Står Far op om natten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.603 visninger
34 svar
24 synes godt om
23. september 2014

Kløver

Nå vi kom ind i sjov snak her den anden dag, og tænkte jeg ville høre jer  

hvad er jeres forventning ang natteroderiet, det første år, her tænker jeg selvfølgelig på måltiderne når baby spiser, forventer i at far står op sammen med mor, når der ammes, eller at far også tager nogle af nattevagterne hvis der gives flaske, eller er den del kun mors "arbejde" ser i forskel på de første 14 dage hvor manden har barsel og når han skal op hver dag og på arbejde, eller har det ingen betydning  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

Missy_B

Maja84 skriver:

hvad er jeres forventning ang natteroderiet, det første år, her tænker jeg selvfølgelig på måltiderne når baby spiser, forventer i at far står op sammen med mor, når der ammes, eller at far også tager nogle af nattevagterne hvis der gives flaske, eller er den del kun mors "arbejde" ser i forskel på de første 14 dage hvor manden har barsel og når han skal op hver dag og på arbejde, eller har det ingen betydning  

Her forventes far bestemt ikke op om natten når hans barsel på de 14 dage er slut, men i weekenden forventes det at han tager over (hvilket han også gjorde og gør med den første)

Anmeld

23. september 2014

Mor1986

Maja84 skriver:

Vores datter er nu to år og fik fra hun var 4 dage flaske. Han vågnede aldrig når hun gjorde, og heller ikke i dag vågner han hvis hun vågner om natten. Til gengæld lader han mig sove lidt længere om lørdagen. 

Anmeld

23. september 2014

Kløver

Mor1986 skriver:

Vores datter er nu to år og fik fra hun var 4 dage flaske. Han vågnede aldrig når hun gjorde, og heller ikke i dag vågner han hvis hun vågner om natten. Til gengæld lader han mig sove lidt længere om lørdagen. 

Dejlig løsning, sådan gør vi her, far har natarbejde så han tager ungerne når han har fri(og ikke vender rundt)  

Anmeld

23. september 2014

Kay

imens jeg gik hjemme på barsel og han arbejdede tog jeg nætterne... han tog noget i weekenderne, men ellers var det mig... 

da jeg startede på job, overtog han nætterne og har dem stadig de sjældne gange hun vågner og ikke kan finde sutten osv.  

jeg har et søvnbehov der er rimeligt meget større end hans  og det fungere rigtig godt... 

jeg regner også med at når lillesøster kommer tager jeg hende og han tager elna 

Anmeld

23. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg fik aks første gang hvilket resulterede i at jeg var ret handicappet i starten, så derfor kom vi hurtigt ind i en rutine om natten hvor far skiftede ble, og så ammede jeg bagefter. Og sådan fortsatte det faktisk til der ikke var natteroderi mere (ca 4mdr) men vi var også begge hjemme dengang. 

Denne gang forventer jeg at han hjælper til om natten i weekender og de nætter hvor jeg måske er mere smadret end ham.  

Anmeld

23. september 2014

Kløver

Missy_B skriver:

Her forventes far bestemt ikke op om natten når hans barsel på de 14 dage er slut, men i weekenden forventes det at han tager over (hvilket han også gjorde og gør med den første)

Dejligt i kan deles i weekender, her forventer jeg heller ikke at far ikke får søvn, i hverdagene hvor han skal op og på arbejde, men det er jo forskelligt hvad folk synes  

Anmeld

23. september 2014

jojomama

Her havde vi hver meget forskellige forventninger, inden vores søn blev født. Jeg forventede, at vi skulle deles om opgaverne (jeg ammer, han skifter), men jeg blev klogere.

det er udelukkende mig, der står for natten, men han kan overtages til at stå tidligt op om lørdagen, hvor jeg kan sove lidt længere

Anmeld

23. september 2014

StudPsyk

Maja84 skriver:

Altså jeg ville synes det var tåbeligt at vække ham for at jeg skulle amme, for det kan han jo ligesom ikke hjælpe med, så hvorfor ødelægge hans nattesøvn for det

Andet end det syntes jeg (i sin tid) at det var rimeligt at jeg tog nætterne i hverdagene, men at han også skulle hjælpe i weekenderne. Altså så længe jeg var på barsel. Han kunne dog også ske at skulle hjælpe i hverdage, hvis et af børnene over em længere periode var vågnet mange mange gange, og jeg slet ikke kunne hænge sammen pga. søvnmangel.

Anmeld

23. september 2014

lineog4

Med nummer 1 tog jeg nætterne jo ingen grund til han vågnede for at se på mig amme. Da hun skulle fravænnes natamning tog han nogle hårde nætter også selvom han arbejdede...

Med de efterfølgende børn har aftalen været han tog de store hvis de vågnede og jeg tog den lille...

Nå ja og så hvis der har været totalt overskidt har han har også hjulpet. 

Hov og med Liam der fik flaske der stod han op og lavede den mens jeg ammede og så gav jeg den. Og efter de 3 mnd hvor jeg slet ikke ammede der lavede han stadig flasken og jeg gav og sad med Liam og trøstede til flasken var lavet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.