Lillesøsters (hårde) vej til verden - om PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2014

Christine

Aagaard skriver:

For hulen du er sej! - Jeg var gået helt i stykker af sådan en behandling der!

Tillykke med hende!

Mange tak 

Da jeg lige var kommet mig lidt over følelsen af at dø, tror jeg nu at sygeplejersken på opvågningen håbede jeg ville gå HELT i stykker. Har sjældent været så irriterende  Jeg var nok bare midlertidigt ude af rigtig funktion.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Kay

øv at det ikke var en ra oplevelse  og det er da slet ikke ok at du ikke bliver delagtiggjort i hvad der sker... og slet ikke at de ikke sørger for et tæppe til lillesøster... øv øv øv!

men nøj hun er fin og lækker

Anmeld

30. oktober 2014

Christine

Kay skriver:

øv at det ikke var en ra oplevelse  og det er da slet ikke ok at du ikke bliver delagtiggjort i hvad der sker... og slet ikke at de ikke sørger for et tæppe til lillesøster... øv øv øv!

men nøj hun er fin og lækker

Det var en hård dag i hvert fald! Jeg vil prøve at snakke med jordemoren om hvorfor de gjorde som de gjorde, så andre babyer forhåbentlig får en bedre start.

Og bagefter må vi prøve at se fremad, for vi har det jo sådan set godt nok.

og mange tak 

Anmeld

30. oktober 2014

LinLin

Har først set din beretning nu...

Ej hvor lyder det bare som en rigtigt træls oplevelse.... det er jeg ked af du har været igennem (har jo selv kun fire gode fødselsoplevelser med Skejby!)- men sikke et dejligt resultat!

Stort tillykke med hende!!!

Anmeld

30. oktober 2014

Christine

LinLin skriver:

Har først set din beretning nu...

Ej hvor lyder det bare som en rigtigt træls oplevelse.... det er jeg ked af du har været igennem (har jo selv kun fire gode fødselsoplevelser med Skejby!)- men sikke et dejligt resultat!

Stort tillykke med hende!!!

Ja, hvad gør man ikke for sin skønne lille baby?!  og mange tak!

Jeg håber også at vi har været meget uheldige, for jeg synes jo de havde alle forudsætninger for at gøre det ordentligt når det nu var planlagt. De var endda to jordemødre men ingen af dem sansede at passe på babyen i starten? 

Jeg har ellers også været glad nok for Skejby før.

Men ja, det endte jo godt så skal bare lige komme mig over at det ikke gik som forventet.

Jeg håber Lia har det godt! Og at amningen er blevet nemmere. Nu er vores lillesøster 10 dage og det gør stadig vanvittigt ondt når hun bliver lagt til 

Anmeld

30. oktober 2014

LinLin

Ja, hvad gør man ikke for sin skønne lille baby?!  og mange tak!

Jeg håber også at vi har været meget uheldige, for jeg synes jo de havde alle forudsætninger for at gøre det ordentligt når det nu var planlagt. De var endda to jordemødre men ingen af dem sansede at passe på babyen i starten? 

Jeg har ellers også været glad nok for Skejby før.

Men ja, det endte jo godt så skal bare lige komme mig over at det ikke gik som forventet.

Jeg håber Lia har det godt! Og at amningen er blevet nemmere. Nu er vores lillesøster 10 dage og det gør stadig vanvittigt ondt når hun bliver lagt til 

Det går godt, tak Lia er 16 dage nu og stadig nem baby. I nat fik hendes mor lov at sove hele 4,5 time i streg Wuhu... Amning går godt - men har stadig vildt ømme brystvorter!? Ingen sår mere heldigvis... Shp kommer og vejer hende i morgen - tror da hun har taget fint på. Hun virker tilfreds og tisser og skider rigeligt  Hun er også begyndt at smile 

Har I ikke fundet navn endnu???

Anmeld

30. oktober 2014

mortilsilke

Hvor er hun super smuk.. Jeg kan virkelig godt følge dig, vi havde jo termin omkring samme tid, og begge fik kejsersnit.. Og meget lyder af det samme, jeg blev også mega stresset over at dem der syede mig sammen valgte at sidde og snakke om deres weekend over mig! 

Men det er hårdt at være forældrene hvor babyen har et reelt behandlingskrav, og hvor er det dejligt at jeres lille pige ikke skulle have hjælp til at trække vejret og amningen fungerer. Hun er bare super dejlig at se på hvertfald!

Anmeld

31. oktober 2014

Christine

LinLin skriver:

Det går godt, tak Lia er 16 dage nu og stadig nem baby. I nat fik hendes mor lov at sove hele 4,5 time i streg Wuhu... Amning går godt - men har stadig vildt ømme brystvorter!? Ingen sår mere heldigvis... Shp kommer og vejer hende i morgen - tror da hun har taget fint på. Hun virker tilfreds og tisser og skider rigeligt  Hun er også begyndt at smile 

Har I ikke fundet navn endnu???

Ih hvor hyggeligt at hun smiler! 

Øv jeg håber godt nok ikke at brystvorterne skal være ømme i flere uger. 

Her sover vi stadig Max 3 timer. Tror måske den lille dame falder i søvn før hun er helt mæt. Men hun har ikke længere 5 bleer der skal skiftes om natten, så det er altid noget!

Sp kommer først her igen sidst i næste uge, men så burde fødselvægten være nået.. og overskredet!

Vi har to navne vi overvejer og ikke kan vælge imellem 

Anmeld

31. oktober 2014

Frk.S

Hvor er hun smuk... stort tillykke med hende.

Jeg hæfter mig meget ved at du starter med at skrive at du ikke har talt så meget om fødslen endnu fordi du kommer til at tude. 

Som en der selv havde en rigtig traumatisk oplevelse første gang med AKS, kan jeg kun opfordre dig på det kraftigste til at få snakket det igennem alt det du kan. Ud med alle de tanker du går og tumler med - også selvom du kommer til at græde. Du skal ikke gå med der selv. Få en efterfødselssamtale og fortæl ellers alle der vil lytte om det. Tal med manden om det.... det er virkelig vigtigt. 

Jeg ved selv hvor frygteligt det er at ens guld bliver taget væk og at man ikke helt ved om hun er ok. Det er SÅ forfærdeligt og der kører mange tanker igennem hovedet.  

Du må gerne skrive til mig hvis du har brug for at læsse af. Men ellers ja, så accepter at du kommer til at græde og så snak alt det du kan om det. Det bliver nemmere og en dag vil du sikkert kunne fortælle om det uden at græde.

Anmeld

31. oktober 2014

Christine

Frk.S skriver:

Hvor er hun smuk... stort tillykke med hende.

Jeg hæfter mig meget ved at du starter med at skrive at du ikke har talt så meget om fødslen endnu fordi du kommer til at tude. 

Som en der selv havde en rigtig traumatisk oplevelse første gang med AKS, kan jeg kun opfordre dig på det kraftigste til at få snakket det igennem alt det du kan. Ud med alle de tanker du går og tumler med - også selvom du kommer til at græde. Du skal ikke gå med der selv. Få en efterfødselssamtale og fortæl ellers alle der vil lytte om det. Tal med manden om det.... det er virkelig vigtigt. 

Jeg ved selv hvor frygteligt det er at ens guld bliver taget væk og at man ikke helt ved om hun er ok. Det er SÅ forfærdeligt og der kører mange tanker igennem hovedet.  

Du må gerne skrive til mig hvis du har brug for at læsse af. Men ellers ja, så accepter at du kommer til at græde og så snak alt det du kan om det. Det bliver nemmere og en dag vil du sikkert kunne fortælle om det uden at græde.

Tusind tak  Og tak for dit søde svar 

Jeg har stadig ikke taget mig sammen til at bede om en efterfødselssamtale, men jeg håber meget på at få ringet i dag.

Du har nok ret i at det er nødvendigt at se i øjnene hvordan jeg har det, men jeg er virkelig bange for at tude over det. Mest fordi jeg er bange for andres reaktion. For nu har hun det jo godt og det har jeg også efter omstændighederne.. så hvad tuder jeg egentlig over? 

Men det er helt sikkert meget ubehageligt at babyen forsvinder og man ikke ved hvordan hun har det. Og alt i ens krop skriger jo på at passe på babyen, men man er totalt magtesløs. 

Og tak for dit tilbud, det vil jeg måske gerne (selv om jeg også er bange for at græde når jeg skriver om det ).
Det lyder godt nok også som en rigtigt hård omgang for dig. Fik du en efterfødselssamtale? Og var det evt. med en jordemor, læge eller??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.