Keglesnit.... Hvor nas gør det lige???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2014

Hertz

mariamiss6 skriver:

Hej piger.

Det er godt nok længe siden jeg har været herinde. 

Nåh, men sagen er den at jeg har fået konstateret moderate celleforandringer på livmoderhalsen, hos en gynækolog, så nu er jeg jo indstillet til en keglesnit operation.

Kort sagt er jeg 1000 gange mere angst for selve "operationen" end jeg er ved tanken om at det kunne have udviklet sig til kræft.

Som jeg forstår det foretages snittet under lokalbedøvelse, og her går jeg lidt i panik allerede, for hvad nu hvis det gør skide ondt at blive bedøvet (skal jo stikkes en del gange med kanyle i livmoderhalsen), og hvad nu hvis bedøvelsen ikke virker godt nok så jeg alligevel kan mærke det, eller hvis det nu bare gør mega vildt ondt.

Jeg synes IKKE det er sjovt at skulle stikkes og "skæres" i (og så endda i så prekær en stilling oven i købet).

Tøser, jer der har prøvet det.... Gjorde det ondt? både under operationen, og efter, når bedøvelsen klinger af?

HELT ærligt, hvor forfærdeligt var det faktisk?

Jeg har set billeder af værktøj og diverse, samt selvfølgelig googlet og læst alt hvad jeg falder over af lægelige oplysninger, men det svarer ikke menneskeligt på hvordan det faktisk var?

Hjælp! ikke et spørgsmål jeg lige ville smide i facebook statusen

Hvis det gør nogen forskel at i ved det, er jeg henvist til Hillerød sygehus, men har ikke fået indkaldelsen endnu.

Mariamiss6

Jeg fik foretaget keglesnit for 2 år siden i fuld narkose, da jeg er en kylling mht nåle osv så spurgte de om jeg ville i fuld narkose så mærkede ikke noget under selve operationen men den efterfølgende uge havde jeg ret ondt og var oveni købet så dum at ha sex 5 dage efter og det var meget smertefuldt timerne efter. Men hvis du er så nervøs for det synes jeg du skal snakke med dem ang fuld narkose. Det tog 3 timer fra de lagde mig til at sove og til jeg var hjemme igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

Hertz

mariamiss6 skriver:

Hej piger.

Nåh, men sagen er den at jeg har fået konstateret moderate celleforandringer på livmoderhalsen, hos en gynækolog, så nu er jeg jo indstillet til en keglesnit operation.

Kort sagt er jeg 1000 gange mere angst for selve "operationen" end jeg er ved tanken om at det kunne have udviklet sig til kræft.

Som jeg forstår det foretages snittet under lokalbedøvelse, og her går jeg lidt i panik allerede, for hvad nu hvis det gør skide ondt at blive bedøvet (skal jo stikkes en del gange med kanyle i livmoderhalsen), og hvad nu hvis bedøvelsen ikke virker godt nok så jeg alligevel kan mærke det, eller hvis det nu bare gør mega vildt ondt.

Jeg synes IKKE det er sjovt at skulle stikkes og "skæres" i (og så endda i så prekær en stilling oven i købet).

Tøser, jer der har prøvet det.... Gjorde det ondt? både under operationen, og efter, når bedøvelsen klinger af?

Jeg har set billeder af værktøj og diverse, samt selvfølgelig googlet og læst alt hvad jeg falder over af lægelige oplysninger, men det svarer ikke menneskeligt på hvordan det faktisk var?

Hvis det gør nogen forskel at i ved det, er jeg henvist til Hillerød sygehus, men har ikke fået indkaldelsen endnu.

Mariamiss6

Jeg fik foretaget keglesnit for 2 år siden i fuld narkose, da jeg er en kylling mht nåle osv så spurgte de om jeg ville i fuld narkose så mærkede ikke noget under selve operationen men den efterfølgende uge havde jeg ret ondt og var oveni købet så dum at ha sex 5 dage efter og det var meget smertefuldt timerne efter. Men hvis du er så nervøs for det synes jeg du skal snakke med dem ang fuld narkose. Det tog 3 timer fra de lagde mig til at sove og til jeg var hjemme igen.

Anmeld

6. november 2014

EAF

Jeg har fået konstateret svære celleforandringer og venter nu på svar fra sygehuset om hvornår jeg skal have keglesnittet, har valgt fuld narkose  Min mor som er onkolog mener det bliver i denne måned, håber inderligt det bliver efter den 19 da jeg lige har fået 37 t. i to uger i et vikariat og nyder det, så ville være ked af at skulle afbryde det da det er hårdt fysisk arbejde og det må jeg slet ikke dagene efter - 4-5 dage/eller indtil lægen godkender mig rask og rørig igen. 

Anmeld

6. november 2014

Alexander&Lærke

De der celleforandringer du har fået konstateret er det efter screening af livmodercancer. ? Jeg skal have lavet sådan en screening her den 21 og er nervøs bare for den, så forstår din nervøsitet. Men det beroliger mig at læse de andres beretninger om indgrebet, har en stærk fornemmelse at jeg på et tidspunkt vil opleve disse celleforandringer da min mormor døde af livmorhals kræft som 59 årig. Mener også min mor har fået sådan et keglesnit på et tidspunkt. 

Anmeld

6. november 2014

mariamiss6

Alexander&Lærke skriver:

De der celleforandringer du har fået konstateret er det efter screening af livmodercancer. ? Jeg skal have lavet sådan en screening her den 21 og er nervøs bare for den, så forstår din nervøsitet. Men det beroliger mig at læse de andres beretninger om indgrebet, har en stærk fornemmelse at jeg på et tidspunkt vil opleve disse celleforandringer da min mormor døde af livmorhals kræft som 59 årig. Mener også min mor har fået sådan et keglesnit på et tidspunkt. 

Hejsa, ja det er efter en screening.... 

Men nu ved jeg jo ikke hvor i prøve-processen du er?

Den første del af prøven, er sådan set bare et almindeligt tjek som du ikke mærker. Man tager bare (tror det er med vatpind faktisk) en prøve uden på livmoderhalsen, og kun hvis den viser celleforandringer, skal du så have lavet en biopsi på livmoderhalsen.

Ved biopsien bedøves du med et par enkelte stik (det blev jeg i hvert tilfælde), som svarer til at blive bedøvet af en god tandlæge Dereter tager gynækologen så et par små bidder af din livmoderhals, og bagefter rasper de lige livmoderhalsen indvendigt, med hvad der mest af alt ligner et mini-rivejern. 

Jeg var lidt ømskindet bagefter, da bedøvelsen (som i øvrigt ER den samme som hos en tandlæge) aftog, men det handlede mest om frygten for at det skulle komme til at gøre rigtig ondt ved en evt. pludselig bevægelse, og så blødte jeg noget længere end en uge, og havde sådan en slidthedsfornemmelse i underlivet... MEN jeg er vidst meget sensitiv når det kommer til diverse fornemmelser i underlivet. 

Det Korte af det lange er at ja, det er angstprovokererende, men nej, det gør ikke ondt at få taget prøverne

Anmeld

6. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fik det lavet for 5 år siden og jeg mærkede intet. Det nev da jeg skulle lokalbedøves og det var det eneste.

Jeg går til kontrol 1 gang om året og der har intet været siden. Min gyn sagde til mig da jeg var der i september, at man ikke kan se, at jeg har fået lavet et keglesnit. Det vokser åbenbart ud igen - det vidste jeg ikke

Anmeld

7. november 2014

EAF

Jeg blev så ikke bedøvet da gynækologen tog de fire prøver fra mit underliv, vidste jeg ikke var en mulighed, men havde garderet mig med en Ipren og en Pamol hjemmefra og så bad hun mig hoste hver gang hun tog et stykke, så mærkede det ikke. Så scannede hun min livmoder og fortalte lidt om hvad der var hvad derinde og jeg havde en knude (husker ikke termen for det) men som hun sagde at det var der mange der har og ellers så min livmoder rigtig fin ud. Jeg fik et billede af knuden med hjem for at vise min mor det, når hun regnede med jeg fortalte hende det. Jeg blødte meget de kommende dage og så stoppede det. 

Anmeld

7. november 2014

MT86

mariamiss6 skriver:

Hej piger.

Mariamiss6

Første gang jeg fik keglesnit havde jeg så mange smerter efter at jeg ikke kunne gå! 

2.gang var som kraftig mens smerter

3.gang var som 2.gang

4.gang havde jeg meget få smerter! 

Men det er meget individuelt fra person til person! 

Jeg fik fra 2.gang kun foretaget keglesnit i fuld bedøvelse, da jeg efter første gang er blevet mega angstvhvergang jeg bare skal ha foretaget alm gyn us! Så jeg går nu kun til kontrol på sygehuset og det er kun 2.læger der udfører us på mig! 

Anmeld

7. november 2014

EAF

MT86 skriver:

Første gang jeg fik keglesnit havde jeg så mange smerter efter at jeg ikke kunne gå! 

2.gang var som kraftig mens smerter

3.gang var som 2.gang

4.gang havde jeg meget få smerter! 

Men det er meget individuelt fra person til person! 

Jeg fik fra 2.gang kun foretaget keglesnit i fuld bedøvelse, da jeg efter første gang er blevet mega angstvhvergang jeg bare skal ha foretaget alm gyn us! Så jeg går nu kun til kontrol på sygehuset og det er kun 2.læger der udfører us på mig! 

Det er der ikke noget at sige til  Men hvor er det da grusomt at du nu har det sådan baseret på de undersøgelser hvis du førhen ikke havde det mindste problem. Øv! Men tak for Info, står jo for at skulle indlægges snart formoder jeg og det er altså rart at vide at der er flere udgaver af samme sag - både at det ikke mærkes og det kan være voldsomt. Bare så man ikke får lullet sig ind i en eller andet tro at det bare er piece of cake og sker det så ikke, går man i panik - eller det er der jo reel risiko for hvis man bare tror det er lyserødt det hele 

Anmeld

8. november 2014

MT86

Natteravnen skriver:

Det er der ikke noget at sige til  Men hvor er det da grusomt at du nu har det sådan baseret på de undersøgelser hvis du førhen ikke havde det mindste problem. Øv! Men tak for Info, står jo for at skulle indlægges snart formoder jeg og det er altså rart at vide at der er flere udgaver af samme sag - både at det ikke mærkes og det kan være voldsomt. Bare så man ikke får lullet sig ind i en eller andet tro at det bare er piece of cake og sker det så ikke, går man i panik - eller det er der jo reel risiko for hvis man bare tror det er lyserødt det hele 

Ja det er ikke sjovt! Jeg vil meget hellere føde uden bedøvelse end at skulle til gyn us. Heldigvis har jeg fået de to læger tilknyttet så jeg ikke er så bange mere. 

Når folk har spurgt mig hvordan jeg havde det, vil jeg hellere fortælle sandheden. End at sige det gør ikke ondt. Så kan de forhåbentlig få en meget bedre oplevelse end det jeg har! 

Ønsker dig alt mulig lykke og held med det forestående indgreb!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.