Ikke flere dårlige undskyldninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Plysbjørnen

dem har jeg ind til nu været mester i at finde, men fra om 1½ uge skal jeg til at gå til kontrol vejning hos lægen en gang i ugen. Så nu er der jo ingen vej uden om for nu skal jeg jo til at forklare mig fra hvorfor at vægten stiger i stedet for at falde som den skal...

Hoppede lige på vægten der ude, og nej den er jeg absolut under ingen omstændighedder gode venner med... Den sagde meget, alt for meget, jeg har ca 35 kg ren overvægt, alt efter hvad jeg bør veje...

Nå men ønsk mig held og lykke jeg orker ikke mere.. og kryds lige bare lidt fingre for at det lykkedes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Lene76

det er f godt gået at du ligesfrem har snakket med lægen om det.... super ide at ta derud og blive vejet, og som du selv siger at skulle forklare lægen hvorfor den er gået op..... men jeg tror på at du NU er klar så nu går vægten kun nedad.... pøj pøj med det glæder mig til at følge det.

Blir det en fast veje dag el?? så ku vi alle herinde jo gøre det til en fast tråd den en gang om ugen.....og se om vi alle kan holde det dennegang

jeg ved du kan jeg ved du kan....... hehe (har lige læst thomastog for dpungerne inden de sku sove)

knus Lene

Anmeld

20. august 2009

Plysbjørnen

Regner med at det bliver fast om Mandagen, men det kommer jo lidt an på hvordan det passer med at få tid... Men kunne se at min egen vægt var enig med Lægens så må jeg bare veje mig selv her hjemme ellers... Skal i hvert fald starte nede ved lægen d. 31...

Jeg skal holde det, både for min egen, Kai's og ikke mindst børnenes skyld... Men mest for min egen, for jeg bliver så ked af det hver gang vægten stiger... Og ja så går det helt galt for mig...

Anmeld

20. august 2009

Lene76

Trold skriver:

Regner med at det bliver fast om Mandagen, men det kommer jo lidt an på hvordan det passer med at få tid... Men kunne se at min egen vægt var enig med Lægens så må jeg bare veje mig selv her hjemme ellers... Skal i hvert fald starte nede ved lægen d. 31...

Jeg skal holde det, både for min egen, Kai's og ikke mindst børnenes skyld... Men mest for min egen, for jeg bliver så ked af det hver gang vægten stiger... Og ja så går det helt galt for mig...

kender godt det med at man ser sig selvv i spjlet og tænker hvordan f kunne jeg bare lade det stå til...... også blir man bare så gal på sig selv.

Men vi må bare op på hesten og derud......  hep hep

Anmeld

20. august 2009

Lise

Men så er det bare igang og være POSITIV omkring det  Og huske at glæde sig over de små sejre. Lad være med at tænke på at du skal tabe 35 kg, men at du måske skal tabe 1 kg indenfor den næste uge. Når det så lykkes, så kan man jo tænke på hvad man har gjort anderledes og glædes ved den følelse det gav at se vægten dale, og så tænke på at man da sagtens kan gøre det én uge mere....

Drop sukker, hvidt brød, hvid pasta, og hvide ris - så skal du se mirakler

Sig endelig til hvis du skal have nogle gode råd mht. kost.

Held og lykke! Du kan godt - det kan være hårdt arbejde, men man bliver så glad når det går den rigtige vej....

Lise - som gerne ville have været ernæringsekspert

Anmeld

20. august 2009

Plysbjørnen

Lise skriver:

Men så er det bare igang og være POSITIV omkring det  Og huske at glæde sig over de små sejre. Lad være med at tænke på at du skal tabe 35 kg, men at du måske skal tabe 1 kg indenfor den næste uge. Når det så lykkes, så kan man jo tænke på hvad man har gjort anderledes og glædes ved den følelse det gav at se vægten dale, og så tænke på at man da sagtens kan gøre det én uge mere....

Drop sukker, hvidt brød, hvid pasta, og hvide ris - så skal du se mirakler

Sig endelig til hvis du skal have nogle gode råd mht. kost.

Held og lykke! Du kan godt - det kan være hårdt arbejde, men man bliver så glad når det går den rigtige vej....

Lise - som gerne ville have været ernæringsekspert

Kan bruge alle de gode råd man overhovedet kan få...

Mine største Problemer/hængepartier er nok at undgå de store portioner...

Er faktisk stolt af mig selv vi har grillet i dag... og jeg har kun spist 2 ringridere, og en portion salat...

Normalt ville jeg spise 2 store Tallerken fulde af hvad vi nu end får at spise...

Jeg har lovet mig selv at lave jævnet sovs i stedet for opbagt... er bare dårlig til de jævnede...

Anmeld

20. august 2009

Lise

Trold skriver:

Kan bruge alle de gode råd man overhovedet kan få...

Mine største Problemer/hængepartier er nok at undgå de store portioner...

Er faktisk stolt af mig selv vi har grillet i dag... og jeg har kun spist 2 ringridere, og en portion salat...

Normalt ville jeg spise 2 store Tallerken fulde af hvad vi nu end får at spise...

Jeg har lovet mig selv at lave jævnet sovs i stedet for opbagt... er bare dårlig til de jævnede...

Kender godt det der med portionerne. Men det er en stor kunst at kende grænsen, og stoppe med at spise når maven er mæt - og ikke lade sig styre af øjnenes appetit. Kender du den side der hedder Madlog? Den synes jeg er rigtig god lige til at finde ud af hvad og hvordan man skal spise. Man kan nøjes med at betale for fire uger, og så lige prøve det. For i nogle ting er der bare mange flere kalorier end man lige regnede med........ Madlog er hudløst ærlig, så hvis man bare er ærlig om det man taster ind, så er det et fantastisk værktøj!

NÅ!!!
- Spis 5-6 mindre måltider om dagen. På den måde bliver man aldrig så sulten, at man går amok i noget.
- Husk at spise fiberrigt - det giver vægttab og en god følelse i kroppen. Der er fibre i korn og frugt/grønt. Ikke i kød.
- Husk at fedt der er stift ved køleskabstemperatur (mættet fedt) er USUNDT!!!!
- Umættet fedt er godt! Får man gennem frugt, grønt, fisk, korn, nødder.
- Spis grove grøntsager og kål. Det er sundt og giver mæthed! - agurker og deslige er mad uden mening. Man bliver nærmest bare mere sulten af at spise dem.
- Spis en god, sund morgenmad. Gerne med proteiner (i form af mælk eller yoghurt), kostfibre (havregryn f.eks.), og evt. frugt (pære eller banan er glimrende).
- I stedet for sovs kan man lave en kold dressing af f.eks. fromage frais og krydderier som oregano, timian, persille, basilikum og hvidløg. Det smager glimrende til både grøntsager og kød.

Her på denne side kan du finde ud af hvilke fødevarer der indeholder masser af fibre mv.  http://www.kalorietabel.dk/

Nå, nu fik jeg bombarderet dig. Håber ikke det var for meget

Anmeld

20. august 2009

Tynen

SÅDAN!
Det er fandeme godt gået!
- Jamen bare det at indrømme at man burde hanke op i sig selv kan være så hamrende svært, så synes dælme allerede det er en stor sejr for dig!
Det kan du være stolt af!

Held og lykke med projektet - Og husk at sætte dig små mål af gangen så det hele ikke virker så uoverskueligt!

Anmeld

20. august 2009

Anja

Du gav da lige lidt inspiration til mig

Jeg må i gang igen. Smed 7-8 kg først på sommeren, men vægten har stået stille (heldigvis ikke gået op) de sidste uger, så jeg må op på hesten igen. Mangler 12 - 15 kg.

Anmeld

20. august 2009

Sweet1978

Jamen god kamp, jeg er ca. halvvejs med min kur men vejer mig bare selv hver mandag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.