Hvor lang tid holdte i den store hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2014

lineog4

Mother-love skriver:

Okay det var lang tid for ham at være væk fra bhv. Var det så ikke næsten at starte forfra med indkøring da han skulle  starte igen?

Mine børn er hjemme 5 uger hver sommer, og jo selvsagt skal der lige tilvænning til når de starter op efter ferie (men ikke mere end efter en uges ferie), men slet ikke som en ny indkøring og de mange uger uden hverdag er guld værd.

Havde også de store hjemme 5 uger efter lillebror blev født og en uge før for den sags skyld fordi det lå i sommerferien - havde regnet med at sende dem afsted og havde en aftale med såvel børnehave som SFO om at vi så tiden an, men da det kom til stykket kunne jeg ikke bære at sende dem afsted i deres sommerferie så vi havde 5 skønne uger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

MorDk

Vores søn var knapt 2 da han blev storebror. Han var hjemme et par dage og så havde han kortere dage i VS. Det fungerede fint. Vi holdt os til vante  rutiner for ikke at lave for meget rod i "hans system" 

Anmeld

22. oktober 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde en hverdag som vi plejede. Det vil sige, at storebror kom i vs kl. 9 - 15. Han havde brug for, at komme afsted. Det var meget bedre, at jeg kunne koncentere mig om lillesøster og så have overskud til storebror når han kom hjem

Anmeld

22. oktober 2014

Mother-love

Tak for jeres svar. Det er lidt svært at finde ud af hvad der er bedst for min datter. Men vil nok holde hende hjemme lidt. Men er også lidt bekymret. for amningen kom aldrig til at fungere med min datter fordi jeg havde for lidt mælk. Og er lidt bange for det samme sker med lillebror. Men giver det self et forsøg.

Anmeld

22. oktober 2014

Lise

Min blev ikke holdt hjemme nogen dage - hans hverdag gik videre selvom han var blevet storebror. Han havde også lige skiftet institution, så det havde ikke været hensigtsmæssigt at holde ham hjemme.

Anmeld

22. oktober 2014

Mother-love

Lise skriver:

Min blev ikke holdt hjemme nogen dage - hans hverdag gik videre selvom han var blevet storebror. Han havde også lige skiftet institution, så det havde ikke været hensigtsmæssigt at holde ham hjemme.

Okay. Kom der ikke nogen reaktion når du afleverede ? Når nu han var blevet storebror?

Anmeld

22. oktober 2014

Maja_4000

Caroline var hjemme i de to uger far havde barsel (og i 2,5 uge inden fødslen, men det var på grund af skoldkopper) 

Hun var 3,5 da hun blevstoresøster

Anmeld

22. oktober 2014

spj

årgang84 skriver:

Jer der vælger at holde den store hjemme har i da fuld ammet?? 

Tænker amme opstart kontra regulær tid med den store.

Jeg havde min datter hjemme indtil min barsel stoppede med lillebror. Hun startede først i børnehave da hun var 3,5 og lillebror var 1 år og skulle i dagpleje. 

Jeg fuldammede til lillebror var ca. 6 måneder. Det var intet problem. Storesøster synes bare det var vildt spændende og sad tit ved siden af og ammede sine dukker 

Anmeld

22. oktober 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vores søn var 5 år og gik i BH da lillebror blev født. Storebror var (naturligvis) hjemme de første 14 dage, hvor far havde barsel - han skulle jo også vænne sig til den nye situation. Herefter var han  i Børnegave i to uger, og så holdt vi 4 ugers ferie sammen alle fire - en dejlig start. �� Da han startede i BH igen efter sommerferien var det med korte dage. Lillebror og jeg fulgte ham op ved 9-tiden og hentede igen mellem 13-14, hvis vi ikke fx. Var i Mødregruppe. Vh. Line

Anmeld

22. oktober 2014

MysteriousAngel

Jeg fødte en lørdag og mandag var den store afsted. Jeg har brug for at være alene med baby i starten så jeg kan lære dens signaler at kende. Det er svært når man har en som ikke kan forstå at man skal dele lige pludselig. Desuden tror jeg på faste rammer så mine børn har stort set aldrig "fri" uden grund. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.