Hygger Aldrig med vores barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2014

M &.I

Det skal lige siges han taler desværre ikke rigtigt , han peger mest eller et sætning af gang.

Og han sidder næsten aldrig aldrig!

vi har altid klapvogn med men han vil helst gå, når vi få ham til at sidde der skriger han og græder. 

Det handler mest om på ferie vi er jo i hoteller og lang hygge tur til aften selvfølge tage vi ham til legeplads. 

Men når vi prøver at taler med ham, så føler jeg som han ikke forstår , når jeg siger der er biler så går han bare, han ved ikke hvor farlig det det, så når vi holder ham skrige han . 

Det er mest det at gentage nej skat det må man ikke nej nej nej. Osv forklaring.  

Han er meget dygtig og prøver os , og så er han meget aktiv dreng . 

Han er glad og smiler til alle folk , Og meget glad for børn .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2014

christinak

Stolt Mor skriver:

Tja jeg ved ikke hvor jeg skal starte! 

Hmm, tja!

Mit barn er 2 år og 2 mdr , synes ikke vi kan hygge med ham, han er faktisk så irritere og høre næsten aldrig efter ! Han er så stædig !

vi var på ferie i 5 uger , i alle de uger har det så være irriterende, vi kan aldrig gå en tur uden af bekymre ham, vi siger vi gå stille og rolig uden at løbe der er biler og masse folk! Men nej han løbe og løber mens vi råber og kalder på ham, folk glor på os og jeg føler pinlig!

Når vi er på Resturant og sidder og spise vil han ikke og vil bare gå rund , vi taler med ham og siger nej vi skal spise nu! Nej han skriger og græder ! 

Sådan har være i ferie ! Ikke noget med at hygge grine !

bare råbe skrig skælde ud! Og jeg har altså fået hovedepinde! 

Nu er vi tilbage og herhjemme er det sammen. Vi kan ikke sidde sammen og tegne han sidder i 2 min så gider han ikke .... Kan ikke finde ud af at hygge med ham uden han ikke høre efter ! Han vil gøre det han vil lege med fars pc , lege med forældres ting!

han har millioner af legetøj ! 

Hvordan er jeres børn i den alder ! Pleas hjælp mig!

Vores dreng er 2 mdr ældre, og han gider bestemt heller ikke sidde stille og det er helt fint med os. Vi cykler ture hvor han bruger sin løbe cykel og vi cykler ved siden af. Vi går på legepladser og leger eller tager i Legeland og bruger en dag der. Vi skaber hyggestunder hvor vi er, og hvis han ikke gider at sidde og spise så lad ham løbe rundt. De skal nok spise når de er sultne, vi vælger restauranter med legerum, for så kan vi nyde maden mens han hygger i legerummet. Vi møder ham hvor han er lige nu i hans udvikling. Ikke sagt at der ikke er grænser for det er der bestemt herhjemme. 

Anmeld

15. september 2014

TNBC

Stolt Mor skriver:

Det skal lige siges han taler desværre ikke rigtigt , han peger mest eller et sætning af gang.

vi har altid klapvogn med men han vil helst gå, når vi få ham til at sidde der skriger han og græder. 

Det handler mest om på ferie vi er jo i hoteller og lang hygge tur til aften selvfølge tage vi ham til legeplads. 

Men når vi prøver at taler med ham, så føler jeg som han ikke forstår , når jeg siger der er biler så går han bare, han ved ikke hvor farlig det det, så når vi holder ham skrige han . 

Det er mest det at gentage nej skat det må man ikke nej nej nej. Osv forklaring.  

Så lad ham blive ked af det, hvis i tager ham ud, når i har sagt han skal sidder der, vinder han jo og ved at hvis han bare græder får han sin vilje. 

Hvis han ikke vil holde i hånd eller barnevognen og ikke lytter nå r i kalder,  må han sidde i barnevognen. Så kan i prøve igen senere. Han skal jo lige lære det.

Klart han ikke ved at biler er farlige, han er 2 og elsker sikkert biler og ser dem ikke som noget farligt.

I stedet for bare at sig nej det må du ikke, så sig nej, det må du ikke, men du kan gøre det her i stedet for. 

Men i er nødtil at stå fast, så han lære at i mener det. Og han må gerne blive ked af det.  Det er hans måde at håndtere det på.

Anmeld

15. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Stolt Mor skriver:

Jeg tænker at en del af hans frustrationer måske også kan bunde i hans sprog (eller mangel herpå). Det kan være rigtig svært for et barn i den alder der har det hele i hovedet men ikke kan formå at udtrykke sig. Det er virkelig vigtigt at gøre alt for at forstå dem i den periode hvor sproget ikke er super godt endnu

og igen, den med klapvognen. Hvis han ikke vil holde i hånd, så må han sidde i vogn! Ja han bliver sur, for han får ikke hans vilje, men det er altså okay! Der er forskel på gråd, og i dette tilfælde handler gråden jo ikke om at han har slået sig eller andet. Det handler udelukkende om vilje/trods, og der må man stå fast som forældre så han lærer at i mener hvad i siger! Og ja det er rockerhårdt som forældre at se/høre på, især udenfor hjemmet! Men det er ikke kun hjemme der skal sættes grænser. 

Anmeld

15. september 2014

Snorkfrøkenen

Stolt Mor skriver:

Kunne der være noget galt med hans hørelse? Børn, der hører dårligt, bliver også nemt frustrerede, hvilket vi andre jo nok også ville gøre. Kunne måske i hvert fald være værd at få tjekket.

Anmeld

15. september 2014

Mor til Ella

Hvad er det du tænker en 2 årig får ud af at sidde på restaurant med mor og far, og bare skal sidde stille og spise

Jeg har selv en pige som er meget egenrådig og selvstændig, og jeg synes skam også hun er en prøvelse a og til, ja nogle gange tænker jeg endda hvad det er for et monster jeg har sat i verdenen

Men tror simpelthen du skal kigge lidt ind ad Jeg kan virkelig mærke på min pige at hendes humør i den grad afspejler mit.

hvilket gør at jeg prøver at været skridt foran, hvis jeg kan mærke at idag har jeg ikke det store overskud så henter jeg hvertfald ikke tidligt, når vi så kommer hjem vælger jeg at sætte hende i gang med noget hun elsker, det ken være modelervoks, lege udenfor med vand, ja hun bliver våd og snavset hvilket vi ordner med et langt karbad som her i huset snildt tager en time.

og hvis det har været en hel gal dag, er det også ok hun a og til har en eftermiddag med iPaden. 

Jeg tror du forventer for meget af dig selv og ham. Jo mere du skælder ud, råber og bliver sur jo mere prøver han af, og omvendt jo mere ro du udstråler jo mere ro har han. Vælg kampene, og den man vælger skal følges helt til dørs, for de gennemskuer det med det samme

det er os voksne der skal kridte stregerne op, men det er også ok at ungerne træder over dem, de skal bare tilbage på stregen hver gang

Dit barn lyder hvertfald fuldstændig normalt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.