Stop amning pille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2014

Karina84

Anonym skriver:

Jeg vil også gerne trappe ud af det, og gerne snart, men har ingen ide om hvornår jeg kan få det indført i praktisk. 

Jeg kan ikke få min datter til at sove uden hun falder i søvn ved brystet og i mine arme. Jeg kæmper hver aften med at amme hende og derefter putte hende i sengen inden hun falder hen, så tumler hun rundt i sengen, mens jeg sidder ved siden af - til sidst blir hun så ked af det og jeg overgiver mig og giver hende bryst til hun falder i søvn. 

Om natten er det samme udfordring.

Råd tages med kyshånd 

Vil hun gerne tage en flaske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Vil hun gerne tage en flaske?

Nej  Hverken flaske eller sut

Anmeld

7. september 2014

Karina84

Anonym skriver:

Nej  Hverken flaske eller sut

Hmm jamen jeg tænker det er noget med en ny putter-rutine du skal ha ind. Og så evt. give hende noget grød, mælk i kop eller noget lige inden sengetid.

Og så må du stå fast ved din beslutning. Hvis hun vågner om natten så tilbød hende et glas vand, hvis hun ikke vil sove igen.

Du skal vise at nu gør vi sådan. Måske er det en ide at det er far der står op om natten, så hun ikke ser eller lugter dig/maden.

Anmeld

7. september 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Hmm jamen jeg tænker det er noget med en ny putter-rutine du skal ha ind. Og så evt. give hende noget grød, mælk i kop eller noget lige inden sengetid.

Og så må du stå fast ved din beslutning. Hvis hun vågner om natten så tilbød hende et glas vand, hvis hun ikke vil sove igen.

Du skal vise at nu gør vi sådan. Måske er det en ide at det er far der står op om natten, så hun ikke ser eller lugter dig/maden.

Tak for dine fine råd...

pt får hun en gang havregrød før hun skal sove. 

Har prøvet at far tager hende om natten, hvilket mislykket... Hun ender med at blive rigtig ulykkelig, og tidligere har hun været så langt ude at hun stopper med at trække vejret 

Vil gerne give hende vand om natten, men hun virker ikke til at være vågen til det, men må give det et forsøg igen 

Anmeld

7. september 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg vil også gerne trappe ud af det, og gerne snart, men har ingen ide om hvornår jeg kan få det indført i praktisk. 

Jeg kan ikke få min datter til at sove uden hun falder i søvn ved brystet og i mine arme. Jeg kæmper hver aften med at amme hende og derefter putte hende i sengen inden hun falder hen, så tumler hun rundt i sengen, mens jeg sidder ved siden af - til sidst blir hun så ked af det og jeg overgiver mig og giver hende bryst til hun falder i søvn. 

Om natten er det samme udfordring.

Råd tages med kyshånd 

Men de problemer vil jo ikke stoppe fordi du ikke har mælk i brysterne længere?

Jeg fik ammestoppillen, men i starten. Når barnet er 10 måneder, så bør du sagtens kunne trappe ud. Problemet er , at man skal være viljestærk - meget viljestærk. Stå fast på din beslutning, mælk i brysterne eller ej!

Måske du skal ændre lidt på nogle rutiner til natten ? Giv noget lunt sødmælk i kop inden sengetid, prøv dig frem, men mest af alt hold fast - og få støtte fra baglandet. Måske skal du aftale med farmand at han tager nattetjansen de 2 første nætter?

Pøj pøj med det

Anmeld

7. september 2014

Anonym trådstarter

KBN88 skriver:

Men de problemer vil jo ikke stoppe fordi du ikke har mælk i brysterne længere?

Jeg fik ammestoppillen, men i starten. Når barnet er 10 måneder, så bør du sagtens kunne trappe ud. Problemet er , at man skal være viljestærk - meget viljestærk. Stå fast på din beslutning, mælk i brysterne eller ej!

Måske du skal ændre lidt på nogle rutiner til natten ? Giv noget lunt sødmælk i kop inden sengetid, prøv dig frem, men mest af alt hold fast - og få støtte fra baglandet. Måske skal du aftale med farmand at han tager nattetjansen de 2 første nætter?

Pøj pøj med det

Tak for dine råd.... 

Det med viljestyrke er monster svær synes jeg.... Er ikke særlig god til, når hun skriger og skriger - ender tit selv med at tude     Og overgiver mig til sidst og gør det jeg "plejer" 

Anmeld

7. september 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Tak for dine råd.... 

Det med viljestyrke er monster svær synes jeg.... Er ikke særlig god til, når hun skriger og skriger - ender tit selv med at tude     Og overgiver mig til sidst og gør det jeg "plejer" 

Det er alfa omega i sådan et projekt at i er 2 om det - derfor er det SÅ vigtigt med støtte fra manden, og at han er klar over at projekt stop amning ikke kun involverer dig, men også ham, og det er også (især) om natten.

Jeg synes du skal arbejde på din viljestyrke, og forsøge at stoppe amningen uden pillen. Jeg fik pillen, havde ikke de vilde bivirkninger, men det var også før amningen kom igang.

Kæmp kæmp kæmp, det tager måske en uges tid, men tro på at det nok skal lykkes

Anmeld

7. september 2014

Anonym trådstarter

KBN88 skriver:

Det er alfa omega i sådan et projekt at i er 2 om det - derfor er det SÅ vigtigt med støtte fra manden, og at han er klar over at projekt stop amning ikke kun involverer dig, men også ham, og det er også (især) om natten.

Jeg synes du skal arbejde på din viljestyrke, og forsøge at stoppe amningen uden pillen. Jeg fik pillen, havde ikke de vilde bivirkninger, men det var også før amningen kom igang.

Kæmp kæmp kæmp, det tager måske en uges tid, men tro på at det nok skal lykkes

Tak 

Kampen om natten har nu stået på fem dage og det er også blevet bedre, og jeg er inde ved 2-3 gange om natten dog stadig ammes hun lidt der...

men ja, må bide i det sure æble og tage kampen... Jeg skal nemlig starte på arbejde om ca to uger, og kunne være fedt at have denne kamp tæt på overstået 

Igen til dig 

Anmeld

7. september 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Tak for dine fine råd...

pt får hun en gang havregrød før hun skal sove. 

Har prøvet at far tager hende om natten, hvilket mislykket... Hun ender med at blive rigtig ulykkelig, og tidligere har hun været så langt ude at hun stopper med at trække vejret 

Vil gerne give hende vand om natten, men hun virker ikke til at være vågen til det, men må give det et forsøg igen 

Kan godt huske hvor hårdt det kan være, men fordelen ved IKKE at få en amme-stop pille, er at du rent faktisk er i stand til at trøste din datter, fordi du har lidt mælk at tilbyde. Hvis du ingen mælk havde overhovedet, så tænk lige hvordan det ville være.

Nu har naturen indrettet det sådan at din mælkeproduktion følger hendes afvænning, så jo mindre hun spiser jo mindre mælk. Det er jo super smart.

Anmeld

8. september 2014

modesty

Anonym skriver:

Tak for dine råd.... 

Som andre også skriver - de problemer du har, stopper jo ikke bare fordi du tager pillen.

Hvorfor er det så nødvendigt at droppe amningen nu? Hvorfor ikke vente lidt, hvis hun bliver så ulykkelig?

Under alle omstændigheder er der ikke andet at gøre end at bide i det sure æble hvis du insisterer på at stoppe. Hun kommer til at græde. Det kan en ammestop-pille ikke ændre på, det er der ikke noget der kan ændre på. I må holde ud og komme igennem - eller vente til hun selv er klar.

Som der også bliver nævnt, vil jeg lade far tage nætterne når der skal vænnes fra. I hvert fald de første to. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.