Hvor meget har i til fornøjelse om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.361 visninger
47 svar
12 synes godt om
30. september 2014

Anonym trådstarter

Hejsa!

Jeg skriver anonym, da jeg synes økonomi er lidt en privatsag og derfor ikke ønsker alle skal vide hvem jeg er

Min kæreste og jeg bor sammen med vores søn på 4 år til leje i noget gammelt møg og vil derfor rigtig gerne flytte især fordi jeg venter mig og der kommer en lille ny til januar

Vi har fundet HUSET til leje, men er i tvivl om, om vi kommer til at sidde for stramt i det, da lejen er noget højere end den nuværende..

Vi har når alle udgifter er betalt ikke rigtig nogle penge tilbage til "fornøjelse", udover vores opsparingskonto og børnepenge, men vores udgifter har vi regnet som følgende:

Vi har:

Husleje: 6800

Varme: 1100

Vand: 550

El: 500

Hvad har i andre af varme, vand og el forbrug? Det er et hus på 120 kvadratmeter, og vi vil jo til den tid være 2 voksne og 2 børn

Derudover:

Husholdning/mad: 3500

Opsparing: 750

Gavekonto: 750

Og så selvfølgelig de penge der i forvejen sættes ind på vores budgetkonto

Det vil sige det er når ALT er betalt, og der er sat penge af til gaver, at vi kun har vores familieydelse, samt et beløb på 750 om måneden, som normalt sættes på en opsparing

Det skal siges at det vil være for en relativ kort periode det vil være SÅ stramt, da min kæreste er færdiguddannet til januar 2016, og der jo helst skulle stige noget i hans indtægt, og indflytning først bliver fra 1. april 2015

Kom endelig med jeres meninger - hvad er i vandt til at "snolde" for om måneden og er det helt urealistisk? Det skal siges at vi i flere år har været vandt til kun at have meget lidt til os selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Valle81

Mildest talt ikke en krone til sjov og ballade. Maks.500 kr om måneden��

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Mildest talt ikke en krone til sjov og ballade. Maks.500 kr om måneden��

Og det fungere fint for jer?

Vi har normalt aldrig haft vores børnepenge med som en del af budgettet, og det kommer de jo egentlig heller ikke her, mere som lidt ekstra til fornøjelse

Køber i bare tøj osv til ungerne når børnepengene kommer?

Anmeld

30. september 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hejsa!

Jeg skriver anonym, da jeg synes økonomi er lidt en privatsag og derfor ikke ønsker alle skal vide hvem jeg er

Min kæreste og jeg bor sammen med vores søn på 4 år til leje i noget gammelt møg og vil derfor rigtig gerne flytte især fordi jeg venter mig og der kommer en lille ny til januar

Vi har fundet HUSET til leje, men er i tvivl om, om vi kommer til at sidde for stramt i det, da lejen er noget højere end den nuværende..

Vi har når alle udgifter er betalt ikke rigtig nogle penge tilbage til "fornøjelse", udover vores opsparingskonto og børnepenge, men vores udgifter har vi regnet som følgende:

Vi har:

Husleje: 6800

Varme: 1100

Vand: 550

El: 500

Hvad har i andre af varme, vand og el forbrug? Det er et hus på 120 kvadratmeter, og vi vil jo til den tid være 2 voksne og 2 børn

Derudover:

Husholdning/mad: 3500

Opsparing: 750

Gavekonto: 750

Og så selvfølgelig de penge der i forvejen sættes ind på vores budgetkonto

Det vil sige det er når ALT er betalt, og der er sat penge af til gaver, at vi kun har vores familieydelse, samt et beløb på 750 om måneden, som normalt sættes på en opsparing

Det skal siges at det vil være for en relativ kort periode det vil være SÅ stramt, da min kæreste er færdiguddannet til januar 2016, og der jo helst skulle stige noget i hans indtægt, og indflytning først bliver fra 1. april 2015

Kom endelig med jeres meninger - hvad er i vandt til at "snolde" for om måneden og er det helt urealistisk? Det skal siges at vi i flere år har været vandt til kun at have meget lidt til os selv

lige nu.... 0 kr... 

vi er lige flyttet i hus og vi skal have nyt lån osv, og vi har så absolut ingen overblik over økonomien før vi har fået lånet på plads og lavet et budget og noget fællesøkonomi osv.

så sjov og ballade, det må vi finde til billige penge... indtil da.

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

lige nu.... 0 kr... 

vi er lige flyttet i hus og vi skal have nyt lån osv, og vi har så absolut ingen overblik over økonomien før vi har fået lånet på plads og lavet et budget og noget fællesøkonomi osv.

så sjov og ballade, det må vi finde til billige penge... indtil da.

Så du synes ikke vores situation lyder helt urealistisk?

Anmeld

30. september 2014

Trekløver(:

I gennemsnit har vi vel 3000 kr. tilbage efter alle faste udgifter inkl. mad og opsparinger er betalt. Vi er to voksne og 1 barn. 

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

I gennemsnit har vi vel 3000 kr. tilbage efter alle faste udgifter inkl. mad og opsparinger er betalt. Vi er to voksne og 1 barn. 

Okey, og så har i børnepengene ved siden af?

Anmeld

30. september 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Så du synes ikke vores situation lyder helt urealistisk?

Det kan jeg ikke rigtig tage stilling til... 

det har min hjerne slet ikke celler nok til lige for tiden. der er ALT for mange ting der kører rundt oppe i skallen på mig lige PT, så jeg har desværre ikke overskud til at gennemskue andres økonomi lige pt

Anmeld

30. september 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Okey, og så har i børnepengene ved siden af?

Ja de er ved siden af. Men til december starter vores datter i dagpleje så der får vi 2549 mindre om måneden til rådighed.

Anmeld

30. september 2014

debbie19

0 kr vi er begge på lav kh og får til sammen 10.000kr udbeltalt men har udgifter for 9978 kr hver mdr så ingen sjov og ballade her.. ingen udnødvendige ting ingen udemad og vi kommer aldrig nogle steder..

vi står og skal flytte i december da jeg ikke kan tåle denne lejelighed. der må vi låne os til pengene da vi ikke har råd selv :/ savner at kan købe en pizza eller noget nyt tøj har 3 par bukser og 5 t-shirts så vi vasker ofte herhjemme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.