Keglesnit.... Hvor nas gør det lige???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.027 visninger
31 svar
21 synes godt om
30. oktober 2014

mariamiss6

Hej piger.

Det er godt nok længe siden jeg har været herinde. 

Nåh, men sagen er den at jeg har fået konstateret moderate celleforandringer på livmoderhalsen, hos en gynækolog, så nu er jeg jo indstillet til en keglesnit operation.

Kort sagt er jeg 1000 gange mere angst for selve "operationen" end jeg er ved tanken om at det kunne have udviklet sig til kræft.

Som jeg forstår det foretages snittet under lokalbedøvelse, og her går jeg lidt i panik allerede, for hvad nu hvis det gør skide ondt at blive bedøvet (skal jo stikkes en del gange med kanyle i livmoderhalsen), og hvad nu hvis bedøvelsen ikke virker godt nok så jeg alligevel kan mærke det, eller hvis det nu bare gør mega vildt ondt.

Jeg synes IKKE det er sjovt at skulle stikkes og "skæres" i (og så endda i så prekær en stilling oven i købet).

Tøser, jer der har prøvet det.... Gjorde det ondt? både under operationen, og efter, når bedøvelsen klinger af?

HELT ærligt, hvor forfærdeligt var det faktisk?

Jeg har set billeder af værktøj og diverse, samt selvfølgelig googlet og læst alt hvad jeg falder over af lægelige oplysninger, men det svarer ikke menneskeligt på hvordan det faktisk var?

Hjælp! ikke et spørgsmål jeg lige ville smide i facebook statusen

Hvis det gør nogen forskel at i ved det, er jeg henvist til Hillerød sygehus, men har ikke fået indkaldelsen endnu.

Mariamiss6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Bianka

Det er efterhånden 5 år siden jeg fik et keglesnit - dog i fuld bedøvelse. Havde mens lignende smerter efterfølgende, så for mit vedkommende ikke smertefulde.

Anmeld

30. oktober 2014

Nystart

Jeg fik det lavet for 8 år siden..... Ved lokal bedøvelse...

Jeg havde lidt mens artige smerter bagefter.... Og det var det... Dog fik jeg en infektion men det var selvforskyldt......

En god varme dyne, evt varme pude og ro en dag eller to og så er du klare igen.... :-) 

Anmeld

30. oktober 2014

Lady Marion <3

Ingen sag ingen sag roooolig  jeg fik et skud Stesolid i armen og lokalbedøvelse . Mærkede intet , heller ikke bagefter , biopsien var langt værre  

Anmeld

30. oktober 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg fik de lavet i lokal bedøvelse, mærkede intet, heller ikke efter bedøvelsen havde fortaget sig. Jeg tog på arbejde næste dag. Et er meget fredeligt.

Anmeld

30. oktober 2014

MetteT

Jeg mærkede ikke noget til det... 

Anmeld

30. oktober 2014

Masig

Den biopsi du formentlig har fået lavet, gøre mere ondt end operationen!! 

Du mærker ingen smerter, selvfølgelig lige et lille stik ved bedøvelsen men ellers intet... 

Anmeld

30. oktober 2014

Studerendemor

mariamiss6 skriver:

Hej piger.

Det er godt nok længe siden jeg har været herinde. 

Nåh, men sagen er den at jeg har fået konstateret moderate celleforandringer på livmoderhalsen, hos en gynækolog, så nu er jeg jo indstillet til en keglesnit operation.

Kort sagt er jeg 1000 gange mere angst for selve "operationen" end jeg er ved tanken om at det kunne have udviklet sig til kræft.

Som jeg forstår det foretages snittet under lokalbedøvelse, og her går jeg lidt i panik allerede, for hvad nu hvis det gør skide ondt at blive bedøvet (skal jo stikkes en del gange med kanyle i livmoderhalsen), og hvad nu hvis bedøvelsen ikke virker godt nok så jeg alligevel kan mærke det, eller hvis det nu bare gør mega vildt ondt.

Jeg synes IKKE det er sjovt at skulle stikkes og "skæres" i (og så endda i så prekær en stilling oven i købet).

Tøser, jer der har prøvet det.... Gjorde det ondt? både under operationen, og efter, når bedøvelsen klinger af?

HELT ærligt, hvor forfærdeligt var det faktisk?

Jeg har set billeder af værktøj og diverse, samt selvfølgelig googlet og læst alt hvad jeg falder over af lægelige oplysninger, men det svarer ikke menneskeligt på hvordan det faktisk var?

Hjælp! ikke et spørgsmål jeg lige ville smide i facebook statusen

Hvis det gør nogen forskel at i ved det, er jeg henvist til Hillerød sygehus, men har ikke fået indkaldelsen endnu.

Mariamiss6

Det ser ud til at være meget forskelligt, hvordan det opleves. Jeg havde ret ondt bagefter, og var ikke på arbejde i en uge. Blev faktisk meget overrasket, fordi jeg kun havde hørt at det ikke kunne mærkes - men det kunne jeg jo så. Kunne også først begynde at træne igen fire uger efter. 

Anmeld

30. oktober 2014

mariamiss6

Som jeg læser alle jeres svar mærkede i først til det efterfølgende.

Det er mest selve operationen jeg er bange for at opleve smerte ved, men det har i ikke oplevet kan jeg så forstå?

Jeg fik omtrent tre stik bedøvelse da jeg fik biopsien lavet. Der var jeg også mega angst, men mærkede dog ikke noget, ud over lidt spænding ved bedøvelsen.

Jeg har dog efterfølgende haft en enorm "slidtheds-fornemmelse" i skeden, hvilket jeg ikke forstår. Desuden bløder jeg her på 10. Dagen efter biopsien stadig. Moderat og aftagende (forhåbentlig!!!!).

På grund af stadig blødning og den der følelse lagt sammen med angsten for smerte, har jeg heller ikke turde dyrke sex endnu.... og det problem tænker jeg kun bliver større efter operationen.....

Åh suk. Dejligt i ikke har mærket noget til selve operationen, det er det vigtigste for mig lige nu.

Anmeld

30. oktober 2014

Lady Marion <3

mariamiss6 skriver:

Som jeg læser alle jeres svar mærkede i først til det efterfølgende.

Det er mest selve operationen jeg er bange for at opleve smerte ved, men det har i ikke oplevet kan jeg så forstå?

Jeg fik omtrent tre stik bedøvelse da jeg fik biopsien lavet. Der var jeg også mega angst, men mærkede dog ikke noget, ud over lidt spænding ved bedøvelsen.

Jeg har dog efterfølgende haft en enorm "slidtheds-fornemmelse" i skeden, hvilket jeg ikke forstår. Desuden bløder jeg her på 10. Dagen efter biopsien stadig. Moderat og aftagende (forhåbentlig!!!!).

På grund af stadig blødning og den der følelse lagt sammen med angsten for smerte, har jeg heller ikke turde dyrke sex endnu.... og det problem tænker jeg kun bliver større efter operationen.....

Åh suk. Dejligt i ikke har mærket noget til selve operationen, det er det vigtigste for mig lige nu.

Du mærker intet  promise 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.