Børn i soveværelset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.902 visninger
37 svar
82 synes godt om
28. september 2014

Blop2

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Andre hvor jeres barn/børn os sover i soveværelset?

Skal lige siges, at lillesøster på 7 uger os sover i soveværelset.

Tak fordi i gad læse med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

Mami

Nææ min søn på 2 år kommer ind hos os hver nat ved 1 tiden og sover hos os

Anmeld

28. september 2014

De3Guldklumper

Vores søn på 5 og datter på 6 kommer også stadig om natten. 

Så ofte et vi 5 i soveværelset da lillesøster sover derinde. 

Jeg gjorde det da også selv da jeg barn. Tror faktisk jeg var omkring 11 år inden jeg stoppede med at vandre om natten

Anmeld

28. september 2014

Nystart

Her er der ingen børn i soveværelset.. og kommer der , kommer de pænt i deres egen seng igen..(om det så er 10 gange på en nat) 

Hende af min er vænnet til fra hun var ca 3 mdr til at sove i sin egen seng på sit eget værelse, og det samme kommer til at ske når lillebror kommer

hende af min kan få lov en sjælden gang imellem at sove i min seng hvis kæresten er på øvelse, og vi har hygge aften.. (hun er 8)

Men nej jeg har den indstilling at børn bør sove i sin egen seng, på sit eget værelse, os selvom der er arbejde ved det....

Anmeld

28. september 2014

Linkae

Det du gør er vel ikke mere forkert/rigtig end hvad andre gør, MEN jeg ville absolute aldrig have et barn fast i mit soveværelse i den alder. Desuden vil jeg at mine børne kan lægge sig til, at sove uden jeg behøver at ligge ved siden af. Når putte ritualerne er overstået siger vi godnat og lukker døren og så sover de som regel alle 3 pænt i deres senge til næste morgen. Ved sygdom er de naturligvis ved os. 

Jeg er af den overbevisning af jo før man tager "kampen"jo nemmere er det for barnet og en selv for et barn på knap 3 år kan være ganske standhaftig og klart med stærke reaktioner i starten det er jo vant til at være ved far og mor.

trives i med det som familie så er det vel ikke et problem? Hvis ikke ville jeg tælle kampen op en gang for alle.

Anmeld

28. september 2014

Blop2

Linkae skriver:

Det du gør er vel ikke mere forkert/rigtig end hvad andre gør, MEN jeg ville absolute aldrig have et barn fast i mit soveværelse i den alder. Desuden vil jeg at mine børne kan lægge sig til, at sove uden jeg behøver at ligge ved siden af. Når putte ritualerne er overstået siger vi godnat og lukker døren og så sover de som regel alle 3 pænt i deres senge til næste morgen. Ved sygdom er de naturligvis ved os. 

Jeg er af den overbevisning af jo før man tager "kampen"jo nemmere er det for barnet og en selv for et barn på knap 3 år kan være ganske standhaftig og klart med stærke reaktioner i starten det er jo vant til at være ved far og mor.

trives i med det som familie så er det vel ikke et problem? Hvis ikke ville jeg tælle kampen op en gang for alle.

Jeg tager også gerne kampen op, men har barnet ikke et behov for ekstra tryghed siden de kommer op til os i soveværelset flere gange om natten? Ellers ville han vel blive liggende i sin egen seng. 

Har du nogle gode råd til hvordan man får ham til, at holde op med at løbe ud af værelset hele tiden og istedet blive liggende i sin seng til han sover?

Anmeld

28. september 2014

Trekløver(:

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Har længe haft lyst til, at høre jer andre herinde hvordan i har det med, at børnene sover i soveværelset?

Vores historie:

Vi har en søn på 2,9 år. Han sover på nuværende tidspunkt hos os i soveværelset, godt nok i hans egen seng.

Vi har prøvet at putte ham på eget værelse, men selve putningen tager i hvert fald mindst en time og vi skal sidde dernede ellers løber han konstant ud af rummet. Når kl. bliver omkring midnat kommer han op i soveværelset og vil putte hos os. Har prøvet med, at lægge ham tilbage i hans egen seng når han er faldet godt i søvn igen, men max. 30 efter står han i soveværelset igen.

Han får sværer og sværer ved, at falde ordentligt i søvn igen jo flere gange han er vågen. 

Nu putter vi ham i soveværelset omkring kl. 19, lægger os ved siden af i max. 30 min. Og så sover han uden at vågne resten af natten.

syntes i det er meget forkert, at så stor en dreng ikke sover på hans eget værelse?

Vores datter op 14 måneder bliver puttet i sin egen seng kl. 19.30, og næsten hver nat vågner hun ved 1 tiden, og vil kun sove videre imellem os i soveværelset og det får hun lov til så længe hun vil. Inden man ser sig om gider de ikke mere, og jeg tænker  at de jo må have brug for trygheden. 

Så jeg ville da lade jeres søn sove inde hos jer, men sørger for at han ikke kommer "væk" fra sin egen seng, dvs. jeg ville putte ham i egen seng, og så give ham lov at sove videre hos jer hvis han vågner  

Anmeld

28. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Nystart skriver:

Her er der ingen børn i soveværelset.. og kommer der , kommer de pænt i deres egen seng igen..(om det så er 10 gange på en nat) 

Hende af min er vænnet til fra hun var ca 3 mdr til at sove i sin egen seng på sit eget værelse, og det samme kommer til at ske når lillebror kommer

hende af min kan få lov en sjælden gang imellem at sove i min seng hvis kæresten er på øvelse, og vi har hygge aften.. (hun er 8)

Men nej jeg har den indstilling at børn bør sove i sin egen seng, på sit eget værelse, os selvom der er arbejde ved det....

Også hvis de er inde i en periode hvor de er utrygge/ked af det/bange/har mareridt osv. Må de så heller ikke? 

Anmeld

28. september 2014

Linkae

Blop2 skriver:

Jeg tager også gerne kampen op, men har barnet ikke et behov for ekstra tryghed siden de kommer op til os i soveværelset flere gange om natten? Ellers ville han vel blive liggende i sin egen seng. 

Har du nogle gode råd til hvordan man får ham til, at holde op med at løbe ud af værelset hele tiden og istedet blive liggende i sin seng til han sover?

Det handler jo og tryghed og vaner. 

Mit eneste råd er, at putte barnet i sin egen seng når man ved barnet er nået tidspunktet for at det er træt men ikke overtræt. Lav et putte ritual f.eka nat sang, læse en bog kys og kram og sig så godnat og gå.. I starten vil barnet naturligvis komme igen og igen, men så er det blot at gå tilbage uden at være sur og ønsk barnet godnat igen. Siger tilmed" nu vil jeg have du bliver i din seng"

Det trækker tænder ud. Selvom jeg har haft mine børn på eget værelse fra de var imellem 4-5 mdr har vi haft perioder hvor de prøvede os af bland andet da de overgik til juniorseng. 

Vi har også haft stor gavn af klistremærker belønning dog var de ældre end 3 år

Anmeld

28. september 2014

Maise86

Blop2 skriver:

Hej allesammen....

Vores historie:

Hos mig har vi samsovning. 

Jeg har to børn på hhv 3 og 5 år. Jeg er alene med dem og natteroderiet tog simpelthen for meget energi, så jeg har valgt at udvide sengen så den nu er 4 meter bred og vi alle kan være her. 

Det fungerer rigtig fint og vi får alle 3 vores nattesøvn uden den bliver afbrudt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.