Børn i soveværelset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

Linkae

Iøvrigt vil min datter på 9 år gerne stadig om hun må få en nát i soveværelset så ophøre ikke sådan lige.. 

Det er også sket at de har fået lov en enkel nat at blive nede hvis de kom ned, men som udgangspunkt ønsker jeg ikke børn i mit soveværelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

modesty

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Andre hvor jeres barn/børn os sover i soveværelset?

Skal lige siges, at lillesøster på 7 uger os sover i soveværelset.

Tak fordi i gad læse med...

Nej, jeg synes bestemt ikke at det er forkert. Jeg synes at I skal gøre hvad der er bedst for jer og jeres søn. 

Anmeld

28. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Blop2 skriver:

Jeg tager også gerne kampen op, men har barnet ikke et behov for ekstra tryghed siden de kommer op til os i soveværelset flere gange om natten? Ellers ville han vel blive liggende i sin egen seng. 

Har du nogle gode råd til hvordan man får ham til, at holde op med at løbe ud af værelset hele tiden og istedet blive liggende i sin seng til han sover?

Har han altid sovet i soveværelset? 

Hvorfor er der to senge til ham? 

Altså det er ikke forkert, jeg ville bare ikke gide det fast. Hvad med jeres putteritual - hvordan plejer det se ud?

Anmeld

28. september 2014

Nystart

mor:) skriver:

Også hvis de er inde i en periode hvor de er utrygge/ked af det/bange/har mareridt osv. Må de så heller ikke? 

Nej, det må de ikke....

så bliver de trøstet, og beroliget og puttet i egen seng igen... 

Her har det ALDRIG været et problem, og der går max 5 min så sover hende af min(for ja jeg tjekker)

her er hende af min banke for torden, og så putter vi os på sofaen hvis det er helt galt, for alle sover af h til hvis vi ligger i soveværelset...

hvordan folk gør ved dem må de om.. men ofte ser jeg det som en dårlig vane, hvor det er nemmere at lade dem ligge end at tag kampen... og har tit oplevet det er forældres behov for at sove i samme rum frem for børnenes....

Men det er jo blot min mening...

Anmeld

28. september 2014

Blop2

mor:) skriver:

Har han altid sovet i soveværelset? 

Hvorfor er der to senge til ham? 

Altså det er ikke forkert, jeg ville bare ikke gide det fast. Hvad med jeres putteritual - hvordan plejer det se ud?

Han har sovet på eget værelse, men blev ved med at komme op i vores soveværelse flere gange om natten og bliver mere og mere vågen, og til sidst vil han ikke sove. Så er han vågen midt om natten. 

Han har sin egen seng på værelset og så har vi en rejseseng vi slår op til ham i soveværelset.

han plejer, at sidde i sin seng og se 15 min. Tegnefilm til at falde til ro på, og bagefter siger vi godnat og slukker lyset. 

Går vi ud følger han efter også efter nr. 50 gang så vi sidder ved ham til han sover.

Anmeld

28. september 2014

EAF

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Andre hvor jeres barn/børn os sover i soveværelset?

Skal lige siges, at lillesøster på 7 uger os sover i soveværelset.

Tak fordi i gad læse med...

Så stor en dreng?  Vores er 4.5 år og sover hos os fra tid til anden, sidst sov han hos os i 5-6 måneder. Vi er kun glade for at kunne give ham den tryghed at vide at han altid kan komme ind til os. Han kan sagtens sove selv uden problemer hele natten hos sig selv, men i perioder er smørhullet mellem mor og far altså bedst  Vi har dem kun så kort tid, så hos os går der ikke noget af os at give plads til vores søn  

Anmeld

28. september 2014

Lilotte87

Jeg tror på at børn der sover hos deres forældre får tanket rigtig godt op på "nærhedskontoen".

Vores datter sover i vores seng. Hun er så også kun 15 måneder, men hun må sove i vores soveværelse så længe hun har lyst. 

Det er meget langt fra vores verden at afvise vores barn, hvis det ønsker at putte hos os. 

Det der er vigtigt er at man forældrene imellem er enige. Det skal jo helst ikke lave gnidninger i parforholdet at ynglet ligger i soveværelset ;-) 

Jeg synes du lyder som en dejlig mor der imødekommer din søns behov <3 

Anmeld

28. september 2014

Blop2

Lilotte87 skriver:

Jeg tror på at børn der sover hos deres forældre får tanket rigtig godt op på "nærhedskontoen".

Vores datter sover i vores seng. Hun er så også kun 15 måneder, men hun må sove i vores soveværelse så længe hun har lyst. 

Det er meget langt fra vores verden at afvise vores barn, hvis det ønsker at putte hos os. 

Det der er vigtigt er at man forældrene imellem er enige. Det skal jo helst ikke lave gnidninger i parforholdet at ynglet ligger i soveværelset ;-) 

Jeg synes du lyder som en dejlig mor der imødekommer din søns behov <3 

Tusind tak...

vi er begge enige om det, for han søger jo op til os hver dag og flere gange om natten. Inden vi putter om aftenen siger han sove ved mor og siger jeg så nej du skal i din egen seng, siger han nej nej sove ved mor. Og mit hjerte bliver knust når han så sidder med tårer i øjnene. 

Overgivetr mig nok for nemt, men vil bare han er tryg.

Anmeld

28. september 2014

Lilotte87

Blop2 skriver:

Tusind tak...

vi er begge enige om det, for han søger jo op til os hver dag og flere gange om natten. Inden vi putter om aftenen siger han sove ved mor og siger jeg så nej du skal i din egen seng, siger han nej nej sove ved mor. Og mit hjerte bliver knust når han så sidder med tårer i øjnene. 

Overgivetr mig nok for nemt, men vil bare han er tryg.

Når det føles forkert i dit hjerte ikke at lade ham sove hos dig, så er det forkert! 

Find ro med at sådan gør i hjemme hos jer og klap dig selv på skulderen. 

Jeg sov også i min mors seng som barn og jeg er sådan nogenlunde normal i dag ;-) 

Mit hjerte ville ikke kunne klare at nægte mit grædende barn den tryghed <3 

Anmeld

28. september 2014

SandraXOXO

Vores må gerne komme ind i soveværelset og sove hver nat, de er knap 7, 4 og 2 år :-) hvorfor skulle de sove alene når min mand og jeg sover sammen? At have en (eller flere) at sove med er tryggst i min verden. Det ser vi også tydeligt for tøserne deler værelse og vil sjældent ind til os, imens knægten der sover alene står op og lægger sig ind hos os 5 ud af 7 nætter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.