Er led og ked af vores situation med biomor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Tak for dine ord!

Jeg vidste godt, at mange af de beskeder som er kommet, ville komme netop fordi jeg er DEN kvinde. Hvilket også gør, at jeg næsten ikke orker at svare tilbage for at prøve at få dem til at forstå, fordi jeg tænker at det er en svær situation at prøve at forstå, hvis man ikke selv har prøvet det før. 
Jeg gør, som jeg har skrevet gentagne gange, intet for at "vinde" over biomor, for at stemple hende som en dårlig mor uden grundlag eller fordi jeg har jalousifølelser gemt et sted. Jeg reagerer fordi der er noget galt, og fordi jeg føler mig så frustreret og magtesløs ved at stå her på sidelinien, og få alt skraldet en gang om ugen når børnene kommer. 

Jeg er uddannet indenfor sundhedssektoren, og har arbejdet med børns udvikling fysisk som psykisk, hvilket gør at jeg altså har et vidensgrundlag at trække lidt på. Så kaster ikke med tomme dåser, så at måtte sige. Mange ting behøver man selvfølgelig også have en større viden for at forstå det store hele, men føler ikke lyst til at sidde og udlevere alt, da jeg for alt i verden ikke har lyst til at blive genkendt, og der skal komme ballade ud af det. Det har aldrig været min intention. 
Det ved jeg godt jeg måske heller ikke lige skrev i første indlæg, men det var nok også fordi det var mere et "river-håret-ud-på-mig-selv-snart"-luft indlæg. Fordi det bare tærer på mig, og jeg har brug for at høre fra nogle som måske selv havde stået i samme situation eller kunne nikke genkende til mange af de scenarioer man står i som bonusmor.