Hvor lang tid holdte i den store hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2014

Mother-love

MysteriousAngel skriver:

Jeg fødte en lørdag og mandag var den store afsted. Jeg har brug for at være alene med baby i starten så jeg kan lære dens signaler at kende. Det er svært når man har en som ikke kan forstå at man skal dele lige pludselig. Desuden tror jeg på faste rammer så mine børn har stort set aldrig "fri" uden grund. 

Min datter har normaltvis heller ikke fri uden grund. Det sker hun lige holder fri en enkelt dag i ny og næ.

men som udgangspunkt kommer hun afsted hver dag. 

Og jeg synes også det er rigtig fint at man vælger og holde fast i de normale rutiner. Og at man hurtig sender afsted igen for at man kan lære den bette ny at kende. 

Men jeg tænker meget på at det også betyder meget for storesøster at mærke at hun også har lov til at forholde sig til den lille ny og lære den nye situation at kende. 

Men jeg tror simpelthen også jeg må vente og se hvad hendes signaler er. For det kan godt være hun får brug for at komme afsted ligesom din gjorde. Og så skal jeg jo også mærke efter på mig selv. Netop fordi at selvom hendes far er der. Så har han en sygdom der gør at han ikke kan holde til træthed ligeså meget som vi alm. Mennesker kan. Fordi han hurtigere bliver stresset end vi normale mennesker gør. 

Men dejligt at høre fra nogen som også har sendt afsted med det samme. For at jeg ikke føler mig "ond" hvis det er det der er behov for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

Isabella_mor

Her fødte jeg fredag d 10 okt, og så var Villads hjemme i weekenden efter. Da det blev Mandag ville han gerne i børnehave og har villet det hver dag. Vi tvinger gam dog ikke afsted. Sidste uge havde han fri en dag og det har han også i denne uge. Han KEDER sig sådan når han bare går hjemme, og jeg har ikke kunnet det vilde efter fødslen. Så her har det bare fungeret bedst for alle at han kom i børnehave og det er i øvrigt et sundt tegn at han vil det, så det får han jo selvfølgelig lov til. Han er jo også lige startet i sin nye børnehave og han er MEGET glad for at gå der. Så det vil vi jo ikke forhindre ham i holdte vi ham hjemme, ville det ikke være hans  behov der blev opfyldt, men vores. 

Anmeld

22. oktober 2014

Mother-love

Isabella_mor skriver:

Her fødte jeg fredag d 10 okt, og så var Villads hjemme i weekenden efter. Da det blev Mandag ville han gerne i børnehave og har villet det hver dag. Vi tvinger gam dog ikke afsted. Sidste uge havde han fri en dag og det har han også i denne uge. Han KEDER sig sådan når han bare går hjemme, og jeg har ikke kunnet det vilde efter fødslen. Så her har det bare fungeret bedst for alle at han kom i børnehave og det er i øvrigt et sundt tegn at han vil det, så det får han jo selvfølgelig lov til. Han er jo også lige startet i sin nye børnehave og han er MEGET glad for at gå der. Så det vil vi jo ikke forhindre ham i holdte vi ham hjemme, ville det ikke være hans  behov der blev opfyldt, men vores. 

Jeg synes uden tvivl at hvis de har et ønske om at komme afsted så skal de også afsted. Og jeg tror også vi vil lade Isabella bestemme lidt på det område. For hvis hun ønsker at komme afsted så skal hun også afsted. Nu har hun altid været på deltid. Så hun er afsted fra 8.30-9 til 14-14.30 så hun har ikke lange dage og har aldrig haft det. 

Og dette vil jeg self blive ved med.

men forstår fuldt ud det i gør. Hvorfor holde dem hjemme hvis de vil afsted. Det er jo for deres skyld hvis de skal blive hjemme.

Anmeld

22. oktober 2014

Isabella_mor

Mother-love skriver:

Jeg synes uden tvivl at hvis de har et ønske om at komme afsted så skal de også afsted. Og jeg tror også vi vil lade Isabella bestemme lidt på det område. For hvis hun ønsker at komme afsted så skal hun også afsted. Nu har hun altid været på deltid. Så hun er afsted fra 8.30-9 til 14-14.30 så hun har ikke lange dage og har aldrig haft det. 

Og dette vil jeg self blive ved med.

men forstår fuldt ud det i gør. Hvorfor holde dem hjemme hvis de vil afsted. Det er jo for deres skyld hvis de skal blive hjemme.

Hvis han har et ønske om at blive hjemme så får han også lov til det. Men han plejer at fortryde det fordi at der ikke er nogen at lege med. Så han vil han sgu ikke blive hjemme hvis ikke der skal ske noget. Som i morgen der får vi besøg af en veninde og hendes børn. Og villads leger rigtig godt med dem, så det ville være synd hvis han ikke kunne være hjemme og lege med dem hans lillebror interesserer ham egentlig heller ikke særlig meget. 

Anmeld

22. oktober 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Vores pige var 4½ da hun blev storesøster. Hun fortsatte i BH som altid, dog med fridage/kortere dage efter behov, dvs når hun fortalte mig at hun gerne ville være hjemme eller hentes tidligt og så har jeg passet det ind i mellem lillebrors lure. Hun elsker sin lillebror og alle veninderne i BH er helt fjollede med ham

Anmeld

22. oktober 2014

Ellie79

Mother-love skriver:

hej piger.

jeg er 27+0 idag. Og har sådan gået og tænkt på hvor lang tid i havde den store hjemme efter den lille er/var kommet?

mine børne far og jeg bor ikke længere sammen pga han har posttraumatisk stress og simpelthen ikke fungere i småbørnsfamilie.

så vi måtte desværre tage den beslutning at han måtte flytte for sig selv for et par mdr siden.

men han vil være der den første tid efter lillebror er født. Da han jo også gerne vil have et forhold til ham. Og når han har brug for ro  vil min mor gå ind og hjælpe. 

Dette er self i starten indtil jeg er kommet ovenpå med ks og amning osv..

og jeg tænker det bedste vil være at storesøster den første tid er hjemme fra bhv for at hun kan være med idet at lillebror er kommet til verden.

Men hvor lang tid var jeres hjemme fra bhv? Hun vil være ca 3,5 år når han kommer.

Herhjemme var storesøster ret meget hjemme, de sidste 4 uger op til fødsel hyggede vi igennem. Efter jeg havde født var hun hjemme de 14 dage far også havde barsel. Derefter holdt vi 4 ugers ferie hvor hun jo også var hjemme. Jeg valgte så at have en ugentlig fridag med hende i hele min barsel skønt  jeg er ikke særlig god til at sende mine børn afsked når jeg er hjemme. Jeg tror ikke man ødelægger rutiner fordi ens barn har mange fridage. 

Anmeld

23. oktober 2014

Lise

Mother-love skriver:

Okay. Kom der ikke nogen reaktion når du afleverede ? Når nu han var blevet storebror?

Nej. det gjorde der ikke. Jeg tror faktisk bare at det var vigtigt for ham at hverdagen fortsatte.

Anmeld

23. oktober 2014

Hugoline.

Her bliver hun ikke holdt hjemme. Storesøster er knapt 2 1/2 når babyen kommer, hun elsker sin vuggestue og vil nok synes det er kedeligt at være hjemme, når mor bare ammer og sover 

Anmeld

29. oktober 2014

Rosamarie

Min datter blev 2 år en måned efter at jeg havde født. Jeg havde også tænkt at holde hende hjemme, men talte med sundhedsplejersken om det, som sagde, at de anbefaler at de kommer i vuggestue, når de er så små. 2 årige er stadig meget krævende, og baby har brug for mors fulde opmærksomhed og den store har brug for rutinen. Og min datter elsker sin vuggestue, og har så bare lidt kortere dage. Og kan mærke, at det er den rigtige beslutning for mig, da jeg nogle gange alligevel får dårlig samvittighed over ikke at give nok opmærksomhed til lillebror, de dage hvor storesøster er hjemme. Men kan selvfølgelig også få dårlig samvittighed over at aflevere hende - men sådan er det jo nok bare at være blevet mor til 2. Nu er lillebror 3 måneder, og begge børn stortrives og storesøster elsker lillebror og er meget omsorgsfuld overfor ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.