Ja jeg er jo ved at finde mig til rette med titlen som mor til et barn med et medfødt handicap... og som man kan sige det er det "bare" en ganespalte
Men det er også mere end vi havde regnet med og et stort chok.
En ganespalte er en gen fejl og når man har en genfejl er der større risiko for at der er flere... og især højere risiko for downs... og lægerne har det de kalder "en diskret mistanke" om at hun har en mild downs.
Og der er derfor taget en blodprøve for at bekræfte eller udelukke det...
Når man har et barn med ganespalte, skal de havde mad i en speciel sutteflaske, da de ikke kan danne undertryk på grund af spalten, det er en flaske hvor den der giver flaske skal være koncentreret når man giver den, man skal nemlig trykke på den og "pumpe" mælk ind i hendes mund når hun forsøger at sutte...
Der er især hårdt her om natten, men især det med at jeg sidder og tænker, jeg er jo uddannet pædagog og har arbejdet mest indenfor special området... og jeg tror mit problem er at jeg ved for meget, jeg ved hvad det indebærer i alt for mange aspekter.
Men jeg kan ikke afgøre om jeg frygter det... Altså det er jo ikke noget man ønsker sig... men årh
Downs er jo ikke verdens undergang! Der er mange ting der er meget værre end det...
Ja det er lidt af de tanker jeg sidder med her om natten når viva får sin flaske
Anmeld