Hvor lang tid holdte i den store hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
årgang84 skriver:

Jer der vælger at holde den store hjemme har i da fuld ammet?? 

Tænker amme opstart kontra regulær tid med den store.

Jeg ammer fuldt - i starten sover de små en del og farmand er der jo også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Mother-love

LouiseEm skriver:

I torsdags blev storebror sendt i pasning hos familie. Fik planlagt kejsersnit fredag. Var hjemme lørdag hvor den store også kom hjem. Vi hyggede hjemme hele søndag, og igår mandag holdt han fri. Idag tirsdag var han i børnehave igen. Det er vigtigt for de store børn at passe deres rutiner selvom de får en søskende  

Han bliver snart 4.

Tak for dit svar. Hvordan tog han at komme afsted i dag så?

jeg er nysgerrig på dette fordi jeg tænker at det må svært for de større søskende at skulle slippe den lille. Eller tænker de slet ikke i baner?

Anmeld

21. oktober 2014

Mumto3

Mother-love skriver:

Tak for svar. Var det nemt nok for den store at skulle afsted igen efter den uge?

Det kan jeg slet ikke huske. Jeg havde også en dreng på to og han var hjemme hele tiden. Det var skønt! Men klart synd for storebror på 4 år og skulle afsted som den eneste.

Anmeld

21. oktober 2014

LouiseEm

Tak for dit svar. Hvordan tog han at komme afsted i dag så?

jeg er nysgerrig på dette fordi jeg tænker at det må svært for de større søskende at skulle slippe den lille. Eller tænker de slet ikke i baner?

Han var meget stolt i morges da vi kom om i børnehaven. Råbte "LILLEBROR ER KOMMET UD!" da en af pædagogerne spurgte om han havde noget at fortælle. Han er dog ikke meget for at de andre børn skal se og røre ved lillebror, så det respekterer jeg. Han blev en smule ked af det da jeg gik, men der har intet været resten af dagen, han var glad igen 2 minutter efter - og han var meget glad for at komme tilbage til børnehaven Der var ikke nogen reaktion på adskillelsen fra lillebror. Tror ikke de tænker sådan - og han ved jo at lillebror ville komme med om og hente ham igen. 

Anmeld

21. oktober 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Herhjemme har den store haft en normal som muligt fra dag 1. Var indlagt så han kom hver dag ind og hyggede ved mig og sagde hej et par timer. Hjemme har han været Afsted som normalt også. Fra 9 til 15 ( sover stadig middagslur)  det idylliske ville det jo være ham var hjemme ved mig. Men amme opstart og baby der er vågen mange timer ad gangen og bruger mig som sut ville bestemt ikke være fair overfor ham. Han er og. Bliver enormt kærlig overfor søster og beskyttende selvom ha. Er Afsted. At han syntes det er fint jeg ammer jo men ikke hele tiden. 

Anmeld

21. oktober 2014

LinLin

Mine har slet ikke været holdt hjemme... De har fortsat deres dagligdag

Anmeld

22. oktober 2014

lineog4

Første og anden gang havde vi et børnehavebarn, hun kom afsted efter 3 dage og 4 dage, men havde så korte dage og fridage.

3. Gang havde vi et skolebarn og et børnehavebarn og lillebror blev født en uge inde i sommerferien, så der havde de en uge før han kom og 5 uger efter, fa var jo så også hjemme en del af tiden: 2 ugers barsel og 2 ugers ferie, så vi var to de første 4 uger af lillebrors liv. Det var så skønt at være sammen hele familien, og gjorde intet ved amningen eller andet.

Men var også skønt da de så startede skole og børnehave igen for så kunne jeg sidde og kigge på lillebror i maaaaange timer. Børnehavebarner havde så fast en fridag om ugen, og havde korte (nok for korte) dage og skolebarnet ja hun ville oftest ikke hjem fra SFO 

Anmeld

22. oktober 2014

L&V

Mother-love skriver:

Okay det var lang tid for ham at være væk fra bhv. Var det så ikke næsten at starte forfra med indkøring da han skulle  starte igen?

Det var mens hun gik i dagpleje og nej slet ikke. Det var i forbindelse med sommerferie så tror ik hun har tænkt det ku være anderledes og tænker os at det er givet så godt ud så hvis det havde været som at starte forfra havde det stadig været det værd for vi havde jo tiden der. Og den er virkelig værd at bruge

Anmeld

22. oktober 2014

Clisolka

Jeg holdte Bella hjemme de første par dage, og så kom hun afsted igen  Hun ville absolut ikke være hjemme med mor og far, men ville lege med sine venner i sin nye børnehave 

Hun havde lige skiftet fra vuggestue til børnehave, så hun var ikke til at stoppe  Så fik hun bare nogle kortere dage - og var pavestolt, når lillebror var med at hente hende 

Anmeld

22. oktober 2014

Monski

Mother-love skriver:

hej piger.

jeg er 27+0 idag. Og har sådan gået og tænkt på hvor lang tid i havde den store hjemme efter den lille er/var kommet?

mine børne far og jeg bor ikke længere sammen pga han har posttraumatisk stress og simpelthen ikke fungere i småbørnsfamilie.

så vi måtte desværre tage den beslutning at han måtte flytte for sig selv for et par mdr siden.

men han vil være der den første tid efter lillebror er født. Da han jo også gerne vil have et forhold til ham. Og når han har brug for ro  vil min mor gå ind og hjælpe. 

Dette er self i starten indtil jeg er kommet ovenpå med ks og amning osv..

og jeg tænker det bedste vil være at storesøster den første tid er hjemme fra bhv for at hun kan være med idet at lillebror er kommet til verden.

Men hvor lang tid var jeres hjemme fra bhv? Hun vil være ca 3,5 år når han kommer.

Anthon var 4 år og han var hjemme i 4 uger  

Vi havde tænkt at det skulle være 2 uger, men så blev han syg og var hjemme 2 ekstra uger .. Det var så hyggeligt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.