Står Far op om natten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ammer og ser ikke grund til at far er oppe. Har dog et par gange spurgt om han ville skifte fordi jeg var såååå træææt - skulle lige komme ind i rytmen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

vitapigen

Jeg har natteroderiet med lillebror og min mand har natteroderiet med storesøster - hun vågner om natten og kommer ind til os og ind imellem skal hun tisse og vi sover på 1. sal  Det fungere for os

Anmeld

23. september 2014

Mor1986

Maja84 skriver:

Dejlig løsning, sådan gør vi her, far har natarbejde så han tager ungerne når han har fri(og ikke vender rundt)  

Det er da en god måde at gøre det på  

det er med at hjælpe hinanden når man kan 

Anmeld

23. september 2014

FruStolpe

Nå vi kom ind i sjov snak her den anden dag, og tænkte jeg ville høre jer  

hvad er jeres forventning ang natteroderiet, det første år, her tænker jeg selvfølgelig på måltiderne når baby spiser, forventer i at far står op sammen med mor, når der ammes, eller at far også tager nogle af nattevagterne hvis der gives flaske, eller er den del kun mors "arbejde" ser i forskel på de første 14 dage hvor manden har barsel og når han skal op hver dag og på arbejde, eller har det ingen betydning  

Jeg har hverken med vores første eller nuværende bebs forventet at far stod op. 

Så længe jeg ammer om natten giver det slet ikke mening at vi begge skal op. 

Men når vi kommer på flaske om natten,  er far velkommen til at nappe en nat hvis han har lyst. Jeg kan nemlig ikke sove, så i princippet kan jeg lige så godt selv gøre det 

Anmeld

23. september 2014

Soffy27

Haha den har vi snakket meget om herhjemme.. 

Kort og godt - Nej, far står ikke op.. 

Kunne aldrig forvente at han gjorde det når han arbejder, men hvor ville det være rart at bare 1 nat -  1 sølle nat i en weekend  - at han tog baby.. 

Han vil nu gerne, men vågner ikke.. 

Har ikke sovet i 3 nætter nu, og igår gik jeg ud som et lys, jeg var helt brugt.. Men alligevel mente far at jeg skulle vækkes kl 23 så jeg lige kunne holde flasken mens han skiftede ham.. 

Åh de kære mænd 

Jeg kan godt savne at kunne få lov at komme ned i min dybe søvn - det har jeg ikke kunnet i 4 et halvt år, da fik vi vores første.. Man ligger hele tiden med et halvt øje og øre åbne, så man bliver aldrig helt udhvilet.. Men elsker ham nu højt alligevel 

Anmeld

23. september 2014

B&J

Daniel var flaske barn så nogle gange var det mig nogle gange min kæreste der stod op det var skifte vis og ikke noget med nu er det din tur nogle gange gjorde jeg det 3 gange hvor han gjorde det 1 hvor han gjorde det 4 hvor jeg gjorde det 2 det tænkte vi ikke så meget over og han arbejde også...

og ja det er faktisk det samme nu hvis vores dreng en enkelt gang skulle vågne fordi han er syg eller ked af det ja så skiftes vi til at stå op

Anmeld

23. september 2014

Isabella_mor

Maja84 skriver:

hvad er jeres forventning ang natteroderiet, det første år, her tænker jeg selvfølgelig på måltiderne når baby spiser, forventer i at far står op sammen med mor, når der ammes, eller at far også tager nogle af nattevagterne hvis der gives flaske, eller er den del kun mors "arbejde" ser i forskel på de første 14 dage hvor manden har barsel og når han skal op hver dag og på arbejde, eller har det ingen betydning  

da jeg ammede vores søn var det kun mig der stod op, fordi at vi ville holde nætterne fri for snak, lys og andet forstyrrende. så derfor tog jeg mig af natamningerne.. 

Da vi gik over til flaske så begyndte min kæreste at tage over, fordi han vågnede først. og som han sagde. "når jeg alligevel er vågen, så kan jeg jo ligesågodt stå op og give ham mad osv" og så skiftedes vi lidt.. men vores søn vågnede sjældent om natten da han var 2-3 mdr og frem. for der begyndte han at sove fra kl 22 til kl 6:00 så der var det slut med natteroderi... det skete dog at han vågnede indimellem, men det var ikke så tit.

Anmeld

23. september 2014

Sjwf

Maja84 skriver:

Her får far lov at sove om natten da jeg ammer og ikke kan se de. Store grund til at han skal være oppe med mig når han skal på arbejde. Dog har jeg vækket ham et par enkelte gange når bettemanden ikke vil sove igen bagefter, så får han lov at prøve

men da han havde barsel var han oppe sammen med mig de første par dage, og hvis bettemanden får flaske på et tidspunkt får han også lov at tage tjansen når har har ferie og fridage

Anmeld

23. september 2014

Loan

Begge mine drenge har fået/får flaske og vi har været heldige med at de indenfor en måned er begyndt at sove igennem så natteroderi har været meget begrænset.

Den store vågner nogle gange men så lister han sig bare ind til os og putter, hvilket han nogle gange formår uden vi vågner ved det og når vi så vågner alt efter tidspunktet bliver han puttet ind i seng ofte af faren, i weekenderne får han lov bare at sove videre ved os og så ser vi tv i sengen om morgenen.

Lillebror får sin sidste flaske ved 12 tiden og så sover han gerne til kl 7 hvor vækkeuret ringer, men vi er sjældent gået i seng når han får natflasken så der skifter far mens jeg laver flaske og giver den derefter selv.

Anmeld

23. september 2014

Marts<3

Jeg har haft/har alle nætter... Far kunne/magtede ikke, og jeg kunne sagtens... Det har ikke været et synderligt problem. De gange jeg har bedt om at sove længe, fik jeg "lov". Jeg har ikke brugt energien på og få ham til at tag over om natten. jeg vidste da jeg fik barn med ham, at han ikke vil være på om natten. Så har han på andre punkter taget over. Feks. hvis jeg havde været oppe mange gange, så tog han S i et par timer så jeg kunne sove, eller lade op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.