Hygger Aldrig med vores barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
15 svar
64 synes godt om
15. september 2014

M &.I

Tja jeg ved ikke hvor jeg skal starte! 

Hmm, tja!

Mit barn er 2 år og 2 mdr , synes ikke vi kan hygge med ham, han er faktisk så irritere og høre næsten aldrig efter ! Han er så stædig !

vi var på ferie i 5 uger , i alle de uger har det så være irriterende, vi kan aldrig gå en tur uden af bekymre ham, vi siger vi gå stille og rolig uden at løbe der er biler og masse folk! Men nej han løbe og løber mens vi råber og kalder på ham, folk glor på os og jeg føler pinlig!

Når vi er på Resturant og sidder og spise vil han ikke og vil bare gå rund , vi taler med ham og siger nej vi skal spise nu! Nej han skriger og græder ! 

Sådan har være i ferie ! Ikke noget med at hygge grine !

bare råbe skrig skælde ud! Og jeg har altså fået hovedepinde! 

Nu er vi tilbage og herhjemme er det sammen. Vi kan ikke sidde sammen og tegne han sidder i 2 min så gider han ikke .... Kan ikke finde ud af at hygge med ham uden han ikke høre efter ! Han vil gøre det han vil lege med fars pc , lege med forældres ting!

han har millioner af legetøj ! 

Hvordan er jeres børn i den alder ! Pleas hjælp mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2014

SandraXOXO

Måske er det bare ikke så skide spændene for en toårig at gå kedelige ture og sidde pænt på restaurant osv. Hvad med i stedet for at gå tur, så løb en tur rundt i parken med en bold, og istedet for at ta på restaurant og skælde ud over han ikke sidder pænt, så bag nogle boller med knægten og lad ham tulle rundt i køkkenet og nyde lidt kvalitetstid uden han får skæld ud og hvis han synes det er kedeligt at sidde stille og tegne- og det er der nok mange toårige der ikke rigtig gider, så leg noget han gider. Noget som han synes er hyggeligt. Børn på to år er jo kun to år, man kan ikke forvente de går og sidder pænt i længere tid. Og det er helt normalt. :-)

Anmeld

15. september 2014

EAF

Stolt Mor skriver:

Hmm, tja!

Mit barn er 2 år og 2 mdr , synes ikke vi kan hygge med ham, han er faktisk så irritere og høre næsten aldrig efter ! Han er så stædig !

vi var på ferie i 5 uger , i alle de uger har det så være irriterende, vi kan aldrig gå en tur uden af bekymre ham, vi siger vi gå stille og rolig uden at løbe der er biler og masse folk! Men nej han løbe og løber mens vi råber og kalder på ham, folk glor på os og jeg føler pinlig!

Når vi er på Resturant og sidder og spise vil han ikke og vil bare gå rund , vi taler med ham og siger nej vi skal spise nu! Nej han skriger og græder ! 

Nu er vi tilbage og herhjemme er det sammen. Vi kan ikke sidde sammen og tegne han sidder i 2 min så gider han ikke .... Kan ikke finde ud af at hygge med ham uden han ikke høre efter ! Han vil gøre det han vil lege med fars pc , lege med forældres ting!

http://mamanet.dk/boern/udvikling/den-2-aarige-fra-en-harmonisk-tilvaerelse-til-udviklingskrise

Kan anbefale at læse lidt om et barns udvikling. Det han gør er så naturligt som et amen i kirken eller en fredagsbøn. Træk vejret dybt, den slags kommer der meget mere af. Din dreng lyder som et sundt nysgerrigt 2 årigt barn.  Når hans liv og helbred står på spil vil jeg mene I som forældre selvfølgelig skal være efter ham - som du nævner med biler osv. Men forklar ham det på en venlig måde INDEN I skal afsted og sig til ham når I er ude at bilen og skal gå en tur at I skal holde i hånd så ved du hvor han er. Men ved ting så som at spise sammen, vent dog med det til han bliver ældre.  Der er ikke mange voksne der ikke sidder pænt ved et bord  Lad ham udforske verden og få tilfredsstillende sin nysgerrighed. Og tegne længe? Ikke engang min søn på snart 5 gider at sidde længe og tegne  Han vil da ud og opleve verden og lave en masse vilde sjove ting som man kan grine over, hvorfor skulle han gide sidde og tegne - ud at gå en tur langt fra biler og veje - en park med masser af bakker eller en skov med masser af træer - ud i naturen, på en legeplads - ved stranden med en masse klitter eller en sø med sand - sand og vand er altid et hit. Giv ham tøj på han kan bevæge sig i og som må blive beskidt. Leg med ham - tegne er tydeligvis ikke noget han gider. Fjol rundt med ham og glem indimellem at du er voksen, tag et skridt på slap Line og lav underlige ansigter eller bevæg dig på en tosset måde - publikum dete r jo bare din dreng der elsker sin mor og far højest i verden  Han vil med garanti først undre sig men han vil syntes du er så sjov så sjov og sig - gør det igen  Nyd ham nu og slip for hovedpinen, lad være at skælde ud hele tiden og tænk på han snart og lige pludselig er voksen 

Anmeld

15. september 2014

lineog4

Børn har jo egne ideer og viljer. Nu er det godt nok et stykke tid siden mine var 2, men husker det egentlig tydeligt for nøj hvor var de stædige og der skulle bare gå en lille ting galt så væltede verden.

kan huske en episode med min datter hvor hun ville have tisset før mig og ja jeg fik så gjort det først og hun skreg 30 minutter. Men det kunne også være ting som at mælken skulle hældes i før havregrøden stod på bordet eller.... 

Så mon ikke din kære dreng bare er en helt almindelige 2 årig? Og så er det så op til jer voksne at afbøde og finde hyggen, finde de situationer hvor det er fantastisk at være sammen, for 2 årige er også bare noget af det mest fantastiske. Er det i en park med en kæmpe legeplads hvor I kan svinge jer rundt, er det at hoppe i vandpytter, er det med en stak billedbøger, er det at danse til dejlig musik eller.... 

Mit råd vil være glem de sure minutter og dyrk de gode. Og så skal en 2 årig ud ud ud.... Ikke på en gåtur, men ud og bruge kroppe, ud hvor man ikke skal holde i hånden. Og legetøj ja synes først de har leget rigtigt med det langt senere.

Og så stå fast på det der ikke er til diskussion alla man holder i hånden når der er biler, man sidder ved bordet npr man spiser eller hvad I nu synes. Og der skal I være suler tydelige voksne og holde fast hver gang....

Anmeld

15. september 2014

modesty

Stolt Mor skriver:

Hmm, tja!

Lige den alder er selvstændighedsfasen hvor de kan være meget egenrådige. Det kommer sandsynligvis til at vare et års tid endnu, så det er med at komme i gang med at finde en løsning hvor familien kan rumme alles behov. 

Nogle unger har bare mere krudt i røven end andre, og nogle unger er mere viljestærke end andre. Hvis jeg var jer, ville jeg prøve at kigge på hvordan I selv håndterer situationerne. Bliver I vrede og skælder ud? Frustrerede? Kan han se og mærke på jer at I er trætte af ham? Hvis svaret er ja, så er det jo bare med til at gøre ham endnu mere trodsig og på tværs. Intet barn synes det er rart at forældrene har modstand mod dem. De bliver ofte meget mere velvillige hvis man giver dem et smil og prøver at gøre noget sjovt ud af en ellers øv situation.

Jeg siger selvfølgelig ikke at I skal tolerere enhver opførsel med et smil, men prøv at indrette jeres liv efter ham - til en vis grad naturligvis. I stedet for at gå ud og spise, så tag take away med i en park. Hvis han insisterer på at løbe rundt, så sig til ham at han må sidde i klapvognen hvis ikke han kan gå ordentligt. I stedet for at tegne, så gå på legepladsen. I kan ikke forvente at hans personlighed indretter sig efter jer.

I kan selvfølgelig godt opdrage på ham. Hos os har det virket med konsekvensen - som f.eks ovenstående - hvis ikke du kan gå her ved siden af os, så må du sidde i klapvognen. Eller et valg mellem to muligheder: Vil du have agurk eller gulerod? Du kan ikke få andet. Men I skal ikke regne med at han bliver et lille englebarn - for det er han bare ikke, han er en krudtugle. 

Anmeld

15. september 2014

Mum33

Tror du skal vende dit syn på ham, og prøve at forstå hans situation. Hvis du er irriteret på han, så bliver jeres kontakt negativ og deraf hans adfærd. De færreste på 2 år gider sidde stille på resturant ... Så må man gå lidt rundt med dem, eller medbringe legeting de kan sidde med ved siden af bordet. Vis ham alternativerne til det negative - noget i kan grine af og fjolle med. Det er dig der er den voksne og dermed dig der skal vende stemningen til det gode. Så begynd med at kalde ham selvstændig, livskraftig og energirig, og ikke irriterende, træls, osv. Og anerkend, at verden er et mega spændende sted for ham og alt skal udforskes 

Jeg ved godt det kræver en del arbejde og overskud og de kan sku være øretæveindbydende i den alder, men det er os som forældre "der viser vejen" og pludselig er den alder over og så kan man høste frugten af sit arbejde 

Anmeld

15. september 2014

LilleLene

Stolt Mor skriver:

Hmm, tja!

det lyder som min 2-årige dreng, men krudt i røven

her laver han en ny ting hvert 5. minut.... Ja det er mega strengt og hårdt, især når jeg er gravid, men sådan er han bare, og så prøver vi at finde en rytme for ham, så det hænger sammen

Men nogle dage synes jeg heller ikke jeg laver andet end at skælde ud og sætte ham på plads :/

Anmeld

15. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

https://www.baby.dk/debat/246560pi1/boern-13-aar/det-er-saadan-en-skoen-alder----not.aspx

Her er en tråd jeg oprettede for et par mdr siden! Det startede også da han rundede 2år....... Det går lidt bedre med noget af det nu, men er så blevet erstattet af "jeg GIDER IKKE" og "det er MIIIIN"-fasen 

I øvrigt vil jeg anbefale jer at tage en klapvogn med til gåture! Når der ligefrem er fare i nærheden (trafik) så ville jeg være konsekvent og sige "gå med mor/far i hånden, eller sid i klapvognen!" Og så må han være sur! Lige i dét tilfælde er det hans sikkerhed det handler om, og det er trods alt vigtigst selvom han ikke forstår det  

Anmeld

15. september 2014

Mother-love

Det er en hel normal 2 årig du har.

Tag en dyb indånding og slap af.

Vi var lidt et lign. Sted med vores datter og der var også bare skrig og skrål hver eneste dag. Og vi var ved at blive skøre i hovedstad det.

Så prøvede vi at sige okay, nu tager vi lige en slapper og lader være med at råbe og skrige og snakker stille og roligt.

Og det hjalp det var som om at jo mere skrig og skrål der var jo mindre hørte hun efter. Så vi var kommet ind i sådan en ond cirkel jo mere vi skældte ud jo mindre hørte hun efter.

Og så skal i self lave noget han gider og lave. Noget hvor han kan få brændt noget krudt af for det er tydeligvis det han har behov for.

Anmeld

15. september 2014

Bshizzle

Jeg må indrømme at jeg får lidt ondt i maven af at du syntes dit barn er så irriterende 

Som Mother-love skriver, så ta en dyb indånding, og evt tæl til 10.

ja det er helt alm at børn i den alder ikke helt hører efter og er i "Kan/vil selv" fasen...

Din søn skriger bare om opmærksomhed fra dig/jer

Min søn som blir 3 år om et par uger, har og ER i den fase. 

Han ignorer mig faktisk i perioder fordi han tror han ved bedst selv 

Men det hele handler om at man ikke skal bukke under og ikke give deres vilje (jo det de venter på) 

F.eks.. Vis vi er i byen og spise, så har vi tit en ynglings Bamse med eller et lille stykke legetøj for at få ham til at syntes det er spændende i vores selskab og stadig sidde ved bordet hos os. 

Når vi er ude og handle, så har vi stadig noget med i tasken til ham som f.eks hans ynglings bamse, sut, legetøj kiks mm.

så kan vi handle uden sure miner... MEN.. Hvis dette ikke hjælper, så kommer han op i vognen eller så fortæller vi ham at så går vi ud i bilen. (Her plejer han at sige han ik vil ud i bilen men skal nok gå pænt nu). 

....(kan ik nå at skrive mere nu.. Ved at bage..) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.