Står Far op om natten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2014

MetteS81

Maja84 skriver:

Nå vi kom ind i sjov snak her den anden dag, og tænkte jeg ville høre jer  

hvad er jeres forventning ang natteroderiet, det første år, her tænker jeg selvfølgelig på måltiderne når baby spiser, forventer i at far står op sammen med mor, når der ammes, eller at far også tager nogle af nattevagterne hvis der gives flaske, eller er den del kun mors "arbejde" ser i forskel på de første 14 dage hvor manden har barsel og når han skal op hver dag og på arbejde, eller har det ingen betydning  

Adrian er flaskebarn, og vi deles om nætterne....far har ham fra kl. 22-03 og jeg har ham fra kl. 03-08.00....sådan gjorde vi også ved vores første barn, og det fungerer rigtig godt for os  Jeg sover bedst den første del af natten og min kæreste sover bedst i morgentimerne, så derfor har vi den fordeling. Min kæreste synes heller ikke det ville være sjovt hvis jeg var stiktosset hver morgen pga søvnmangel, så han gør det med glæde, haha  

En typisk aften/nat kan se sådan her ud: flaske kl 23.00, kl. 02.00, kl. 05.00 og kl. 08.00.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

WilliamDSTN

Den der vågner først skal tage ham (hvis min mand tager ham op og han er sulten giver han mig ham bare så han kan få bryst) min mand står op ved 3-4 tiden så tager han ham der og skifter ble og ligger ham over til mig hvis han finder sig i det self og så putter vi indtil han ikk gider mere. 

Det er sådan vi har aftalt det

Anmeld

23. september 2014

MomInTheMaking

Her forventede jeg kun at min kæreste stod op en gang i mellem i weekenden og så hvis han kunne høre den var helt gal med bette pigen, så var det rart med lidt støtte og han kunne alligevel ikke sove for det skrigeri, men det er heldigvis kun sket 3-4 gange i hendes leve tid. Desuden var det hos mig hun fik mad og derfor så jeg ingen grund til at han skulle op.

Anmeld

23. september 2014

L&V

Jeg forventer ikke han står op sammen med mig, det virker dumt i min verden at vi begge sku op og være zombier dagen efter. Men jeg forventer at han tager lige så meget natteroderi som jeg om han går på arbejde eller ej.

Anmeld

23. september 2014

AnnaK89

Min skønne kæreste er så sød at skifte om natten, når jeg har ammet. Lillesøster er knap 3 uger og kæresten er begyndt på arbejde igen. Men han arbejder om aftenen og kan derfor tage en middagslur midt på dagen sammen med os. 

Desuden er jeg alene med både baby og storesøster fra kl 15, det er stadig lidt hårdt da lillesøster vil være på arm hele tiden. Så det er rart, at han hjælper så meget som han gør. 

Anmeld

23. september 2014

Autostol.dk

Maja84 skriver:

hvad er jeres forventning ang natteroderiet, det første år, her tænker jeg selvfølgelig på måltiderne når baby spiser, forventer i at far står op sammen med mor, når der ammes, eller at far også tager nogle af nattevagterne hvis der gives flaske, eller er den del kun mors "arbejde" ser i forskel på de første 14 dage hvor manden har barsel og når han skal op hver dag og på arbejde, eller har det ingen betydning  

Herhjemme har det altid været mig, der stod op om natten.

Hvis fruen skulle holde til, at være tilstede og lege med sønnik mens hun var på barsel, så havde hun brug for alt den søvn hun kunne få.

Så hun var kun oppe for, at amme - resten har jeg stået for og det er stadig mig, der står op, hvis han vågner om natten.

Anmeld

23. september 2014

modesty

Maja84 skriver:

Jeg kunne aldrig drømme om at bede far om at stå op med mig når jeg ammede, det virker da totalt meningsløst, efter min mening. 

Vores aftale var at far skulle hjælpe til i weekenderne (når søn vågnede og ikke skulle ammes, men bare have en sut el. lign. - hvilket var meget ofte).

Men det var ikke sådan det blev. Min mand kunne simpelthen ikke hænge psykisk sammen uden sin nattesøvn, så jeg bed i det sure, bitre æble og tog alle nætterne. Jeg kan stadig blive sur over det når jeg tænker på det, da jeg også er B-menneske med stort B, og det var et totalt mareridt at skulle op hver 90. minut hele natten igennem i et halvt år, og han sov først igennem da han var halvandet.

Men men. Man må jo gå på kompromis for at få familielivet til at hænge sammen, og han er en skidegod far på en masse andre punkter.

Anmeld

23. september 2014

SandraXOXO

Vi har givet flaske netop fordi far ville være lige så meget med som mig. Tror faktisk far har taget lige så mange nætter som mig med vores tre børn. Hvilket jeg også fuldt ud forventede. Sådan er han bare. Selvfølgelig har det været aftalen at det var mig der skulle op når han har skulle på arbejde, men tit har han bare listet ud af sengen og givet mad og ladet mig sove. Og han har taget dem alle weekender, både nat og morgen og gør det stadig. Luksus :-D

Anmeld

23. september 2014

morethanperfect

Da jeg ammede Oscar var det jo kun mig der stod op . Men da han kom på flaske , og også da Noel blev født , stod vi begge op ..

Anmeld

24. september 2014

Kløver

Tak for svar alle  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.