Er led og ked af vores situation med biomor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2014

BSB

SandraXOXO skriver:

Tja, eller også har du ikke forstået en pind. Men who cares. Bare ts gør noget for at forbedre situationen hvis det står så slemt til som hun påstår for børnene, istedet for at sidde her og trashtalke moren, for det hjælper ærligtalt ikke børnene! Og det må selv du vel kunne se. 

Du har tilsyneladende ikke læst mit indslag. Eller også vil du bare være ubehagelig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2014

BSB

Anonym skriver:

Tusind tak for lidt anerkendelse. 

Jeg føler mig så misforstået i den her tråd, og har nok ikke været god nok til at forklarer mig, men det er også bare svært at skrive noget fra a-z, når det er en længere historie. Havde håbet på folk kunne se et lidt større billede, og ikke fortolke så meget uden at spørge ind til ting først. 

Jeg har IKKE tænkt mig at skrive en underretning, og søgte på ingen måder heller hjælp til det med det her indlæg. Jeg nævnte det som at JA, det var noget jeg havde tænkt over få gange, men det har været i de allemest frustrerende øjeblikke og hvor fornuften måske har været forstyrret. Ved ikke hvordan det står til med resten af baby.dk folket, men i mit hoved er der altså kilometer langt fra sådan en tanke til handling, så ro på. 

Men hvis det endelige var, ville min hensigt med sådan en være at der kom øjne på biomor og at hun kunne få noget hjælp til sig selv. For jeg tror ikke hun har det særlig godt, og jeg tror på hun har det svært. Hvilket må være et kedeligt liv, når man sagtens kan få hjælp til at overskue hverdagen med sin børn. Det burde for alle være en dejlig ting, at være sammen med sine børn i det store hele. 
Hvilket jeg ikke tror det er for hende. 

Jeg synes, du virker vældig fornuftig, og jeg forstår ikke at folk partout skal drage forhastede konklusioner. Det kan ikke være meningen, du skal skriver en afhandling om hele dit liv for at undgå at blive hakket på. Jeg synes, dine papbørn er heldige, de har en papløvemor til at passe på dem. Og du virker jo ikke, som om du har en eller anden personlig vendetta kørende mod biomor. Så op med humøret!

Jeg forstår godt, du kan have lyst til at indberette for at få fokus på situationen. Nu er det jo sådan, at ikke alle indberetninger er ment som en "straf" eller et angreb - det kan, som du siger, være ment som en hjælp til at få fokus på en situation, der er uholdbar. Det er bare så pokkers svært at få igennem. Og så vidt jeg kan se, har du ikke noget sted skrevet, du rent faktisk ville gøre det...

Endnu engang held og lykke, jeg er blevet punket lige så meget i denne tråd snart, men tror bare man må vende det døve øre til og tage hvad man kan bruge . Så op i rygsækken med alt det andet .

Anmeld

24. oktober 2014

Moar2011

Anonym skriver:

Min kæreste er frustreret over at hans x ikke sørger ordentlig for deres børn.  De kører en 4/10 ordning, da han ikke har mulighed for pt. at have dem længere, men det bliver der ændret på efter årskiftet.

Jeg har det svært også ved at være vidne til, hvordan hun er mor. Jeg ved godt det er et sprængfarligt emne, og man her i DK skal være meget varsom med at kommentere på andres måder at håndtere deres egne børn på. Men den er altså gal.. og jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det! Eller holde det ud, for den sags skyld. Problemet er at hun ikke kan overskue sine børn, sådan som jeg ser det, og hun har meget svært ved at se ud over sin egen næsetip.

De bliver ikke opdraget, får lov at bestemme stort set alt hjemme hos hende (feks om de skal i bad eller ej, redt hår, og andre basale ting) samt at de ikke er klædt ordentlig på ift årstiderne. De går i grimt aflagt tøj (intet imod brugt tøj, men der er en vis grænse for levetid på en H&M trøje!).
Vi har tit fået dem hjem på weekend med ugler i håret, og vi bruger typisk de første 24 timer på at få dem ned i gear, og at det altså er de voksne som bestemmer og sætter dagsordenen. 
Socialt fungerer børnene dårligt, kan ikke være i en leg uden der er voksen med, og slet slet ikke i længere tid. De er slet ikke vant til at blive stimuleret, og hvis du spørger dem hvordan deres dag har været, ved de næsten slet ikke hvad de skal svare. 
De er curlingbørn, som er vant til at blive underholdt af en Ipad eller et fjernsyn og blive kørt i bil alle steder hen med mor.

Hun kan simpelthen ikke overskue børnene, men vil ikke indrømme det. Og vil på ingen måder tage imod hjælp fra min kæreste ift. økonomi/budget planlægning eller andet. 
Hun er på dagpenge, selvom hun har en fin universitetsuddannelse, og har aldrig rigtig arbejdet. Hun er typen der skifter interessefelt hvert halve år/eller indtil noget går hende imod. Hun tåler kritik, rettelser osv. dårligt, og er ikke til at snakke med, da hun så bare lukker af og kommer med kommentarer som "det gider jeg ikke diskutere nu" "det skal du ikke blande dig i" "den kan vi tage senere". 
Hvilket også gør det rigtig svært for min kæreste, at prøve at have en dialog med hende om tingene. Han har skam prøvet... flere gange! 
Udover det så er hendes opførsel bare barnlig og dum, hun har meget svært overhoved at sige hej til mig når hun kommer for at hente børnene. En gang har hun endda undværet at sige farvel til en af børnene, fordi barnet stod og snakkede med mig, da hun skulle gå. Jeg har ALDRIG gjort hende noget, eller blandet mig i noget af deres hurlumhej, skal det lige siges. 

Han betaler et højt bidrag til hende hver måned, så det er ikke penge der burde mangle. Men det er hvad hun påstår, at hun ikke har penge til det ene eller andet, og det er min kærestes skyld at hun står i økonomisk uføre, hver gang han påpeger at pigerne mangler det ene eller andet.

Jeg er ikke en sur bitter kæreste, som ikke kan lide min kærestes x. Og min kæreste er ikke en som er ude på at få sin x 'ned med nakken. Men jeg er træt af hendes fis, og oprigtigt bekymret for de to børn. 

Nu er det så kommet for øre, at hun skal ind og have lavet større bryster i næste måned.  Jeg er bare sådan lidt .. opgivende Hvad fanden stiller man op? Børnene mangler vinterjakker (går pt rundt med fleece og en vest udover som jakke), men mor skal have nye bryster?! 
Selv siger hun, at det er fordi hun har solgt sin bil (Solgt, fordi hun ikke havde råd til at have den.....) og det er pengene derfra hun bruger.  

Jeg har lyst til at skrige "Så tag dig dog sammen kvindemenneske" og ruske noget fornuft og ansvar ind i hovedet på hende. 

Hvad med at høre amtet om de børnepenge så? 

Anmeld

24. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tusind tak, fordi du har taget dig tid til at skrive et længere og konstruktivt svar.  Det er jeg glad for, og har også kunne bruge det.

Jeg har svaret Line, et længere svar som jeg tænkte også kunne svare på nogle af de ting du har skrevet. Så mit svar til Line er også et svar til dig. 

Tak til dig for en positiv tilbagemelding og fordi du har læst mit indlæg i den ånd, det er skrevet. Jeg har læst dit svar til Line såvel som dine øvrige tilbagemeldinger, og det er tydeligt, synes jeg, at der er mere i sagen, end det fremgik af dit første indlæg. 

Jeg har i arbejdssammenhæng skrevet en del underretninger, men haft det til overvejelse langt flere gange og har mange gange måttet erkende, at mine belymringer og "ankepunkter" i højere grad handlede om min subjektive opfattelse af et godt børneliv og af, hvad der er helt basalt for et sådant, end om objektivt, indiskutabelt omsorgssvigt. Og at intervenere i andres liv med deres børn - om det så er via en underretning eller mindre drastiske tiltag - er jo altid en alvorlig affære, der har mange konsekvenser. Derfor min reaktion. 

Jeg ved ikke, på grundlag af dine seneste informationer, hvad jeg vil råde dig til - jeg tænker, at underretnings-tanken er aflivet eller i det mindste udsat. Først og fremmest synes jeg, at samtaler med børnenes institution er et godt udgangspunkt. Det bliver jo under ingen omdtændigheder en hurtig og smertefri proces for nogle af jer, så tålmodighed er påkrævet, selv om det kan føles svært. 

Anmeld

15. december 2014

Milas14

Det lyder som hjemme hos mig, så føler med dig! Min kæreste har et job hvor han rejser rigtig meget, så de 2 drenge er her ca hver 3 uge.. 

Ved ikke hvad man kan stille op. Synes bare nogengange det er håbløst!

Anmeld

15. december 2014

Milas14

Anonym skriver:

Hvad snakker du om? 

Samværet bliver efter årskiftet, NETOP lavet om, så han får dem mere, pga de problemstillinger som der er. 
Lige nu er det bare ikke muligt, da biomor ikke ser jeg er inde over børnene ift hentning i institution, og far kan ikke tage tidligt fri alle hverdage i en uge. 

Far vil såmænd gerne have børnene mere, der er faktisk ikke noget han hellere vil.

Så slå koldt vand i blodet, madamme 

.. Og ja, skid hul i principper osv. ift penge. Men biomor får altså kastet 4000 kr i nakken hver måned i bidrag, det er altså mange penge at lægge for min kæreste hver måned, især hvis der så alligevel skal købes tøj/sko/overtøj. 

Kan sagtens følge jeres situation.. Pga mit job og afstanden mellem min ex og jeg, kan jeg kun ha mine børn i en 5-9 ordning. Vores børn har adresse hos deres far og jeg betaler børnebidrag, så jeg betaler heller ikke tøj til dem!! Kun det de bruger hos mig..

Man skal jo nok ha prøvet at være i lign situation for at forstå det

Anmeld

15. december 2014

Milas14

Mor11 skriver:

Den med tiden kræver nok noget baggrundsviden før man kan tillade sig at dømme på den måde der! Prøv at spørg ind inden du himler op.. Det er da ikke særlig fair for ts....  

desuden, fair nok at skrotte principperne og købe det nødvendige udstyr når ungerne mangler - men på sigt, skal man så virkelig bare finde sig i at de penge man aflevere til mor for at hun NETOP skal kunne have råd til at købe det nødvendige til ungerne, bare bliver fedtet op på ting og sager til hende selv - og så må far og bonus købe ind til ungerne? Så burde man måske nærmere sige "du kan ikke administrer børnebidraget, så det inddrager vi/skærer ned på - til gengæld bliver tøj og sko købt fra vores konto"..  

Jeg har stået i samme situation mht manglende overtøj osv ( det er mig der betaler bidrag ).. Jeg brugte så mange ekstra penge de første år, men har sagt stop for det er bare for meget. Når man får både bidrag og børnepenge skal man altså punge ud og give unger tøj på kroppen!! 

Anmeld

15. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Milas14 skriver:

Det lyder som hjemme hos mig, så føler med dig! Min kæreste har et job hvor han rejser rigtig meget, så de 2 drenge er her ca hver 3 uge.. 

Ved ikke hvad man kan stille op. Synes bare nogengange det er håbløst!

Er det ikke muligt at din kæreste finder er nyt job så han kan have børnene mere hos sig? 

Anmeld

15. december 2014

kesuh

Til TS, hvis i får 7/7, så kan din kæreste blive fritaget for børnebidrag/underholdningsbidrag eller hvad pokker man nu kalder det i dag 

Så slipper i også for at spekulere på om i sponsorerer hendes nye bryster eller lignende 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Til TS, hvis i får 7/7, så kan din kæreste blive fritaget for børnebidrag/underholdningsbidrag eller hvad pokker man nu kalder det i dag 

Så slipper i også for at spekulere på om i sponsorerer hendes nye bryster eller lignende 

Det har vi været inde på, men det er biomor (selvfølgelig) ikke interesseret i. 

Ordningen kommer fra d. 1 jan til at hedder 5/9, med 5 dage hos far. Min kæreste har kommet med forslag om at oprette en fælles konto, hvor børnepengene hver 3. Måned kom ind på, og så far og mor hver især havde er hævekort til kontoen. For så kunne man have derfra, når man skulle have nyt tøj, overtøj osv. 

Men der sagde biomor at det syntes hun ikke om, da hun så følte det var som om vi ville overvåge hvad hun brugte pengene på. Og altså, det har jo ikke noget med overvågning at gøre, men mere også hvis hun alligevel ikke magter at sørge for ordentlig tøj osv til dem, kunne man deles om det (eller vi kunne stå helt for det). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.