Sove alene - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

Trekløver(:

Nystart skriver:

Min datter havde den alder.....

Og vi sover bare alle bedre i hvert vores rum, så målet er det samme med lillebror når han kommer....

Og går det ikke må jeg ind til ham på en madras....

Okay var også bare nysgerrig. Er jo fint hvis det fungere bedst hos jer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

Janey

Profilbillede for Janey
mor:) skriver:

Jeg har aldrig mødt den holdning - tværtimod. 

Sundhedsstyrelsen anbefaler også (grundet risiko for vuggedød) at man sover i samme rum det første år. 

Dette er ikke korrekt. Sundedsstyrelsen har udgivet denne pjece om at undgå vuggedød og her står intet om, at man skal sove sammen med sit barn det første år.

Der står godt nok, at det sikreste sted at sove er i egen seng i samme rum som forældrene, men der står intet sted, at dette skal være i et år. Ifølge min sundhedsplejerske skyldtes anbefalingen om at sove i samme rum mest, at spædbørn indtil en vis alder har en spinkel stemme og måske ikke kan råbe sine forældre op, hvis barnet ikke er i samme rum.

Hvis det skulle øge risikoen for vuggedød, hvis barnet sover alene, er det da helt ansvarsløst, at vi i Danmark ligger spædbørn ud at sove alene i deres barnevogn. Der sover barnet ikke bare i et andet rum, men helt uden for, mens vi mødre ofte opholder os inden for.

Vores datter kom for øvrigt på eget værelse, da hun var ca. 6 måneder.

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2012/BOFO/Boern/Vuggedoed_foraeldr1udg.pdf

Anmeld

3. november 2014

sne190810

Min datter var 3 1/2 før hun kom på eget værelse. 

Det ligger langt fra mig at skulle putte en baby for natten i andet værelse, hvis baby er under et år. Tidligst  

Men sådan er man jo forskellig. 

Anmeld

3. november 2014

Lilotte87

Vores datter på 16 måneder sover i vores seng og vi har ikke planer om at ændre det foreløbigt.

Vi føler at vi får tanket hende rigtig godt op på "nærhedskontoen" på den måde. Hun rækker ofte ud efter os eller putter sig tæt til os i søvne.

ELSKER det og suger til mig. Pludselig er hun ældre og gider ikke det mere :-) 

Anmeld

3. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig om hvornår jeres børn sov alene uden jer første gang?

Jeg får nemlig konstant at vide, at det er BEDST at barnet sover på sit eget værelse så HURTIGST muligt.....

Og der bliver også set ned på, hvis man "venter" med at barnet er mere end 4 måneder........

Jeg er selv overbevist om, at det skal være i barnets tempo, og man ikke kan sætte et facit op, men gud, hvor er jeg TRÆT af at høre og blive set ned på, hvis barnet sover hos en....!!!!

min søn var 10-12 uger da han kom på eget værelse, for han var for stor til sin lift, men der var ikke plads til hans seng på vores værelse.

min datter er derimod næsten 7 mdr og hun sover stadig på vores værelse... det kommer hun også til i lang tid endnu, for vi har ikke mulighed for at rykke hende på et andet værelse.

Anmeld

3. november 2014

Masig

Jeg er lidt nysgerrig om hvornår jeres børn sov alene uden jer første gang?

Jeg får nemlig konstant at vide, at det er BEDST at barnet sover på sit eget værelse så HURTIGST muligt.....

Og der bliver også set ned på, hvis man "venter" med at barnet er mere end 4 måneder........

Jeg er selv overbevist om, at det skal være i barnets tempo, og man ikke kan sætte et facit op, men gud, hvor er jeg TRÆT af at høre og blive set ned på, hvis barnet sover hos en....!!!!

Du skal jo gøre fuldstændig som DU finder rigtigt og være ligeglad med hvad andre siger. Vores dreng kom på eget værelse da han var to mdr fordi han sov så uroligt at jeg ikke fik søvn og dermed manglede overskud til ham om dagen... Men ellers havde han nok været hos os 4—6 mdr vil jeg tro. Kommer jo helt an på situationen...

Anmeld

3. november 2014

2721

Tja min søn er 4,4

år og sover ikke alene på eget værelse

Jeg er for længst holdt op med at lytte til hvad normen er eller hvad andre mener, for ellers ville jeg være blevet skør;P 

Jeg lytter i stedet til min søn

Anmeld

3. november 2014

Fru Frederiksen.

Man skal ikke lytte til folk, der prøver at give en dårlig samvittighed .

Gør som i finder det bedst. Du kan se på de mange svar at det er meget forskelligt hvor længe børn sover hos deres forældre.  Så der er ingen grund til at få dårlig samvittighed 

Anmeld

3. november 2014

Blop2

Begge vores unger sover i hver deres seng i vores soveværelset. Den ene bliver 3 måneder d. 11 november og den anden bliver 3 år d. 27 december. 

Vi elsker, at have dem hos os og vi får en meget bedre nattesøvn. Ungerne sover bedre inde hos os, så det fungere super godt.

vi forsøgte også at putte den store på eget værelse, han blev ked af det og vågnede utallige gange om natten. Inde hos os sover han natten igennem og er glad og tilpas.

Følg dit hjerte og lyt til barnet, så finder du svaret. Du er ikke i tvivl, hvis du vælger den forkerte løsning.

Anmeld

3. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter på fire mdr sover i egen seng i mit værelse. Og det bliver hun helt 100 ved med så længe hun vågner for at spise om natten. Og ellers så længe hun har brug for den tryghed.

Hun lå i min seng indtil hun var ca 2-2,5 mdr og så kom hun over i tremmesengen. Hun er ikke en "putter" og lå rigtig uroligt, så hun vækkede mig, de sidste par uger inden hun kom over i egen seng. Og nu sover vi begge bedre, hun ligger lige så fint i sin tremmeseng og vågner kun lige 1-2 gange for at spise hvorefter hun med det samme sover igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.