de lange nætter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2014

lineog4

Kay skriver:

den diskrete mistanke kommer af at hun har et mere rundt hoved og smallere øjne... 

men farmand har også smalle øjne... men jeg kan ikke selv se at hun skulle ligne en med downs... sidder nogle gange og stirre på hende og tænker måske der eller nej... og så smiler hun rigtig meget når hun bare ligger... det er jo ikke beviste smil... men så kommer tanken... kan det være fordi hun har downs at hun smiler så meget??  og det er jo en SINDSYG tanke 

Hvornår får I besked - for må være så hårdt at gå og se tegn og hvis'er....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2014

Kay

lineog4 skriver:

Hvornår får I besked - for må være så hårdt at gå og se tegn og hvis'er....

Vi får svar tirsdag  

Anmeld

1. november 2014

tarkoflen

Det er klart, at det er en omvæltning og alle små tegn bliver kæmpe store! 

Jeg var engang på et førstehjælpskursus og Falckmanden spurgte hvad forskellen på os og dem var i en situation, hvor vi skulle hjælpe... Der kom utrolig mange forslag, og ikke et var korrekte, det havde ikke noget at gøre med, at de var professionelle, havde set det meste før eller anden. I det store hele, var det fordi de var forberedte, de vidste i store træk hvad de kom ud til. Og det er jo lidt det samme for jer. I har ikke haft muligheden for at forberede jer, det er et kæmpe chok, som l skal have tid til at fordøje og forholde jer til. 

Jeg håber l får ene gode svar på tirsdag, jeg vil tænke på jer!

Anmeld

3. november 2014

Christine

Kay skriver:

Ja det har lægen sagt, og syntes ikke jeg kan se tegn på downs men jeg er jo heller ikke læge

Ja vi får svar tirsdag... og det kan det hurtigt blive for det ser ud til at denne flytning bliver lidt mere problematisk end forventet 

Øv, hvad sker der med flytningen? Er jeg gået glip af noget?

Som om i mangler noget at bekymre jer om  Men det er selvfølgelig adspredelse så længe i er nødt til at tænke på flytning 

Men ja.. nu er det jo snart i morgen 

Anmeld

3. november 2014

Princesspigen

Kay skriver:

Ja jeg er jo ved at finde mig til rette med titlen som mor til et barn med et medfødt handicap... og som man kan sige det er det "bare" en ganespalte 

Men det er også mere end vi havde regnet med og et stort chok.

En ganespalte er en gen fejl og når man har en genfejl er der større risiko for at der er flere... og især højere risiko for downs... og lægerne har det de kalder "en diskret mistanke" om at hun har en mild downs.

Og der er derfor taget en blodprøve for at bekræfte eller udelukke det... 

Når man har et barn med ganespalte, skal de havde mad i en speciel sutteflaske, da de ikke kan danne undertryk på grund af spalten, det er en flaske hvor den der giver flaske skal være koncentreret når man giver den, man skal nemlig trykke på den og "pumpe" mælk ind i hendes mund når hun forsøger at sutte...

Der er især hårdt her om natten, men især det med at jeg sidder og tænker, jeg er jo uddannet pædagog og har arbejdet mest indenfor special området... og jeg tror mit problem er at jeg ved for meget, jeg ved hvad det indebærer i alt for mange aspekter.

Men jeg kan ikke afgøre om jeg frygter det...  Altså det er jo ikke noget man ønsker sig... men årh 

Downs er jo ikke verdens undergang! Der er mange ting der er meget værre end det... 

Ja det er lidt af de tanker jeg sidder med her om natten når viva får sin flaske

Stort knus, håber det bedste for jer alle 

Anmeld

3. november 2014

Kay

Christine skriver:

Øv, hvad sker der med flytningen? Er jeg gået glip af noget?

Som om i mangler noget at bekymre jer om  Men det er selvfølgelig adspredelse så længe i er nødt til at tænke på flytning 

Men ja.. nu er det jo snart i morgen 

Maleren var ikke færdige og er det stadig ikke  og jeg havde ikke nået at pakke det sidste midt i alt det her så der er en del der skal på plads nu

Anmeld

4. november 2014

Christine

Kay skriver:

Maleren var ikke færdige og er det stadig ikke  og jeg havde ikke nået at pakke det sidste midt i alt det her så der er en del der skal på plads nu

Pyh det lyder besværligt. Selvfølgelig altid noget at I ikke selv skal male, men så vil man selvfølgelig bare gerne have det bliver gjort hurtigt nok.

Håber det er gået rigtigt godt i dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.