Trold skriver:
Kan bruge alle de gode råd man overhovedet kan få...
Mine største Problemer/hængepartier er nok at undgå de store portioner
...
Er faktisk stolt af mig selv vi har grillet i dag... og jeg har kun spist 2 ringridere, og en portion salat...
Normalt ville jeg spise 2 store Tallerken fulde af hvad vi nu end får at spise
...
Jeg har lovet mig selv at lave jævnet sovs i stedet for opbagt... er bare dårlig til de jævnede...
Kender godt det der med portionerne. Men det er en stor kunst at kende grænsen, og stoppe med at spise når maven er mæt - og ikke lade sig styre af øjnenes appetit. Kender du den side der hedder Madlog? Den synes jeg er rigtig god lige til at finde ud af hvad og hvordan man skal spise. Man kan nøjes med at betale for fire uger, og så lige prøve det. For i nogle ting er der bare mange flere kalorier end man lige regnede med........ Madlog er hudløst ærlig, så hvis man bare er ærlig om det man taster ind, så er det et fantastisk værktøj!
NÅ!!!
- Spis 5-6 mindre måltider om dagen. På den måde bliver man aldrig så sulten, at man går amok i noget.
- Husk at spise fiberrigt - det giver vægttab og en god følelse i kroppen. Der er fibre i korn og frugt/grønt. Ikke i kød.
- Husk at fedt der er stift ved køleskabstemperatur (mættet fedt) er USUNDT!!!!
- Umættet fedt er godt! Får man gennem frugt, grønt, fisk, korn, nødder.
- Spis grove grøntsager og kål. Det er sundt og giver mæthed! - agurker og deslige er mad uden mening. Man bliver nærmest bare mere sulten af at spise dem.
- Spis en god, sund morgenmad. Gerne med proteiner (i form af mælk eller yoghurt), kostfibre (havregryn f.eks.), og evt. frugt (pære eller banan er glimrende).
- I stedet for sovs kan man lave en kold dressing af f.eks. fromage frais og krydderier som oregano, timian, persille, basilikum og hvidløg. Det smager glimrende til både grøntsager og kød.
Her på denne side kan du finde ud af hvilke fødevarer der indeholder masser af fibre mv.
http://www.kalorietabel.dk/Nå, nu fik jeg bombarderet dig. Håber ikke det var for meget