Børn i soveværelset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er af den holdning at børn godt må komme ind og sove i soveværelset, hvis det er den tryghed de søger. Mange voksne sover jo også bedst når deres partner sover ved siden af dem, at høre en andet menneske trække vejret og følelsen af ikke at være alene, så selvfølgelig skal man imødese at børn også kan have den slags behov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej, det må de ikke....

så bliver de trøstet, og beroliget og puttet i egen seng igen... 

Her har det ALDRIG været et problem, og der går max 5 min så sover hende af min(for ja jeg tjekker)

her er hende af min banke for torden, og så putter vi os på sofaen hvis det er helt galt, for alle sover af h til hvis vi ligger i soveværelset...

hvordan folk gør ved dem må de om.. men ofte ser jeg det som en dårlig vane, hvor det er nemmere at lade dem ligge end at tag kampen... og har tit oplevet det er forældres behov for at sove i samme rum frem for børnenes....

Men det er jo blot min mening...

Altså det første år anbefales det af sundhedsstyrelsen at man sover i samme rum grundet risiko for vuggedød. 

Jeg vil helst have vores den store sover i egen seng da han ligger lidt uroligt, men har han en periode hvor han er bange for trolde og spørge om at sove i vores seng, så kunne jeg ikke finde på at sige nej. Det er blot en lille tid fase. 

Da vi fik den lille ville den srore også sove hos os og det kan jeg da godt forstå. Hele familien sover i et rum undtaget det ene barn. 

Så nej synes absolut ikke det er mine behov 

Anmeld

28. september 2014

Nystart

mor:) skriver:

Altså det første år anbefales det af sundhedsstyrelsen at man sover i samme rum grundet risiko for vuggedød. 

Jeg vil helst have vores den store sover i egen seng da han ligger lidt uroligt, men har han en periode hvor han er bange for trolde og spørge om at sove i vores seng, så kunne jeg ikke finde på at sige nej. Det er blot en lille tid fase. 

Da vi fik den lille ville den srore også sove hos os og det kan jeg da godt forstå. Hele familien sover i et rum undtaget det ene barn. 

Så nej synes absolut ikke det er mine behov 

Det var ikke den anbefaling jeg fik for knap 9 år siden... 

Det er fint at andre ser det som ok at sove i et rum...

men her kommer det aldrig til at ske, for her fungere det bare ikke...

Anmeld

28. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Blop2 skriver:

Han har sovet på eget værelse, men blev ved med at komme op i vores soveværelse flere gange om natten og bliver mere og mere vågen, og til sidst vil han ikke sove. Så er han vågen midt om natten. 

Han har sin egen seng på værelset og så har vi en rejseseng vi slår op til ham i soveværelset.

han plejer, at sidde i sin seng og se 15 min. Tegnefilm til at falde til ro på, og bagefter siger vi godnat og slukker lyset. 

Går vi ud følger han efter også efter nr. 50 gang så vi sidder ved ham til han sover.

Hvor gammel er han? 

Jeg tror nu det med rejseseng gør at han bliver ved med at komme ind til jer. Har I prøvet at hive en madras ind i hans værelse og så ligge dig der til han sover.

mener at have læst at fjetnsyn lige inden puttetid ikke er så godt - noget med at det har en stressende virkning på barnet.

Det kan være i skal starte et nyt putteritual - her har vi i et godt stykke tid sunget to til tre sange. Nu er vi begyndt at læse en lillr historie. 

Anmeld

28. september 2014

BinaMor

selvfølgelig må børn komme i soveværelset hvis det fungere for én.

hvis du hader det/ikke får sovet osv så fungere det jo ikke.

men får i en god søvn så er det da pissehamrende ligegyldigt hvor man sover. så længe man sover.... ? der ingen regel om børn skal sove alene... det er mest her i vesten vi er sådan lidt... bum bum.... ego-sovere...vi er egentlig de eneste der udøver det hvis man kigger på dyreriget... de sover også med deres børn indtil de selv kan beskytte sig selv. det er overhovedet ikke logisk at vi smider dem på eget værelse. jeg hader også sove alene og jeg er da voksen? (på trods af jeg ikke fik lov til mor og fars soveværelse.... så hvorfor SKAL en 2 årige/1 årige/ 1uge gammel barn så lærer det? hm...

jeg sov med mine til de var cirkus 3-4 år. nu kommer de på eget værelse (og de sover sammen) jeg gider ikke mere. så det fungere ikke mere.. er dog all in for det!

Anmeld

28. september 2014

Missy_B

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Andre hvor jeres barn/børn os sover i soveværelset?

Skal lige siges, at lillesøster på 7 uger os sover i soveværelset.

Tak fordi i gad læse med...

Intet er forkert hvis det fungerer hos jer

vi har ikke plads til børn i soveværelset, så vi må tage kampen eller sove på madras på børnenes værelser

Anmeld

28. september 2014

Mumto3

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Jeg synes det lyder fornuftigt, at når lillesøster sover hos jer, at storebror så også får lov til det.

Anmeld

28. september 2014

Karina84

Det er lige før at jeg vil sige desværre kommer vores børn ikke ind til os om natten.

Fra de var en 3-4mdr. har de sovet på eget værelse, og det har bare gået super godt. Selv da den store fik juniorseng, gik (og det gør han stadig ikke) han ikke ud af sengen, heller ikke om morgenen står han ud af den før vi står ved siden af og siger det er okay.

Og det er altså ikke fordi vi har været specielt konsekvente omkring det, kun ved puttetid da de kom over i tremmesengen, men igen, det forløb uden problemer.

Selv når de er syge finder de bedst ro i deres egen seng.

En gang imellem synes jeg da at det kunne være hyggeligt nok hvis de engang imellem ville putte sammen med os.

Men nu må vi se, måske bliver lillesøster helt anderledes, når hun selv kan stå ud af sengen og så bliver det måske hende der kommer rendende om natten. So far, er der intet tegn på det 

Anmeld

28. september 2014

tribk

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Vores historie:

Næ jeg synes det lyder helt rigtigt

Min søn på 3 år sover imellem os hver nat. Han bliver også puttet der om aftenen. Vi har ovenikøbet lige købt en fin ny juniorseng til hans værelse, men han sover ikke i den overhovedet. Det passer mig fint, og vi sover alle tre fantastisk.

Jeg nyder det så længe det varer

Anmeld

28. september 2014

2721

Vores søn sover inde hos os og har aldrig kunnet lide at sove alene.

Og hvorfor skal han tvinges til at sove alene når, vi voksne heller ikke gør det?

Jeg tror ikke på at det er en dårlig vane eller fordi jeg ikke tager "kampen".

Jeg lytter til mit barn og han fortæller at han er bange for at sove alene og det respektere jeg.

han skal jo nok blive klar på et tidspunkt.

lyt til din mavefornemmelse, hvad siger den dig?

har han brug for den tryghed det er at ligge hos mor og far om natten, eller handler det om noget andet?

min dreng er forresten 4,3 år og heg syntes ikke han er "for stor"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.