putte tid? hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2014

serinasmor

Kay skriver:

Mange tak for ideen med lydbog! 

Det har den sidste tid taget lang tid at putte Elna, da hun blev meget ked af det  hvis vi gik inden hun var faldet i søvn., med med lydbog var der intet problem

Hvor køber man flere? For vi har kun 1

altfortalt.dk ...

eller prøv biblioteket  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Kay

Nea85 skriver:

Jeg har stemt 19, men forklaring følger

Da Clara var to år, skulle jeg møde kl. 8, og med en 40 minutter lang cykeltur til arbejde, blev hun afleveret mellem kl. 7 og 7.15. Vi stod op omkring kl. 6, og hun spiste som regel morgenmad i vuggestuen - vi bor praktisk talt lige ved siden af.

Nå, men nu til pointen: Hun blev lagt i seng kl. 19, men sov sjældent før 21-22. Det hjalp lidt på det, hvis en af os lå inde ved siden af hende. Vi prøvede ALT: droppede middagsluren, puttede tidligere, senere, "tog kampen op" mht. det at ligge sammen med hende osv., men intet hjalp - hun var simpelthen ikke træt nok! Det stressede mig helt vildt, for hun burde(!) jo sove over 12 timer i døgnet, men jeg har sidenhen accepteret, at hun er en, der ikke har behov for så meget søvn

Nu hvor hun er startet i børnehave bliver hun stadig puttet kl. 19 og falder for det meste i søvn kort tid efter. Hun sover stadig ikke til middag, for så kan hun slet, slet ikke sove om aftenen

ja børns søvnbehov er meeeget forskellige... lige som vores andres... 

jeg har det bedst med mindst 8 timer... hvor min mand sagtens kan klare sig med 4-5 timer... 

Anmeld

20. september 2014

Kay

serinasmor skriver:

altfortalt.dk ...

eller prøv biblioteket  

tak tænker at købe et par stykker da hun i forvejen syntes det er hyggeligt at høre bog... hun elsker også at læse.... faktisk sidder hun med en bog lige nu... hun elsker at gå ind påværelset og sidde og læse højt for sin dukke 

Anmeld

20. september 2014

Carina:-)

Kl 20 - skulle vi f.eks putte kl 18.30 ville de ikke få mad da det er imellem 18 og 19 vi spiser aftens mad 

Jeg ville heller ikke synes jeg så dem hvis det var så tidligt...Men det er så en anden diskution 

Anmeld

20. september 2014

Skouboe

Kay skriver:

Det har den sidste tid taget lang tid at putte Elna, da hun blev meget ked af det  hvis vi gik inden hun var faldet i søvn., med med lydbog var der intet problem

Vi har lånt nogen på biblioteket, fundet et par stykker på et loppemarked, købt nogen i boghandlen og et par stykker på iTunes.

Anmeld

20. september 2014

Clisolka

Bella som snart er 4, har altid haft fast sengetid ved 18.30 - senest kl. 19. Bliver kl. mere, så går hun selv i seng, for hun kan ikke holde sig vågen længere 

Lillebror er kørt ind i samme rutine 

Godt nok er det tidligt de kommer i seng, men vi forældre har aftenen for os selv + begge unger står tidligt op (omkring 5.30-6.30). 

Anmeld

20. september 2014

Kay

Skouboe skriver:

Vi har lånt nogen på biblioteket, fundet et par stykker på et loppemarked, købt nogen i boghandlen og et par stykker på iTunes.

Tak

Anmeld

20. september 2014

Frk.S

Kay skriver:

Nå men sagen er at Elna bliver puttet kl 20 hun sover til ved 7-7.30 tiden om morgenen og sover 1-2 timer til middag  hun er sjældent træt før kl 20 og vi hygger rigtig meget om aftenen  

Vi har fået et par kommentarer omkring at hun ikke kommer tidligere i seng, og at børn på 2 bør blive puttet senest kl 19 

Og om vi ikke savner voksen tid, da det jo tager lidt tid at putte hende

Men hvis vi prøver at putte før så tager det endnu længere tid da hun ikke er træt

Hmm, jamen børn er jo forskellige. 

Freja er nu 3, men har længe haft samme sengetid. . . Ca. 18.30 - det er så +/- en halv time. Men hun står også normalt op ved 6-6.30 tiden.

I weekenden sker det at det bliver lidt senere.... og nogle gange sover hun så også længere næste morgen. 

Anmeld

20. september 2014

Skouboe

Kay skriver:

Velbekomme

Herhjemme er vi stor tilhænger af lydbøger. Pigerne høre dem om aftenen og jeg hører engelske lydbøger i det ene øre, når jeg går og rydder op og gør rent og når jeg syr

Anmeld

20. september 2014

Kay

Skouboe skriver:

Velbekomme

Herhjemme er vi stor tilhænger af lydbøger. Pigerne høre dem om aftenen og jeg hører engelske lydbøger i det ene øre, når jeg går og rydder op og gør rent og når jeg syr

Jeg hørte også meget lydbøger som barn, og Elna er så glad for bøger så det er jo en mega god ide at falde i søvn til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.