Hvor lang tid holdte i den store hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.419 visninger
38 svar
20 synes godt om
21. oktober 2014

Mother-love

hej piger.

jeg er 27+0 idag. Og har sådan gået og tænkt på hvor lang tid i havde den store hjemme efter den lille er/var kommet?

mine børne far og jeg bor ikke længere sammen pga han har posttraumatisk stress og simpelthen ikke fungere i småbørnsfamilie.

så vi måtte desværre tage den beslutning at han måtte flytte for sig selv for et par mdr siden.

men han vil være der den første tid efter lillebror er født. Da han jo også gerne vil have et forhold til ham. Og når han har brug for ro  vil min mor gå ind og hjælpe. 

Dette er self i starten indtil jeg er kommet ovenpå med ks og amning osv..

og jeg tænker det bedste vil være at storesøster den første tid er hjemme fra bhv for at hun kan være med idet at lillebror er kommet til verden.

Men hvor lang tid var jeres hjemme fra bhv? Hun vil være ca 3,5 år når han kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Mumto3

BørnehavebArn holdt vi hjemme i en uge da lillesøster blev født

Anmeld

21. oktober 2014

Mother-love

Mumto3 skriver:

BørnehavebArn holdt vi hjemme i en uge da lillesøster blev født

Tak for svar. Var det nemt nok for den store at skulle afsted igen efter den uge?

Anmeld

21. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi holdtr vores hjemme i en uge - han er lige blevet tre år. Derefter har han en fridag om ugen. 

Anmeld

21. oktober 2014

Mother-love

mor:) skriver:

Vi holdtr vores hjemme i en uge - han er lige blevet tre år. Derefter har han en fridag om ugen. 

Tak for svar. Hvordan reagerede han på at skulle afsted igen efter den uge? 

Den dag han så har fri, hvordan forløber dagen sig der? Hvad laver i. Og har det ikke været hårdt ikke at kunne lægge sig en lur når den lille sov?

Anmeld

21. oktober 2014

L&V

Vi havde vores den store hjemme i 5uger efter lillebror kom til verdenen. Det var fedt og ville ik gøre det anderledes 

Anmeld

21. oktober 2014

Mother-love

L&V skriver:

Vi havde vores den store hjemme i 5uger efter lillebror kom til verdenen. Det var fedt og ville ik gøre det anderledes 

Okay det var lang tid for ham at være væk fra bhv. Var det så ikke næsten at starte forfra med indkøring da han skulle  starte igen?

Anmeld

21. oktober 2014

LouiseEm

I torsdags blev storebror sendt i pasning hos familie. Fik planlagt kejsersnit fredag. Var hjemme lørdag hvor den store også kom hjem. Vi hyggede hjemme hele søndag, og igår mandag holdt han fri. Idag tirsdag var han i børnehave igen. Det er vigtigt for de store børn at passe deres rutiner selvom de får en søskende  

Han bliver snart 4.

Anmeld

21. oktober 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jer der vælger at holde den store hjemme har i da fuld ammet?? 

Tænker amme opstart kontra regulær tid med den store.

Anmeld

21. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mother-love skriver:

Tak for svar. Hvordan reagerede han på at skulle afsted igen efter den uge? 

Den dag han så har fri, hvordan forløber dagen sig der? Hvad laver i. Og har det ikke været hårdt ikke at kunne lægge sig en lur når den lille sov?

Altså min dreng var lige startet i børnehave så der var lidt mange skift i hans liv samtidig - så børnehave er han kub lige blevet glad for. Han ville absolut ikke afsted.

På hans fridag har vi leget i gården mens lillebror sov i barnevognen. Var vejret skidt legede vi indenfor. Vi leger bare med hans legetøj, tegner, maler, læser bøger og ser tegnefilm. Min dreng får stadig middagslur, men det passede sjældent sammen med den lille. Så ingen middagslur til mor. Det var lidt hårdt men også skønt synes min dreng nyder fridagene - han er blevet rigtig sød og kærlig overfor lillebror og forstående hvis mor lige skulle amme. Så synes klart fridagene er vigtige for herhjemme kan eftermiddage blive lidt for hektiske. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.