiste heller ikke om natten længere, så hvis han vågnede om natten drejede det sig bare om en sut. 
Det er dit barn, så det er kun dig der kan mærke og bestemme hvornår det skal flyttes på eget værelse/i egen seng. Børn er forskellige, så luk du bare ørerne for hvornår andre synes det er optimalt for Jer! 

(Edit: jeg har i øvrigt aldrig selv mødt den holdning du fortæller om. Tværtimod har folk syntes jeg var en "ravnemor" fordi jeg ikke ville sove sammen med min baby længere tid).. 

Anmeld

2. november 2014

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hihi - min er 8 år og han sover stadig hos os 1-2 gange om ugen. 

men han kom hurtig ind på eget værelse og sove, for jeg sov ikke når han var i samme rum. Så kom han ind i løbet af natten. 

Men gør som du selv føler for - dit barn, dine beslutninger og giv et skuldertræk til dem son tror de kender dit barn bedre end dig 

Anmeld

2. november 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Theis som hos os til han var 13 mdr.

Theo var 9 mdr.

vil sige når jeres og barnets søvn bliver afbrudt ved at i hører hinanden om natten. Så er det tid.

og det var vores udgangspunkt.

dog havde vi også en maks at ved 1 /2 års alderen skulle de på eget værelse

Anmeld

2. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg takker for jeres hurtige svar...

Følte virkelig at jeg var HELT forkert på den, og at jeg er ved at blive idiot af at blive set ned på, fordi jeg ikke har sat "regler" op for hvornår barnet skal sove på eget værelse...

Anmeld

2. november 2014

Nystart

Her hedder det max 3 måneder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.