Hvor meget har i til fornøjelse om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2014

LouiseEm

Vi har omkring 11000,- når alt er betalt. Efter mad cirka 8000. 

Jeg jeg ville ikke sætte mig så stramt i det som du beskriver. Hvor fedt er det lige at have et lækkert hjem, hvis man ikke har råd til at tage sine børn med en tur i zoo eller tivoli? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Rockertand

Hold da op, det er vildt med så lave rådighedsbeløb, det ville jeg have svært ved at leve med, vores rådighedsbeløb er enormt i forhold til de nævnte.

Anmeld

30. september 2014

Trekløver(:

Rockertand skriver:

Hold da op, det er vildt med så lave rådighedsbeløb, det ville jeg have svært ved at leve med, vores rådighedsbeløb er enormt i forhold til de nævnte.

Det har måske noget med alder at gøre, og hvor henne man er i livet, og hvor meget man vælger at spare op Vi spare fx utrolig meget op, da vi gerne vil kunne lægge en stor udbetaling til hus en dag. Derfor har vi 3000 tilbage til fornøjelse og når man har vænnet sig til at det er det man har og ikke 1 krone mere, så bliver det nemmere og en vane 

Anmeld

30. september 2014

jlp90

Jeg ved godt at det er lidt udenfor spm, men undre mig over den totale mangel på forsikringer og fagforeninger/akasse i budgettet. Jeg ville ikke kunne leve med så stramt budget hvis det var over en længere periode, men for en kort bemærkning synes jeg det er ok. 

Anmeld

1. oktober 2014

lille-fisen

Pt er vores rådighedsbeløb tilsammen omkring 16000 - men vi har heller ikke børn endnu og har prioriteret at færdiggøre lange uddannelser og er begge i arbejde. Og iøvrigt snoller vi langt fra alle pengene væk - virkelig langt fra.

jeg hæfter mig også ved at i ikke betaler til en a-kasse - når din kæreste bliver færdig skal han have muligheden for at komme på dagpenge, hvilket betyder at han skal betale til a-kasse. Synes det lyder som et meget stramt budget - jeg ville vente med at flytte til kæresten får job. Desværre er jobmarkedet bare benhårdt lige nu og i kan jo risikere at der går noget tid inden han kommer i arbejde

Anmeld

1. oktober 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hejsa!

Jeg skriver anonym, da jeg synes økonomi er lidt en privatsag og derfor ikke ønsker alle skal vide hvem jeg er

Min kæreste og jeg bor sammen med vores søn på 4 år til leje i noget gammelt møg og vil derfor rigtig gerne flytte især fordi jeg venter mig og der kommer en lille ny til januar

Vi har fundet HUSET til leje, men er i tvivl om, om vi kommer til at sidde for stramt i det, da lejen er noget højere end den nuværende..

Vi har når alle udgifter er betalt ikke rigtig nogle penge tilbage til "fornøjelse", udover vores opsparingskonto og børnepenge, men vores udgifter har vi regnet som følgende:

Vi har:

Husleje: 6800

Varme: 1100

Vand: 550

El: 500

Hvad har i andre af varme, vand og el forbrug? Det er et hus på 120 kvadratmeter, og vi vil jo til den tid være 2 voksne og 2 børn

Derudover:

Husholdning/mad: 3500

Opsparing: 750

Gavekonto: 750

Og så selvfølgelig de penge der i forvejen sættes ind på vores budgetkonto

Det vil sige det er når ALT er betalt, og der er sat penge af til gaver, at vi kun har vores familieydelse, samt et beløb på 750 om måneden, som normalt sættes på en opsparing

Det skal siges at det vil være for en relativ kort periode det vil være SÅ stramt, da min kæreste er færdiguddannet til januar 2016, og der jo helst skulle stige noget i hans indtægt, og indflytning først bliver fra 1. april 2015

Kom endelig med jeres meninger - hvad er i vandt til at "snolde" for om måneden og er det helt urealistisk? Det skal siges at vi i flere år har været vandt til kun at have meget lidt til os selv

ca. 100 kr

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Vi har omkring 11000,- når alt er betalt. Efter mad cirka 8000. 

Jeg jeg ville ikke sætte mig så stramt i det som du beskriver. Hvor fedt er det lige at have et lækkert hjem, hvis man ikke har råd til at tage sine børn med en tur i zoo eller tivoli? 

Det kan man jo så også sagtens, når vi har både opsparing og børnepenge til fornøjelse :-) 

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

jlp90 skriver:

Jeg ved godt at det er lidt udenfor spm, men undre mig over den totale mangel på forsikringer og fagforeninger/akasse i budgettet. Jeg ville ikke kunne leve med så stramt budget hvis det var over en længere periode, men for en kort bemærkning synes jeg det er ok. 

Vi har skam både forsikringer, akasse osv osv, men det er medregnet i vores nuværende budget jo Det jeg har skrevet her er blot de nye udgifter på det nye hus Alt andet er der selvfølgelig styr på Ku aldrig finde på at leve uden forsikringer, akasse osv :-) 

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Pt er vores rådighedsbeløb tilsammen omkring 16000 - men vi har heller ikke børn endnu og har prioriteret at færdiggøre lange uddannelser og er begge i arbejde. Og iøvrigt snoller vi langt fra alle pengene væk - virkelig langt fra.

jeg hæfter mig også ved at i ikke betaler til en a-kasse - når din kæreste bliver færdig skal han have muligheden for at komme på dagpenge, hvilket betyder at han skal betale til a-kasse. Synes det lyder som et meget stramt budget - jeg ville vente med at flytte til kæresten får job. Desværre er jobmarkedet bare benhårdt lige nu og i kan jo risikere at der går noget tid inden han kommer i arbejde

Vi er begge medlem af akasse

De udgifter jeg har skrevet her er blot de udgifter der er ved det nye hus :-) Det er alt i alt ca. 1300 dyrere om måneden end her hvor vi sidder nu, hvilket også betyder at vi allerede nu er vandt til stram økonomi da vi begge er under uddannelse Madkonto og opsparing er blot nævnt for i kunne se at der er sat af til mad osv

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Vi har måtte prioritere Vi ville gerne begge kunne læse på samme tid, men det betyder så også at der kommer nogle stramme år Tilgengæld kan vi nyde og spare sammen når vi er færdige :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.