Jer med en nem og god fødsel 1. gang, hvordan...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

wauw det var da noget af en reducering af tiden

Ja, det gjorde fandme også ondt mener at jeg åbnede mig 5 cm på 1 time. Vi var der 12:30 og hun er født 15:15, manden gik ned for at stille p-skiven kl. 15, så han nåede lige tilbage

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2014

tinemus79

Jeg var 5 timer om min første for 9 år siden, og fødte noah den 3 august 2014 på små 2 timer ( fra 2 cm til jeg havde ham på maven). De sidste 3 cm tog jeg på 10 min og så sagde jordemoderen at jeg havde født hovedet så jeg skulle bare presse en gang til så havde jeg min søn. Jeg må indrømme at jeg syntes det gjorde meget mere ondt anden gang, da det gik så stærkt. Hvad jeg heller ikke vidste var at efterveerne kunne være så kraftige så vær ikke bleg for at bede om smertestillende bagefter. pøj pøj 

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Første gang 1,5 time med veer som på sygehuset 18.30 født 21.06 

anden gang 25 min med veer På sygehus 7.40 født 8.47

jeg håndtere åbenbart veer rigtig godt og mærker dem først lige op over havde selvfølgelig veer længer men ikke mærkbare.

Hold da op - sikke nogle turbo fødsler

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Havde godt nok ikke en nem første fødsel da hum lå skævt og jeg havde mange "forkerte" veer i 3 døgn, men da fødslen først var aktiv dvs. 4 cm åben tog den knap 8 timer - var sog så udkørt til sidst så pressefasen nåede op på en time.

Nå men anden gang var helt anderledes, vestorm i lige knap to timer og under 40 minutter på fødegangen før hun var ude. Så 2 timers veer

2. Gang var også under to timer.

Mens 4. Gang tog knap 4 timer men blev også sat i gang.

Ok - også nogle hurtige fødsler

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

For mig:

Første gang: 3 timer fra første ve. Meget voldsomt med vestorm osv.

Anden gang: 3 timer fra første ve. Ikke fuldt så voldsomt. Men min krop var udslidt og i dårlig form pga forudgående sygdom, så det kan godt være, fødslen ville være gået hurtigere, om  jeg havde været i god form, så kroppen havde haft flere kræfter.

Ja det er bare med at holde sig i god form...

Forsørger virkelig også at holde mig godt i gang - håber det gavner mig ved fødslen

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Første gang gik vandet, 20 minutter senere kom veerne og efter godt tre timer kom vores datter, efter tre kvarters presseveer kom vores stjernekigger. Anden gang kom veerne og godt halvanden time senere kom vores lillesøster i første presseve 

sejt - det gik også stærkt hva... så er der måske alligevel noget om det at det går hurtigere anden gang

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Da jeg skulle føde sønnen, fik jeg veer omkring kl 00 kl 06 gik vandet, kl 10.30 fik jeg presseveer og kl 10.34 er han født.

Da jeg skulle føde lillesøster fik jeg veer kl 4.30 mens jeg har presseveer går vandet og kl 08.30 er hun født  

også her en hurtigere fødsel anden gang altså

Anmeld

16. september 2014

Anonym trådstarter

tinemus79 skriver:

Jeg var 5 timer om min første for 9 år siden, og fødte noah den 3 august 2014 på små 2 timer ( fra 2 cm til jeg havde ham på maven). De sidste 3 cm tog jeg på 10 min og så sagde jordemoderen at jeg havde født hovedet så jeg skulle bare presse en gang til så havde jeg min søn. Jeg må indrømme at jeg syntes det gjorde meget mere ondt anden gang, da det gik så stærkt. Hvad jeg heller ikke vidste var at efterveerne kunne være så kraftige så vær ikke bleg for at bede om smertestillende bagefter. pøj pøj 

Nåå ja - efterveer... Det havde jeg slet ikke ved min første fødslen...

Veerne forsvandt med det samme... gad vide hvor udbredt det er at opleve efterveer....

Anmeld

16. september 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

gik det anden gang?

Har selv haft en god 1. fødsel: vandet gik - 2 timer efter kom veerne og efter små 4 timer med veer havde jeg født.

Hvor lang tid skal jeg mon regne med her anden gang?
Går det altid endnu hurtigere og lettere anden gang - eller er det bare noget man siger?

Det er jo forskelligt fra person til person, og fødsel til fødsel.

Mine fødsler

1 fødsel starter vandet med at gå. 2 timer senere kommer veerne og 3 timer efter er han ude. (Han lå med hånden som om han snakkede i mobil, så pressefacen trak ud) alt i alt 5 timer. 

2. Fødsel: starter med veer med 20 minutters mellemrum og aner ikke hvornår vandet gik men der går 2 timer og 55 minutter fra første ve til han var ude. 

3. Fødsel: starter med veer med 7 minutters mellemrum og vandet går kort før han er ude. Det tog 54 minutter fra første ve.  

Anmeld

18. september 2014

-Sigrid-

Anonym skriver:

sejt - det gik også stærkt hva... så er der måske alligevel noget om det at det går hurtigere anden gang

Meget, især fordi vi havde regnet med at det tog over et døgn første gang :-D 

Det gjorde det i hvert fald her, halvt så lang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.