Børn i soveværelset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

Blop2

2721 skriver:

Vores søn sover inde hos os og har aldrig kunnet lide at sove alene.

Og hvorfor skal han tvinges til at sove alene når, vi voksne heller ikke gør det?

Jeg tror ikke på at det er en dårlig vane eller fordi jeg ikke tager "kampen".

Jeg lytter til mit barn og han fortæller at han er bange for at sove alene og det respektere jeg.

han skal jo nok blive klar på et tidspunkt.

lyt til din mavefornemmelse, hvad siger den dig?

har han brug for den tryghed det er at ligge hos mor og far om natten, eller handler det om noget andet?

min dreng er forresten 4,3 år og heg syntes ikke han er "for stor"

Dejligt at høre;o) 

han er jo tydligt mest tryg oppe hos os for der sover han natten igennem hvor han modsat er konstant vågen på eget værelse og ikke vil falde i søvn før han er så træt at han ikke har noget valg. 

Man tænker nok for meget over hvad andre tænker, istedet for at se på hvad fungere for os og bare følge sit hjerte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

Mor til Ella

Min datter på 2,5 SKAL puttes i egen seng på eget værelse. Der er en "regl" jeg har.

men vågner hun om natten og græder lidt putter jeg hende igen i egen seng, intet problem. MEN kommer hun ind om natten til mig får hun også lov at sove der, det sker måske en gang hver 14 dag�� 

synes det er hyggeligt, men det skulle ikke være hver nat. Synes også det kan blive en dårlig vane.

Anmeld

28. september 2014

2721

Blop2 skriver:

Dejligt at høre;o) 

han er jo tydligt mest tryg oppe hos os for der sover han natten igennem hvor han modsat er konstant vågen på eget værelse og ikke vil falde i søvn før han er så træt at han ikke har noget valg. 

Man tænker nok for meget over hvad andre tænker, istedet for at se på hvad fungere for os og bare følge sit hjerte.

Det tror jeg desværre ofte er et problem, når man vælger at gøre noget som skiller sig lidt ud, men tro mig, der er rigtig mange børn der sover hos eller mellem mor og far, det er bare ikke dem det råber højest.

følg du bare dit hjerte med god samvittighed

Det er da også 100 gange bedre for ham at få en uafbrudt natte søvn og jer for den sags skyld.

vores børn bliver så hurtigt store allerede og de fleste børn bruger rigtig meget tid væk fra mor og far, så hvis han bliver fyldt op på tryghed om natten og får mærket at I er der er det jo kun skønt

Anmeld

28. september 2014

lineog4

Det er jo kun forkert hvis I ikke trives med det....

Jeg nyder at gå i seng med en bog og derfor ønsker jeg mine børn starter på eget værelse (de er 4, snart 7 og 11). Da de var små sov de på vores værelse til de var 2 1/2 og 1 og 1... 

Men men men men der er ikke mange nætter hvor vi har sengen alene, og det er både hende på 11 og ham på 4 der kommer trippende - mellemste manden sover bedst alene, men aov en af sine sjældne gange hos os helt fra start i fredags fordi han pludselig var bange for mus, ja faktisk endte det med mig og 3 børn i sengen og far på sofaen 

Jeg kan ikke sige nej når de kommer listende, ja nogen gange vågner jeg knapt - og jeg nyder rent faktisk at vågne op og se ind i deres sovende ansigter, er der noget der kan gøre en mere varm i hjertet?

Så gør det som føles rigtigt for jer...

Anmeld

28. september 2014

esiuol22

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Andre hvor jeres barn/børn os sover i soveværelset?

Skal lige siges, at lillesøster på 7 uger os sover i soveværelset.

Tak fordi i gad læse med...

Jeg syntes det er rarest at sove uden børn, da jeg roder en del rundt og bliver lidt bange for at forstyrrer barnet i deres søvn.

Ser ikke noget forkert i at sove sammen, hvis det fungere og forældre holder voksenhyggestunderne et andet sted ind der hvor børnene er.

Anmeld

28. september 2014

Ka+Ma=Be

Jeg tror efterhånden,  at det er ret almindeligt at samsove!  

Min dreng på 3 år sover hos os og har gjort det siden han blev født. Han har sin egen seng op af vores og det er meget forskelligt om han sover i den eller hos os. Det bestemmer han sådan selv - og det er rimeligt 50/50 hvad han lige vil.

Det var måske ikke sådan, jeg forestillede mig situationen, da han var baby, men ikke desto mindre er det bare skide hyggeligt og trygt.  For os alle sammen vel at mærke Vi bor i en toværelses lejlighed, som vi ikke har mulighed for at flytte fra og så er sovesituationen nu engang bare blevet sådan  

Som de andre skriver - hvis det føles rigtigt for jer, så er det, det også!

Anmeld

29. september 2014

LLT.

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Andre hvor jeres barn/børn os sover i soveværelset?

Skal lige siges, at lillesøster på 7 uger os sover i soveværelset.

Tak fordi i gad læse med...

Det kunne være liam du beskrev

han er 2,4 år og kan pt heller ikke sove selv, så han sover i vores seng! Det tager jeg overhovedet ikke tungt og ved det bare er en tid hvor han har behov for mere tryghed og den får han selvfølgelig

Anmeld

29. september 2014

Bshizzle

Har ikke læst alle tråde.. Men blot give mit svar 

Her hjemme sover begge børn på deres værelse! Bum..

jeg putter dem gerne 10 gange på deres eget værelse hvis det er, ellers så ligger jeg mig på en madras inde på deres værelser!! 

Heldigvis har begge mine børn (3 år om 6 dage og den store på snart 9 år) et godt sovehjerte.. 

Jeg laver præcis den samme rytme om aften, så de kan finde ro og ved at nu skal de sove. 

Tager MAX 2 sange, så er det godnat 

Mit råd ville være at få barnet ind på værelset igen, og få sengen væk fra dit soveværelse! 

Måske ta en madras og sov inde på barnets værelse i en periode indtil barnet lærer at sove på dens eget værelse. 

Samme rytme... Evt samme sange eller historie 

Derefter kan du begynde efter noget tid at liste dig ind i din egen seng. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.