putte tid? hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2014

Kay

nielsen80 skriver:

Vi putter kl 18.45 cirka, men hun vågner så også allerede kl 5-5.30........og hun vågner så tidligt(bare pylret og træt) selvom vi putter senere. Må bare leve med vi har et A barn, træls når moren er B menneske

vi spiser kl 17.30.

Her tror jeg både mor og datter er b mennesker  far er tilgængeld a

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2014

HopinWishin

Vores datter sover omkring 1945.. og så vågner hun mellem 630-0700... og hun sover 2 timer til middagslur...

Jeg synes da bare I skal blive ved med at hygge om aftenen =) især når hun sover til 0730.. og stadig får en god middagslur... Timeantallet til en 2 årig passer da fint med jeres datter =)

Anmeld

19. september 2014

Tulle28

Kay skriver:

Nå men sagen er at Elna bliver puttet kl 20 hun sover til ved 7-7.30 tiden om morgenen og sover 1-2 timer til middag  hun er sjældent træt før kl 20 og vi hygger rigtig meget om aftenen  

Vi har fået et par kommentarer omkring at hun ikke kommer tidligere i seng, og at børn på 2 bør blive puttet senest kl 19 

Og om vi ikke savner voksen tid, da det jo tager lidt tid at putte hende

Men hvis vi prøver at putte før så tager det endnu længere tid da hun ikke er træt

Kl. 20.00 synes jeg ikke er unormalt sent og hun sover jo tilsvarende længere om morgenen 

Anmeld

19. september 2014

Masig

Kay skriver:

Kan også godt se at der er mange der bliver puttet kl 19 men også en del kl 20... så ja vi er ikke helt ude i hampen 

Næ, og så er der bare heller ikke andre end mig og min kæreste der skal bestemme hvornår han skal i seng... Det er jo os der lægger ham hver aften, så vi ved vel bedst hvad tid der fungerer 

Anmeld

19. september 2014

EAF

Kay skriver:

ja altså... er blevet gjort opmærksom på at nogle syntes Elna er længe oppe...  

så nu vil jeg gerne høre om hvornår i putter jeres børn på 2 år... og hvordan deres døgnrytme (i forhold til søvn) ellers ser ud??

jeg tænker når de har børstet tænder, skiftet ble/tisset og i går ind og putter dem...

altså hvad tid ligger de i deres seng??

skal nok vende tilbage med hvad tid elna ligger i sin seng... men her er det sådan at vi børster tænder, tisser af, hun siger godnat til den af os der ikke putter... og kl xx går hun ind og ligger og får læst 2 bøger 

Har sat mit kryds ved 19 for det var så vidt jeg erindrer den tid han blev puttet, men husker det absolut ikke. Jeg ved bare at nu hvor han er 4.5 er han i seng mellem 19.30 og 20.30  

Anmeld

19. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da de var 2 år lå de begge i deres senge kl. 19 og nogen gange før. Nu er de 5 1/2 og 7 år, og ligger i deres senge kl. 19.30.

Anmeld

19. september 2014

Lunae

Herhjemme kommer ungerne i seng mellem 18.45-19.15. De er 15 mdr og 4 år. Hende på 4 er altid blevet puttet omkring kl 19. 

Vores børn står normalt op omkring kl 7-7.30 med mindre at jeg møder kl 8 og de derfor bliver vækket 6.30. 

Hende på 4 virker ikke træt kl 19, men sover nærmest lige efter bogen. 

Herhjemme fungerer det super

Anmeld

20. september 2014

Kay

Skouboe skriver:

Mine piger er 4 og 5 1/2 nu.

Vi spiser ved 17.30-18 tiden og vi går op ved 19 tiden. Så børster vi tænder, tisser af, tager nattøj på og går ind og læser et kapitel eller 2 i den bog vi nu har gang i.

Så skiftes pigerne til at vælge en lydbog, som de får lov til at ligge og falde i søvn til. Reglen omkring lydbog hedder at man skal ligge i sin seng med slukket lys og være stille. Hvis man ikke kan finde ud af det, så kommer mor op og slukker for bogen, og så er der ingen bog dagen efter.

på den måde ligger de stille i deres senge med lyset slukket og slapper af, og faktisk sover de som regel inden for 15-20 minutter, selvom der ikke var nogen af dem, der var klar over at de var trætte da de blev puttet 

Hvis jeg ikke putter dem holder de nemt ud til 21-21.30 før de viser nogen tegn på at være trætte, til gengæld har de svært ved at vågne om morgenen.

Mange tak for ideen med lydbog! 

Det har den sidste tid taget lang tid at putte Elna, da hun blev meget ked af det  hvis vi gik inden hun var faldet i søvn., med med lydbog var der intet problem

Hvor køber man flere? For vi har kun 1

Anmeld

20. september 2014

FF

Bliver puttet kl 21-21.30 og vågner selv kl 06.30-7.00, hun er 1 år  og 6 mdr 

Anmeld

20. september 2014

Nea85

Jeg har stemt 19, men forklaring følger

Da Clara var to år, skulle jeg møde kl. 8, og med en 40 minutter lang cykeltur til arbejde, blev hun afleveret mellem kl. 7 og 7.15. Vi stod op omkring kl. 6, og hun spiste som regel morgenmad i vuggestuen - vi bor praktisk talt lige ved siden af.

Nå, men nu til pointen: Hun blev lagt i seng kl. 19, men sov sjældent før 21-22. Det hjalp lidt på det, hvis en af os lå inde ved siden af hende. Vi prøvede ALT: droppede middagsluren, puttede tidligere, senere, "tog kampen op" mht. det at ligge sammen med hende osv., men intet hjalp - hun var simpelthen ikke træt nok! Det stressede mig helt vildt, for hun burde(!) jo sove over 12 timer i døgnet, men jeg har sidenhen accepteret, at hun er en, der ikke har behov for så meget søvn

Nu hvor hun er startet i børnehave bliver hun stadig puttet kl. 19 og falder for det meste i søvn kort tid efter. Hun sover stadig ikke til middag, for så kan hun slet, slet ikke sove om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.