modesty skriver:
Hvis jeg var dig, så tror jeg at jeg ville acceptere at I er forskellige mennesker og gør tingene af forskellige årsager. Herhjemme blev vi også kun gift af praktiske årsager, men vi havde alligevel en super dejlig dag med lækker mad og masser af gode venner på en varm sommerdag i vores gård.
Hvis han er frisk på at holde en stille og rolig dag med nærmeste familie og venner og lidt hjemmelavet mad, hvorfor så ikke gøre noget hyggeligt ud af det?
Din løsning synes jeg bærer præg af bitterhed og trods, og jeg synes ikke at det er en fed måde at få papir på hinanden. Så ville jeg helt klart hellere sige til manden at I måtte betale det ekstra for en advokat. Du skal ikke tænkte tilbage på din bryllupsdag med fortrydelse og surhed overfor kæresten.
Du har helt ret i, at min løsning er bitter!
Jeg er forholdsvis romantisk anlagt, og har for flere år siden orienteret kæresten om, at jeg skulle giftes, hvis der bliver friet først - simpelthen fordi det betyder noget for mig. Jeg ville sådan ønske, at han ville gøre dét for mig. Det skal ikke være noget stor, han skal ikke på knæ, der skal ikke være nogen ring, bare han ville bruge et øjeblik på at vælge et tidspunkt og tænke over hvad han ville sige... Hans svar til det var, at piger jo også kunne tage initiativet. 
Men ja, tænker jeg bare skal acceptere, at vi er meget forskellige lige her, og så blive ved at insistere på en advokat til det praktiske. Og så må han jo overveje hvad han helst vil gå på kompromis med, og acceptere, at det kræver en lille smule ekstra af ham, hvis han virkelig gerne vil spare de penge...
Anmeld